Wat doen jullie kinderen na schooltijd? :)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door roever, 26 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.318
    4.700
    113
    Vrouw
    Hier zijn ze 4,5 en net 6. Eerst even gezellig met elkaar wat eten en drinken en dan gaan ze spelen. Binnen of buiten. De ene x spelen ze met een vriendje of vriendinnetje en anders met elkaar. Als ik het eten ga klaarmaken ruimen ze op en mogen ze een filmpje kijken
     
  2. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.113
    113
    2x bso
    2x afspreken/thuis. Op die dagen gaan ze eerst even op een schermpje en eten en drinken wat. Daarna naar buiten of binnen tekenen of knutselen oid.
    1 dag sport/zwemles
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Groep 4:
    Ma naar opa en oma, daar knutselen ze veel
    Di vaak afspreken met een vriendje
    Woe thuis want aan rommelen, frobelen, gamen, tablet kijken of spelen met vriendjes
    Do sport
    Vr uitgebreid lunchen en echt even chill moment: in de avond zwemles
     
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Uit school eerst eten/drinken daarna half uurtje scherm.
    Oudste gaat erna vaak buiten vriendjes opzoeken en speelt dan daar, buiten of bij ons, voetballen, tafeltennis dat soort dingen, soms een spelletje.
    Dochter speelt ook het liefst met een vriendinnetje, anders zit ze 's middags aan mij geplakt dat ze zich verveelt en niks te doen heeft. :rolleyes: Met of bij een ander kindje heeft ze dat niet. Dan gaan ze vaak knutselen, kleien, met de barbies of poppen ofzo.
    Oh zoon is 8 en dochter 5.
    Dinsdag is voor allebei sportdag en dan wordt er niet gespeeld. Op woensdag zijn ze bij de gastouder, maar dat is voor hun ook gewoon een gezellige middag met vriendje/vriendinnetje spelen doorgaans want kids in dezelfde leeftijd.
    Ook nog 1 dag oma, maar die past bij ons op dus dan niet zoveel anders als wanneer ik thuis ben. Behalve dat dochter mazzel heeft dat oma d'r de hele tijd vermaakt en ik dat niet doe. :roflmao:
     
  5. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.831
    12.956
    113
    Vrouw
    Dochter gr 7, 10 jaar, gaat vaak na schooltijd voetballen, naar de natuur speeltuin of naar de boomhut/ in de boomhut spelen.
    Bij slecht weer zit ze graag achter een beeldscherm, lasergame gevecht of speeltuin ze met haar ballie.
    Op maandag, dinsdag (om de week), woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag traint ze ook of geeft ze een wedstrijd.
     
  6. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Maandag: bij opa en oma en dat is even tablet, buiten spelen en spelletjes etc met opa en oma - oudste moet voetbal trainen
    Dinsdag: bso (oudste bso voetbal)
    Woensdag: oudste spreekt meestal af. Middelste spreekt soms af en anders speelt hij thuis knutselen/spelletje/ ga ik mee naar buiten/boodschapje doen/ oudste wederom naar voetbal brengen :roflmao:
    Donderdag: bso (oudste bso voetbal)
    Vrijdags: oudste spreekt meestal af. Middelste spreekt soms af en anders speelt hij thuis knutselen/spelletje met man / om 1530 heeft hij zwemles.

    Dus ja, het vult zich altijd wel…
     
  7. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.750
    5.441
    113
    Vrouw
    12, 8 en 4 zijn die van ons.
    Na schooltijd zitten we eerst een half uurtje aan tafel, wat eten en drinken. Ook wanneer er vriendjes bij zijn, even de dag doornemen. Dat begint al in de auto want we moeten een kwartiertje rijden dus dan oppervlakkig over hoe hun dag was en aan tafel spreken we er uitgebreider over.
    Met vriendjes erbij vraag ik altijd wat de plannen zijn (moet ze uit elkaar houden als hier een vriendje komt want de andere twee willen daar uiteraard ook bij zijn) en maak plannen met de andere twee wat wij dan gaan doen. Vaak is dat even knutselen, tekenen en om 17:00 TV tijd zodat ik kan gaan koken.

    De oudste gaat nog wel vaak het bos in met een vriendje of een eind fietsen/skaten. De middelste speelt ook buiten als het weer het toelaat en zit zelf veel te tekenen. De jongste is veel bij mij na schooltijd.
    We wonen buitenaf dus geen dorp waar ze naar vriendjes kunnen of een speeltuin om de hoek, we zijn aangewezen op eigen erf en het bos nabij.

    De oudste gaat zelfstandig naar sport 2xpw en de middelste breng ik 1xpw naar haar sport.

    Gamen o.i.d. is pas na 17:00, vaak pas na het eten wanneer hun vader er bij is en dat onding kan bedienen :p Ik brand me daar niet aan en ze mogen het niet zonder een volwassene (dit ivm ruziemaken om wie wanneer mag en hoe lang... eeuwige strijd)
     
  8. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Groep 7. 2x sport bso. Verder vooral veel voetballen direct na school, vaak wel van 2 tot 4 of zo. Daarna ff filmpjes kijken, spelletjes op de computer, nog even in de tuin op de skaters, skelter of trampoline. Of binnen tekenen.
     
  9. roever

    roever Niet meer actief

    Wat veel reacties!
    Super leuk! Bedankt!

    Hier word veel gespeeld binnen en buiten met broertjes/zusjes onderling.

    met welke leeftijd lieten jullie ze wat losser/vrijer?
    Ik ben zo bang voor alle boevenstreken die ze uit gaan spoken… haha
     
  10. GoldenClown

    GoldenClown Niet meer actief

    Groep 4:
    Het liefst gamen, en dat mag best dagelijks maar niet de hele dag. Verder prutst hij op zijn tablet (vooral informatie opzoeken), kijkt veeeeeel klokhuisfilmpjes, knutselt bij vlagen. Luistert ook graag naar zijn mp3 speler.
    Zijn zus van 16 kijkt regelmatig een film met hem of knutselt met hem. Hij doet ook graag spelletjes. Buiten spelen weinig, sowieso niet met anderen, afspreken af en toe met 1 vriendinnetje.
    Woensdagmiddag heeft hij een uurtje theater, op zaterdagochtend 2 uur scouting.
     
  11. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Muziekles, buitenspelen, gamen, mountainbiken op de elektrische gitaar of de piano spelen en zijn broertje tot wanhoop drijven. :roflmao:
     
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    In de straat achter mochten ze met 6/8 oid spelen. Dan gingen ze ook veel in de tuin bij ons en de achterburen en in het speeltuintje aan het eind van het blok als ze met anderen waren. Zelf verder door de wijk toen ze in groep 7 zaten. Toen waren ze 9, we woonden aan een drukke weg.
     

Deel Deze Pagina