Van de eerste maatjes hebben we een paar pakjes gehouden en de rest bij de prenatal gedoneerd. Nu hebben we weer een grote doos vol en zijn nog opzoek...misschien iets met kinderen van ouders in de bijstand. Rompers ed gooi ik weg...die zijn uiteindelijk zo smoezelig dat ik ze geeneens durf weg te geven Speelgoed wat niet meer gebruikt wordt geven wij trouwens ook weg. Ooit (was toen een stuk jonger) een alleenstaande moeder die heel weinig te besteden had ontzettend blij gemaakt met een grote tas vlak voor Sinterklaas en sindsdien besloten dat te willen doen als ik zelf kinderen zou hebben.
We wonen helaas niet in de buurt van het WKZ. Maar misschien dat ik het kan opsturen! Dankjewel voor de tip!
Wat veel goede tips voor babybanken etc! Ik ga eens kijken of wij dat hier in de regio ook hebben, moet haast wel. Zijn eerste pakje en andere kleertjes met sentimele waarde bewaren we sowieso. We hebben sowieso vrijwel geen merkkleertjes, dus kan een heleboel doneren vermoed ik!
Bij de 1e alles bewaard voor een eventuele 2e. De 2e was van het andere geslacht, dus van de 1e alleen de leukste (en met emotionele waarde) kleertjes bewaard. De rest verkocht (merkkkeding) of weggegeven of in de kledingcontainer. Van de 2e alleen de belangrijke en leuke kleertjes bewaard en de rest weer verkocht of in de container. Dan komt het ook wel goed terecht via Leger des Heils of Rode Kruis
Bij mijn dochter alles bewaard, na 5 jaar en 2 keer heel veel dozen meeverhuizen (nogal een tik met kleding kopen ) kregen we een zoon, als we een dochter hadden gekregen had ik een hoop ook niet zo leuk meer gevonden. Dus nu geef ik het gelijk weg als het te klein wordt en de merkkleding probeer ik te verkopen. Bij beide wel de mooiste dingen in 50/56 bewaard maar daar zit ook sentimentele waarde aan
Ik heb ook een zoon uit 2010...en afgelopen april wederom een zoontje gekregen. Ik had ook vrijwel alles bewaard, dus hier kan ik gelukkig heel veel opnieuw gebruiken. Er komt nu geen baby meer, dus alles gaat naar een goed doel. Behalve het eerste pakje van mijn oudste. Die heb ik de jongste ook aangetrokken. Dus denk dat deze ingelijst gaat worden.
Wij hebben alles weggegeven. Maar goed ook, de jongste is al bijna 10 en ik ben nog niet zwanger en dan weten we nog niet eens of we weer een meisje zouden krijgen.
Ik heb maatjes 44 bewaard als herinnering voor de kinderen. Vanaf maat 50 de eerste pakjes bewaard en de rest volledig doorgegeven aan neefjes, nichtjes, andere kinderen. Maar wij plannen geen kinderen meer.
Ik heb het gegeven aan iemand die het gebruiken kan, deze persoon krijgt nu ook nog de kleding die mijn dochter te klein is
Mn zusje was zwanger van eem meisje toen ik net bevallen was (schelen 14 maanden) dus die heb ik alles doorgegeven. Wat daarna terugkwam weggedaan/ weggegeven of verkocht. Bij mn zoontje net zo alleen dan met mn schoonzus. Nu geen kids meer en doe ik al het babyspul wat we niet meer gebruiken weg.
Ik heb alles van de oudste in plastic bewaardozen op de vliering bewaard. Gelukkig was onze jongste ook een jongen. Ik vond niet alles meer leuk, maar het is wel handig dat je de basics en de reserve al vast in huis hebt. Ook als ze ouder worden, dingen als regenjassen, snowboots, skibroeken, waterschoentjes... dat is best tijdloos en ik word ook altijd overvallen door dat eerste pak sneeuw, echt superhandig als je dan die spullen al hebt. Voor de jongste koop ik dan alleen nog maar een paar echt mooie setjes nieuw, de rest is er al. Ik vind dat ook wel lekker shoppen. Als de jongste ergens uitgegroeid is geef ik de mooie setjes aan een vriendin, de oudere kleding gaat in de kledingbak.