Flesweigeren..... Help!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lieke84, 25 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Mijn zoontje heeft ineens besloten de fles te weigeren. Hij is nu drie maanden. Ik geef BV en hij heeft vanaf vijf weken af en toe een fles gehad. Altijd zonder problemen, maar nu weigert hij en ik moet wel weer werken. Iemand de gouden tip? Tot nu toe drinkt hij als ik er niet ben gewoon niet, om dat in te halen als ik thuis ben. Maar is overdag wel hongerig en onrustig.
    Wat nu niet meehelpt is dat hij verkouden is. Vanaf geboorte heeft hij overigens ook al geen speen willen hebben.

Weet even niet meer wat ik kan doen....

2. Madam1983

Madam1983 Actief lid

24 aug 2014
    209
    10
    18
    Hoi Lieke,

Wat ontzettend vervelend zeg.
    Helaas hebben wij met onze dochter exact hetzelfde gehad.
    Het lastige is dat je er eigenlijk achter moet zien te komen waarom de fles geweigerd wordt.
    Wij hebben een lactatie deskundige laten komen en laten een pre logopedist.
    Onze dochter bleek het simpelweg niet te kunnen omdat ze de verkeerde techniek gebruikte. Aan de borst anders als aan de fles. Uiteindelijk is het met behulp van de logopedist en de Habermann fles gelukt. Hopelijk kun je hier iets mee. Heel veel succes ermee!

3. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hier ook drama's met fles gehad. Hier hielp het om eerst aan te leggen en dan na kort drinken lis te koppelen en in dezelfde houding de fles te geven. Pfff zweet stond destijds op mijn voorhoofd.
    Hier was ze wel jonger trouwens dus dat maakt natuurlijk verschil.
    Lactatiekundige geeft ook bij dit soort problemen advies.

Ik ging ook wel eens rondlopen met haar en dan ineens dronk ze wel.

4. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hij kon het eerder wel, dus dan zal dat het probleem toch niet kunnen zijn? Het is net alsof hij dat plastic niet in z'n mond wil. Een speentje wil hij ook niet, maar sabbelt wel graag op z'n handjes of bijvoorbeeld aan de draagdoek oid.
    Qua houding, temp van de melk en wie het flesje geeft eigenlijk alles al geprobeerd. Ook met direct vers gekolfde melk geprobeerd, maar dat maakt allemaal geen verschil helaas.

Zal eens kijken naar die fles die genoemd wordt.

5. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Bij ons lag het aan de soort fles.

6. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hebben jullie dan adviezen qua fles? Hier avent, beaba en een simpele van Kruidvat. Soort fles maakt van deze drie geen verschil. Van avent ook nog met een oude en nieuwe speen erop.

7. Madam1983

Madam1983 Actief lid

24 aug 2014
    209
    10
    18
    Dokter Brown is hier uiteindelijk gebruikt. De normale variant

Deel Deze Pagina