Dochter 7 maanden wilt geen bijvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door Kimbolini, 6 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimbolini

Kimbolini Actief lid

4 jun 2014
    111
    1
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter is ondertussen 7 maanden en van bijvoeding lijkt het er gewoon niet echt van te komen. Ze heeft af en toe periodes dat ze wel goed eet en wel wilt proeven. Heb ook alles geprobeerd in kleine stukjes, geprakt, gepureerd, in geheel aanbieden.

Haar schema ziet er zo uit
    05:00 fles 150
    09:00 fles 150
    Tussendoor soep kinderdagverblijf en ze proberen haar ook groenten etc te geven
    13:00 fles
    Ik probeer haar in de namiddag nog groenten en brood te geven maar ze wilt de laatste week gewoon echt niks in haar mond krijgen
    17:00 fles
    20:00 fles

Dat betekent dat ze nog op vijf flessen zit. En ik wil echt gaan minderen naar de vier. Maar als ik haar 180 geef laat ze stug die 30 extra staan. Ik probeer haar vaak genoeg ook eten aan te bieden, maar ze wilt gewoon niet en houd stug haar lippen op elkaar. Terwijl ze twee weken geleden wel een periode had dat ze alles wilde proeven en nieuwschierig was.

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Wat heb je allemaal aan voeding geprobeerd? Hier is het heel lang alleen banaan geweest wat hij wilde eten. Dat ben ik uiteindelijk met van alles gaan mengen. Hij eet nu alles... Het kan ineens heel snel gaan hoor.

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik ben begonnen met potjes Olvarit op advies van een vriendin omdat die minder uitgesproken en veel vlakker van smaak zijn.
    Je kan bijv de Pastinaak en bloemkool voor baby's van 4 maanden proberen om mee te beginnen en daarna de Olvarit Friends zakjes. Die zijn heel waterig.

M'n dochter eet nu heel goed vers. Rond die tijd wilde ze ook absoluut geen bijvoeding.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je hoeft niet naar 180 te gaan om toch wat te minderen hoor. Flessen hoeven niet evenredig naar beneden bij gesteld te worden.

5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    Hier ging zoontje met ruim 8 maanden wat eten. Daarvoor wilde hij alleen er wat aan sabbelen en ineens ging hij eten en nu gaat bijna alles erin.
    Gewoon elke dag blijven proberen, wil hij niet dan niet... Komt vanzelf.

Deel Deze Pagina