Römer King stoel te klein?? (2,5 jaar)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Danoek, 1 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Wanneer is een autostoel in groep 1 te klein?
    Er staat overal dat het voor kinderen van ca. 1 tot 4 jaar is en voor 9 kg tot 18 kg.
    Ons zoontje is 2,5 jaar en weegt 14,5 kg. We hebben in de 2e auto een Römer King plus staan waar hij met zn schouders tegen de hoofdsteun zit. Helaas staat de hoofdsteun in de hoogste stand. De bovenkant van zijn hoofd zit nu ook gelijk met de bovenkant van de hoofdsteun/stoel.
    Moet ik nu al een ander stoel kopen? Wie heeft er ervaring mee?
    En wat zou dan een goede vervolg stoel zijn?

Ik heb in de 1e auto een Kiddy Comfort Pro staan waar we helemaal weg van zijn, achteraf hadden we er 2 moeten aanschaffen :)

2. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, bij ons precies hetzelfde, ook al te klein met 2,5 jaar. Wij hebben de opvolger van Romer, ik weet de naam zo niet.

3. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    De Römer Kid, die hebben wij ook (maar dan de kidfix). ;)

Mijn advies is om nog heel even te wachten tot jouw zoontje 15 kilo weegt. Dat zal niet zo lang meer duren. En dan direct overstappen op de volgende stoel (is vanaf 15 kilo). Het is niet veilig om je kindje daar al in te vervoeren als hij nog geen 15 kilo weegt. Wij hebben dus de Römer kidfix en die bevalt erg goed.

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon werd te lang voor stoel 1... Hij stak een heel eind met zijn hoofd er over heen. Ik had de maxicosi Sps (heet die zo??? ;)) ik heb hem ook eerder in stoel 2 gedaan. Hij was ook al snel te groot voor de maxicosi toen hij baby was. Het is een lange en slanke jongen.

5. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb ook nog even gegoogled en kwam erachter dat de 15 kg voor de volgende stoel echt het minimum is omdat anders de gordels niet kunnen werken bij een noodstop. Ik vind het eigenlijk wel raar dat veel kinderen al zo rond 2,5 jaar te groot zijn voor de stoel, maar dat ze qua gewicht niet in de opvolger kunnen. En dat terwijl alle stoelen zo'n beetje verkocht worden met de tekst dat het geschikt is voor kinderen tot ca. 4 jaar.

Voorlopig blijft hij nu nog maar even in deze stoel. Gelukkig gaat het nu om de stoel in de 2e auto die niet zo vaak gebruikt wordt, anders was het maar krap zitten voor zo'n jochie ;)
    Ik ga me ondertussen maar eens rustig orienteren op een vervolgstoel.

6. adi

adi Niet meer actief

Römer is wel bekend met een beetje klein-uitgevallen stoelen. Ik weet niet of dat de marketing-truck is, maar ik zou dan toch lieven kiezen voor ruimere Maxicosi stoelen.

7. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Is ook een goede stoel, maar toen ik de stoel nodig had, was de römer net in de aanbieding waardoor het toch nog 40 euro scheelde. Achteraf had ik een andere stoel willen hebben, maar ja dat is achteraf :)

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@adi het scheelt ook per romer-stoeltje
    wij hebben een romer king plus (met isofix) en die is dus kleiner dan de romer king van oma/opa.

verder zijn wij er overigens superblij mee.. het werkt echt allemaal prima.
    ondertussen aan het nadenken over een vervolgstoel.. geen idee wat we daar over gaan beslissen.

9. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    #9 Arja, 2 sep 2011
    Laatst bewerkt: 3 sep 2011
    Ik verbaas me er ook over dat er staat dat de opvolgers van de maxi cosi tot 4 jaar zijn. Mijn dochter is net 2 en nu net 15 kilo. Ze zit dus echt bijna klem in haar kiddy infinity pro. Ook de wandelwagen (maxi cosi mura) hebben we al verkocht, want daar past ze niet meer in. Ik ga wel weer voor de Kiddy maar dan de Kiddy Comfort Pro. Die is van 9 tot 36 kilo. Hier in nederland zijn ze vanaf 239 euro maar in Duitsland koop je ze al voor 189. De huidige Kiddy heb ik ook in Duitsland gekocht. Ging prima met betalen en bezorgen. Ik had hem toen voor de helft. Toch weer mooi meegenomen en dan heb je wel een autostoeltje wat als beste uit de bus kwam.

10. Saskia78

Mja mijn dochter is nu bijna 4 en past nog precies in de ewone romer king stoeltje.. Dus het kan wel.
    Maar ze is echt altijd en overal de kleinste :)
    Gewicht en lengte zijn belangrijker dan de leeftijd in dit stoeltje denk ik zo.

11. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hier hetzelfde probleem. Mijn zoon is nu 2 jaar en 9 maanden, maar hij krijgt nu echt last van zijn schouders onder die banden. Hij is alleen nog geen 15 kilo, dus kan nog niet in een volgende stoel. Lastig hoor.

12. Saskia78

Kunnen jullie niet tijdelijk met iemand van stoeltje ruilen?
    Misschien een bekende die een kindje heeft dat net over is is naar zo'n stoeltje maar bijv een maxicosi heeft.
    Dat je weer terug ruilt zodra bij jullie de 15kg wordt bereikt.
    Want met kromme rug ivm schouderbandjes lijkt me toch minder goed. Zowel onprettig als minder veilig en nu voor die korte tijd zelf een stoeltje aanschaffen is ook weer zoiets.

13. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    De kiddy comfort pro gebruiken wij ook als stoel in de meest gebruikte auto. ik heb hem ook uit duitsland gehaald omdat dat bijn a 75 euro scheelde met nederland. als ik van te voren had geweten dat die zo goed beviel had ik er gelijk 2 van besteld.

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Een stoeltje groep 1 is te klein als de bobbel op het achterhoofd van je kindje niet meer op het hoofdstuk past. Het hoofdje mag er dus wel iets bovenuit steken ;)
    Mijn dochter is heel lang en moest dus al jong in een groep 2 stoeltje. We hebben toen gekozen voor een stoeltje dat in meerdere groepen valt. Want we vonden haar te jong om alleen in de 3puntsgordel te zitten.
    We hebben toen voor ongeveer dit stoeltje gekozen:
    Autostoel Nania Beline SP Party 9-36 kg | AUTOSTOELEN GROEP 9-36 KG | babywebshopmamaloes. Hij bevalt heel goed, kan alleen niet in de ligstand maar dat is ook niet nodig.

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Wij hebben een stoeltje van 9-36kg. Dus een rechte stoel maar dan wel met eigen gordels.

Superoplossing voor de tussentijd. We hebben ook een maxi-cosi priori en zo'n stoel van 15-36 kilo (dus zonder gordels).

16. veertje

veertje Fanatiek lid

HEMA)

Is dit misschien wat voor de kindjes die nog geen 15 kilo zijn maar toch te groot zijn voor de autostoel. Deze heeft er nog een gordel inzitten dus hoeven ze volgens mij geen 15 kilo te zijn. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het schoot me ineens te binnen dat ik ooit zoiets bij de hema had gezien vandaar :)

17. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik zie dat de link niet helemaal werkt maar gewoon even op autostoel zoeken dan komt hij tevoorschijn

Deel Deze Pagina