Hey hallo. Mijn zoon van 11 is zo lief, sociaal en heeft veel vriendjes en vriendinnetjes in de klas. Hij zit in gr 8 en hij is zo gevoelig en ik voel me nu een licht ontaarde moeder. Hij had vandaag van 14:30 tot 16 uur een leerling middag op een middelbareschool waarvan wij denken dat dit super goed bij m past maar hij had zoveel verdriet omdat hij t eng vond en was ook niet van plan om mij daar los te laten. Wij vermoeden adhd bij m omdat hij een exacte kopie is van mijn man en hij op latere leeftijd deze stempel heeft gekregen maar toch zit t me nu soort van dwars dat ik m huilend heb achter gelaten. Een lieve juf heeft m opgevangen in haar groepje maar ik weet ff niet hoe we de overgang van gr8 naar de middelbare zo kunnen laten verlopen dat t niet meer eng en spannend is. Ik gun m zo een fijne overgang. Weet niet precies wat ik met mijn verhaal wil. Even mijn hart luchten, tips wellicht van ouders met ervaring....i don't know
Ach, wat sneu ja. Helaas heb je weinig keuze en zal hij toch de overstap moeten maken, maar je kunt wel informeren op zijn huidige school of op de middelbare school of bij de gemeente of ze een training hebben voor een overstap. Vaak bieden ze zoiets wel.
Dat is wel een goede indd. Ik heb op deze school ook een rondleiding kunnen regelen met mij erbij vrijdag dus dat is ook al prettig
Mijn jongste ziet er ook erg tegenop. Ze zit al 8 jaar met dezelfde klasgenoten, haar klas is helemaal niet zo leuk, maar ze weet wel waar ze zo ongeveer aan toe is. Ze heeft trouwens ass en is (mede daardoor) erg gevoelig. Ik heb haar niet ingeschreven voor meeloopdagen, ze gaf zelf al aan dat moet te willen. Ik heb volgende week met haar een rondleiding op de nieuwe school, en ze is er al een keer geweest toen we voor de oudste gingen kijken. Die zit trouwens nu op die school en dat idee scheelt al, mijn oudste gaf ook aan dat ze gewoon met haar mee mag fietsen. Zo lief Maar blijft spannend! Ze kent ook niemand die daar naartoe gaat met hetzelfde niveau, dus best grote kans dat ze straks echt niemand kent in de klas.
Lastig is dat he. Mijn zoon heeft t wel volgehouden. Tijdens de klassenwissel had hij nog een verdrietig momentje maar ben wel trots dat hij heeft volgehouden. De oudste zit op een andere school met een ander leer niveau. De oudste zit hier nog in t dorp op school met havo advies. De jongste heeft als tijdelijk advies kb/tl en moet dan naar Alkmaar of Heerhugowaard maar bewust voor Alkmaar gekozen ivm de buslijn die rechtstreeks gaat. Dat maakt t een stuk makkelijker met reizen in slecht weer. Hij vond t overigens wel leuk op school. Hij gaf t een score van 9 ondanks dat hij t zo eng vond