recepten 6 maanden!

Discussie in 'Voeding' gestart door natjeb85, 5 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Hallo meiden,

Mijn mannetje wordt deze maand al weer een half jaar:) nou was ik al een beetje begonnen met bijvoeden en dat gaat verbazingwekkend goed!! maar nu mij vraag!! met 6 maanden mag ie natuurlijk meer en ik wil eigenlijk wel wat tips of recepten om lekkere maaltijden voor hem klaar te maken zowel groente als fruit alles gewoon vers;) en mag hij ook brood? nou ik zeg kom maar op :p

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Het advies is om vanaf 6 maanden evt een broodkorts als tussendoortje te doen.
    Vanaf 7 maanden kun je gewoon brood geven. Eerst liever zonder iets, zodat ze kunnen wennen.

Ik hield zelf een beetje aan wat er op de site van borstvoeding.com staat, omdat het lekker uitgebreid is en ook wat voorzichtig (hier spelen allergien mee).
    Ik maakte vooral vers en mengde niet of nauwelijks iets. Pompoen was hier favoriet.

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb lekkere en gezonde recepten voor je!

- Een halve avocado met een half banaantje pureren
    - gekookte kruimige aardappel met gestoomde bloemkool en een in kokosolie gebakken visje
    - pompoen, zoete aardappel en pastinaak gestoomd en gepureerd
    - rijst met een paar ontvelde tomaatjes aangebakken en bloemkool en gepureerd.

Ik doe overigens altijd een theelpel kokosolie in d'r eten om het nog wat smeuïger te maken én het is heel gezond.

Ik haalde trouwens heel wat inspiratie van
    Zelf babyvoeding maken, van groentehap tot fruithap | Smikkels.nl

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113

Grappig, hier gebruiken we ook kokos, maar dan kokoscreme. Ruikt ook heel lekker :D

5. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    In het boek opperdepop van AH staan ook leuke recepten voor kinderen vanaf 6 maanden.

6. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Brood mag gewoon met 6 maand hoor. Beetje margarine erop met apelstroop, smeerkaas of jam.
    Ook mogen ze nu vlees. Ik maak zelf ook potjes. Ik stoom wortels, brocoli, bloemkool, boontjes en aardappels en vries daarna verpakte potjes in. Ook geef ik wel is een soepstengel of een baby kwarkje van Nestlé vinden ze heerlijk

Deel Deze Pagina