Wat doen jullie met alle kaarten ( geboorte ) ?

Discussie in 'De lounge' gestart door boonie, 22 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Ik heb ze ingeplakt in een plakboek.

EDIT: dat zeg ik wel leuk maar dat is helemaal niet waar. Ik ben denk ik even in de war met de trouwfoto's.
    Het waren van mijn *dochter -helaas- allemaal sterkte kaartjes en ik heb ze in een doos zitten waar allemaal spulletjes inzitten die met onze *dochter te maken hebben. Misschien dat ik ze ooit nog inplak. Maar het zijn er nogal wat.
    Zoveel mensen die ons dmv een kaartje een hart onder de riem gestoken hebben..

2. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik heb ze bewaard.
    Ik ga een baby doos maken voor beide kids later met al hun spulletjes erin.

3. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Ik heb ze allemaal ingeplakt en alle felicitaties tijdens de zwangerschap en na de geboorte via mail en fora uitgeprint en ook in een map gedaan. Ik kijk daar toch af en toe nog in.

4. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hier een groot plakboek gekocht. Daar eerst de ''hoera zwanger'' kaartjes erin, toen de geboortekaartjes, toen de felicitatiekaartjes van de doop en toen de felicitatiekaartjes voor de 1e verjaardag. Het paste echt precies allemaal. Maar dan wel 2 a 3 kaartjes op een pagina. We hadden er echt giga veel!

verder heb ik voor ieder een doos met de eerste foto erop geplakt en daar zi dan alles in qua eerste pakje, eerste mutsje, zkh papieren, eerste rekening die we binnenkregen van t zkh, plakkertjes van de monitor enzo, doopboekje voor de kerk die ik zelf heb gemaakt, bijbel en rozenkrans die ze van opa en oma hebben gekregen. Dat soort spul allemaal.

5. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    Ik heb mijn plakboek vol met kaarten van mijn eigen geboorte gekregen, en ben erg blij dat ik hem heb! Er staat leuke en lieve tekstjes in van mensen die allang niet meer leven... mooi aandenken dus! En omdat het dus om oude kaarten gaat proef je gelijk de sfeer van toen! Ik heb ook een doos met plakwerkjes enzo gekregen, mijn moeder heeft best veel bewaard, hartstikke leuk!

6. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Wij hadden er 105 maar had dus ook 2 albums nodig:) ik vind het niet gek dat je ze dan weggooit hoor. Zelf vind ik het alleen erg leuk om terug te kijken, ff op zo'n regenachtige middag ;)

7. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.617
    900
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik heb de kaarten van mijn dochter destijds in een speciale doos bewaard,samen met alle andere dingen rondom haar geboorte,vindt ze hartstikke leuk.
    kerstkaarten gaan standaard bij het oud papier begin januari.

8. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik wil zelf een kist gaan mozaieken. En daar wil ik ze in stoppen. Samen met de foto boeken. Kan ze zelf later misschien ook nog spullen in doen. Zo heb je alles moooi bij elkaar. Raak je ook niks kwijt.

9. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Wel fijn dat er zoveel mensen zijn die jullie een hart onder de riem stoken!
    Kan me heel goed voorstellen dat dan je hoofd daar helemaal niet naarr staat en wie weet kan je over een paar jaar alle kaarten in een mooi boek stoppen met je tweede dochter! ;)

10. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Hier heb ik alle kaarten in een mooi foto boek van de hema geplakt! Ik vind dat al die kaarten wel een mooi plekje verdienen!
    Wij hadden er ongeveer 100 kaarten gekregen, op dat moment erg langs me heen gegaan! Maar om terug te kijken erg leuk :D!

11. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Bij ons hebben beide kinderen een doos met daarin alle kaartjes die er ooit voor hun zijn gekomen (zwangerschap, geboorte, verjaardagen, maandelijkse 10 euro van hun overgrootmoeder)

Inplakken, daar begin ik niet aan.... Ik moet ook nog 4 foto-albums maken, dus dat zegt genoeg!

12. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

In de prullenbak :D

Waarom zou ik die in vredesnaam moeten bewaren?! Maar ja nu hebben wij nog niet eens een plakboek of foto album gemaakt en mijn zoontje is al bijna 4!! OEPSSSSS

13. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik heb een mooi foto album gekocht bij de hema en ze daar ingeplakt ook dr kaarten van dr 1ste verjaardag en dr 2de gaan daar in met wat fotos
    Die zoek ik uit en print ik op foto papier .

Heb ook een mapje met fotos voor haar gemaakt die staat tussen dr boeken kan ze zelf in bladeren.

14. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Ingeplakt in een plakboek. Ook een apart plakboek voor de zwangerschap met verhalen, kaarten, foto's etc.
    Nieuwe uitdaging is het fotoboek van de eerste maanden! Ik vind het zelf ook geweldig om dit van mijzelf regelmatig te bekijken, dat wil ik ook voor haar doen

15. Bloem2

Bloem2 Niet meer actief

Ik heb twee fleurige dozen gehaald en daar alle kaartjes in gedaan. Ik heb mijn kaartjes van vroeger ook nog, en het lijkt me leuk om ze later ook aan mijn dochters te kunnen geven.

16. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Weggegooid, kon dan wel een verhuisdoos aanschaffen met 4 kids, echt niet.

17. joan81

joan81 Bekend lid

28 dec 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    Ik heb de kaarten van de zwangerschap en geboorte in een plakboek geplakt. Leuk voor later! Ook de kaarten van de verjaardagen bewaar ik, die doe ik in een envelop in een doos.

de foto kerstkaarten van neefjes/nichtjes of kindjes van goede vrienden die hang ik op het memobord in de wc! Dat vind ik zonde om direct weg te gooien... overige kerstkaarten ga na de kerst de prullenbak in.

18. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Voor de oudste heb ik ze in een plakboek geplakt. Dat is over een heleboel jaar leuk om weer eens te kijken denk ik. Voor de jonste (is alweer ruim 2) moet ik dit nog steeds doen!

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.551
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb bij de Hema een plakboek (met ringsluiting) gehaald en daarin de kaarten van de beide meisjes geplakt.

Voor de geboorte/overlijden van Yannick zit ik nog te twijfelen, ik heb nl van de mei-mama's een mooie map gekregen met allemaal gedichten en teksten. Misschien dat ik bij de Hema wel van dat foto-karton ga halen wat in een multo-map past. Dan heb ik alles in 1 map. Moet alleen even kijken hoeveel het er dan zijn. Volgens mij hebben we nu veel meer kaarten ontvangen dan bij de geboorte van de meisjes (ook wel 70-80 per geboorte)

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.551
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja hier ook een apart plakboek met de felicitaties ivm zwangerschap, de echo's en buikfoto's. Hierin komen ook de foto's van de bevalling.... die vind ik minder geschikt voor in het fotoboek.... al hebben we echt geen "gericht in de doos" foto;s hoor... daar hou ik niet van.

Deel Deze Pagina