Wat zou dit kunnen zijn, krentenbaard?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mari83, 29 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mari83

    mari83 Actief lid

    1 mrt 2012
    145
    30
    28
    We dachten dat onze dochter een koortslip heeft, maar het lijkt nu toch ook wel op krentenbaard.
    Het lijkt ons niet urgent genoeg voor de huisartsenpost, maar weet iemand van hier misschien hoe je het verschil tussen een koortslip en krentenbaard kunt zien?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.356
    113
    Ik denk inderdaad krentenbaard.
    Morgenochtend meteen de huisarts bellen.
     
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Moeilijk te beoordelen. Het lijkt ook alsof ze een blaasje op haar lip heeft?
    Dan zou je denken aan een koortslip maar de uitslag rondom de mond kan ook krentenbaard zijn.
    Heeft ze weleens een koortslip gehad?
    Mijn oudste dochter had een aantal maanden terug ineens een krentenbaard infectie aan haar mond.
    Ze was bang voor een koortslip omdat haar vriend dit ook weleens heeft maar bij haar begon het echt als een soort opengekrabd pukkeltje aan haar/ onder haar lip. Dit werd al snel vochtig en toen ging het zich uitbreiden met kleine blaasjes/ korstjes. Zij is toen gaan smeren met Fucidin creme en was het binnen een paar dagen weg. Ik zou voor komende nacht zinkzalf erop smeren en dan kijken hoe het er morgen uitziet en dan even contact opnemen met de huisarts. Komen er meer duidelijke blaasjes dan is het een koortslip, worden het van die vieze korstjes dan is het krentenbaard.
     
  4. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.024
    5.172
    113
    Ik zie wat gelige korstjes, dat is vrij kenmerkend voor krentenbaard.
     
  5. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.343
    12.033
    113
    Vrouw
    Ik vind het voor een koortslip wel groot. Ik heb geen ervaring met krentenbaard, maar wel bij mijzelf met een koortslip. Die is nooit zo groot geweest bij mij.

    Klopt het dat ik ook een klein plekje bij haar neus zie?
    Ik zou morgen even met haar langs de huisarts gaan. Dan weet je het zeker.
     
  6. mari83

    mari83 Actief lid

    1 mrt 2012
    145
    30
    28
    Bedankt voor jullie reacties. Ze heeft inderdaad ook een plekje bij haar neus. En ook op haar voorhoofd. Dus gezien die uitbreiding denk ik nu toch dat het krentenbaard is.
    We zullen morgen de huisarts bellen.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  7. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Ik gok dat het krentenbaard is.

    Wij zijn hier in huis met zowel een koortslip als krentenbaard bekend en dit lijkt meer op een krentenbaard.
     
  8. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.399
    113
    Krentenbaard zeker als ze al meer plekjes heeft.
     
  9. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.866
    7.809
    113
    Amsterdam
    Mosterd na de maaltijd maar hier mag je de huisartsenpost voor bellen hoor. Juist omdat het zo snel uit kan breiden en dan zorgen ze gewoon dat je een receptje krijgt voor de zalf hoe sneller je begint te smeren hoe sneller het weer over is en hoe minder het uitbreid.
     
  10. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens! Ik ben absoluut geen dokter beller... Maar bij vermoeden krentenbaard direct daar kan je zoveel ellende mee krijgen in een korte tijd. Volgende keer gewoon de HAP bellen, tegenwoordig sturen ze hier dan een link naar je gsm en upload je gelijk foto's zo hoef je niet eens langs te komen maar kan je gelijk zalf,ab kuur ophalen
     
    Siepie85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina