Wat doen jullie met afschuwelijke cadeautjes?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door moontje2008, 19 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Sorry Lynn, ik vind het ook niet echt netjes om iets weg te geven en niet eerlijk te zeggen dat je het niet mooi vond. Daar stoot je in mijn ogen je schoonmoeder nog veel meer voor de borst. Maar dat is mijn mening.

Ik ben tegen mijn familie wel heel eerlijk als ze iets kopen. Want ze gaan echt wel controleren of je het aantrekt. Mijn schoonmoder bewaart nu het bonnetje als ze iets haalt. Super!

Zelf ben ik begonnen met het geven van kadobonnen, en dat bevalt me prima. Zelf hebben wij nu ook op het geboortekaarte aangegeven dat we het liefst kadobonnen willen. Misschien niet netjes in de ogen van sommigen, maar voor ons een manier om niet met kleertjes te zitten die we nooit niet aan gaan doen.

Met een kist die je uit liefde krijgt vind ik een lastige situatie hoor. Jij bent er niet blij mee maar de gever wil perse dat je het krijgt...

2. Najet

Najet Actief lid

21 dec 2005
    363
    1
    0
    Den Haag

Het is niet als aanval bedoelt hoor. Ik geef alleen mijn mening weer...we zijn gelukkig niet allemaal hetzelfde. Laten we het eens zijn dat we het ook oneens kunnen zijn.

Groetjes Najet

3. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    @najet: weet ik ook wel hoor, voelde het ook niet als aanval ;)
    Maar voordat iemand anders zich misschien wel aangevallen voelt even die verklaring

4. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Oh wat vreselijk moeilijk! Zou dat zelf ook echt lastig vinden! Misschien dat je het in de kleerkast kan zetten of een andere plek die niet direct in het zicht is. Of natuurlijk eerlijk zeggen wat je ervan vind, maar dat doe ik ook alleen bij mijn eigen ouders en mijn vriend, verder durf ik dat ook niet goed.

5. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    het ging wel iets genuanceerde hoor, mijn schoonmoeder had een stapeltje spulletjes (kleertjes, beertjes, slabbetjes, dat soort dingetjes) en ze gaf me dus een doos met daarin die spulletjes en zei erbij: kijk maar wat je ervan mooi vind.

Op dat moment gaf ik aan welke kleertjes uit de doos echt mijn smaak waren (door bij iets wat ik zag te zeggen: oh kijk dit is echt wat ik ook een beetje aan kleertjes had uitgezocht) en verder heb ik dus wel de hele doos meegenomen, sommige kleertjes liggen nu in de kast, die 2 rompertjes dus niet.

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Oh oke, het was dus niet nieuw gekocht? Maar ook ik had het echt niet als aanval bedoelt naar jou toe.

Het blijft lastig, eerlijk zijn of een leugente voor bestwil.

7. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Volgens mij was het wel nieuw hoor, maar ze had het niet ingepakt ofzo, en zei er echt bij, kijk maar wat je er leuk van vindt.

maar je hebt me wel aan het denken gezet, ik ga denk ik eventjes overleggen met haar of zij het goed vind dat ik het weggeef, ik denk niet dat ze dat erg zou vinden

8. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

HIhi dat was dus de reden waarom ik in mijn laatste bericht dit als laatse zei:

Maar ik respecteer uiteraard dat andere hier anders over denken en anders zouden reageren, gelukkig maar anders is alles wel erg voorspelbaar ;) Ik wil hier trouwens echt niemand mee aanvallen ofzo hoor vind het juist leuk dat iedereen hier tenminste zijn mening kan geven :D

Het is soms zo last om te zeggen wat je echt bedoelt maar ja iig wel leuk om te lezen dat iedereen er anders over denkt.

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    in jou geval specifiek met die doos zou ik het ook ff niet weten en hem idd tijdelijk op het kamertje zetten en daarna misschien in een kast ofzo? {weet niet wat ik me erbij voor moet stellen!}

wbt KLEERTJES
    er zijn een hoop winkels die niet moeilijk doen als je ZONDER bon komt! H&M, hema, v&d zijn meestal winkels waar veel gekocht wordt maar die niet moeilijk doen als er geen kaartjes of geen bon meer aanzit! Ikw ist dit niet maar kreeg zo de tip van mensen die ik ken, wij hebben hier dus ook een keer een pakje terug gebracht. Meestal van mensen die héél ver van ons af staan!
    tegen mijn moeder enzo zeg ik het wel als ik het niet mooi vind.

verder dé tip:
    ik wil graag SPEELGOED wahaha daar kan meestal niet zoveel mee mis gaan!

10. Najet

Najet Actief lid

21 dec 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    Hahahahahaaa...Mijn man denkt er anders over dan ik wat dit onderwerp betreft!!!

Ik vind het juist goed om je mening te zeggen en anderen niet na te praten. Naar mijn idee voelt niemand zich hier aangevallen hoor om dit item! meningen verschillen nu eenmaal.

Groetjes najet

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

wat te doen met lelijke kadootjes? das vervelend vooral als je het lastig vind om te zeggen dat je het niet zo mooi vind. ik neem het wel aan maar ik zoek dan echt een plekje waar ik het nooooooit zie (bijv.uhhhm in de prullenbak ofzo :D) ik heb tot nu toe gelukkig nog geen lelijke dingen gerkregen laten we hopen dat dat zo blijft.
    met kleding is het makkelijkers..ik trek het gewoon niet aan voor mn zoontje.

12. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Ik zou enkel tegen mensen waar ik close mee ben, zeggen dat ik iets niet mooi vind. Maar zij kennen me ook goed, natuurlijk.
    Tegen anderen zou ik het niet zeggen. Maar ik zou het ook bijhouden voor het geval ik er iemand anders blij mee kan maken (ware baby boom in de familie en vriendenkring).

Aangezien ik van België ben, hebben wij een geboortelijst gelegd. Alles van onze keuze staat er op, dus daar kunnen de mensen alvast niets mis mee doen.

Wat dat doosje betreft. Ik zou het aannemen en bij de schoonmoeder laten staan voor als je daar bent. Handig opgelost, vind ik. Ik zou het in ieder geval nooit op de kamer zetten.

13. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik zou denk ik niets zeggen, of het moet wel zo lelijk zijn. Kleertjes zou ik ook heus wel een keer aantrekken, ik ga er niet dood aan als mijn kind eens iets aanheeft wat ik niet mooi vind, maar wat door een ander met liefde is gegeven.

Die kist vind ik ook lastiger, ik zou het echt niet over mijn hart kunnen krijgen om te zeggen dat ik hem niet wil. Kan je er niet gewoon een kleedje overheen gooien of zo? Of ergens in een hoekje planten.

14. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Kan die kist niet in de schuur, om buitenspeelgoed in op te bergen ofzo? Beetje vooruit gedacht, maar ach.....

15. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Ik doe het juist andersom! Kleertjes vind ik leuk om te krijgen en als het iets is wat ik zelf niet zo snel zou uitkiezen gaat het straks onder in de kast en komt het vanzelf wel eens naar boven in geval van nood. Of als het écht heel erg lelijk is (wat ik tot nu toe nog niet tegengekomen ben in winkels) gooi ik het gewoon bij de handdoeken en komt het er vast gekrompen of verkleurd uit, oeps!!!

Alle kado's rondom speelgoed geef ik straks echt heel duidelijk aan heb ik me voorgenomen! Er is nu zo ontzettend veel op batterijen met licht en geluid en dat vind ik zooooooo afschuwelijk!! Dus al onze naaste familie en vrienden hebben al de opmerking gehad dat ze daar maar beter niet mee aan kunnen komen straks, maar dat ik liever gewoon een blokkendoos/trein/bal/torentjes/puzzeltjes/'ouderwets' etcetc wil hebben. Mijn familie overlegt gelukkig eerst als ze iets groots willen kopen en mijn schoonouders wijs ik binnenkort gewoon dingen aan die ik graag op termijn zou willen krijgen!

16. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Hoi,

Tja ik heb het wel met de geboorte gehad met een aantal kleertjes. Ik weet zeker dat ik de mensen voor het hoofd stoot als ik vertel dat dit niet mijn smaak is. (tenminste waar ik de kleerjtes van heb gekregen)
    Had heel veel van winnie the pooh gekregen en sorry maar dat vind ik echt afgrijselijk....was bij de c&a en heb het geruild en aangegeven dat ze het bonnetje kwijt waren...
    Heb een kado kaart gekregen (was totaal 50 euro) en af en toe loop ik er ff binnen voor een spijkerbroekje ofzo.

Ikzelf heb gewoon een specifieke smaak en de mensen waar ik kleertjes van heb gekregen die ik niet mooi vond waren geen mensen die dagelijks bij mij over de vloer komen. dus dat scheelt.

Heb van mijn schoonmoeder een porseleinen nachtlampje gekregen en een hele vreemde knuffel en die heb ik gewoon opgeborgen.

17. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Mn schoonzusje daarin tegen komt altijd ongevraagd met kadootjes aan zetten. Heel lief natuurlijk maar zo hebben ze een kinderstoel voor ons gekocht....en wij hadden zelf al een gekocht....stonden er dus 2.

Zelfde met een zwembadje. Zelf een gekocht kreeg een 2e van mn schoonzusje... erg handig...

18. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    kun je hem niet gewoon in een la zetten ofzo?? Je hoeft toch niet alles wat je krijgt daadwerkelijk in de kinderkamer te zetten??? Ik zou geen stukje kamer meer overhouden hahahahahaha

19. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    #39 chantal26, 24 jun 2009
    Laatst bewerkt: 24 jun 2009
    Ben ik blij dat mijn moeder mijn smaak helemaal weet.
    Heel erg makkelijk, ik heb van familie alleen maar mooie dingen gekregen.
    Mijn schoonouders geven zo geen kadootjes weg, maar als ik eerlijk moet zijn vindt ik dat ook niet echt erg ;) want die zijn gewoon wat ouderwetser.

Verder heb ik eigelijk tot nu toe alleen nog maar mooie dingen gekregen.

Maar een tijd terug zat ik bij een tante, die had een pakje gekocht voor haar kleinkindje alleen dat was te klein.
    Nou het was echt niet mijn smaak.
    Maar toen ze dat liet zien zei ik gewoon och wat schattig, tsja weet ik veel dat ze naderand gaat zeggen dan krijg jij het als jullie kleine geboren is. :(

En weet je wat ik nog erger vindt, ik heb een hekel aan winnie de poeh en al die andere dinsey figuren, alleen er komen zoveel mensen met kleertjes en slabertjes en knuffeltjes van dat gebeuren niet normaal meer.

Deel Deze Pagina