Wat doen jullie met de babyspullen?

Discussion in 'De lounge' started by catharina1985, Sep 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beccie

beccie Niet meer actief

Grotere dingen zoals schommelstoel, loopstoel heb ik verkocht op mp.
    echt goede kleding verkoop ik.
    redelijke kleding gooi ik in de goeie doelen kledingbakken.

later ga ik de babykamer ook verkopen als de jongste eruit kan.

box, tafelstoel etc heb ik allemaal gekregen van mijn zus die oudere kinderen heeft. dus dat breng ik daar dan weer heen als ze dat wil voor eventuele kleinkinderen later ;)

2. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Ik geef vanalles weg, wie goed doet, goed ontmoet. De kinderwagen heb ik aan de verkoopster van de straatkrant gegeven voor haar kleinkind, kleren gaan via de weggeefhoek, de driewieler staat bij de gastouder. Ik heb zelf ook veel gekregen en vond dat heel fijn. Sommige dingen bewaar ik (fietsen, wasbare luiers, wollen onderkleding).

3. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    2,576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Verkopen op de kindermarkt of op fb... zijn genoeg mensen die weinig te besteden hebben en die blij zijn met ieder kledingstuk van weinig geld.

Ikzelf zou het allemaal op mp zetten. Heb namelijk een wat duurdere kledingsmaak :)

4. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik geeft altijd alles weg.
    Wij hebben het financieel goed en ben blij als ik een ander nog blij kan maken met (goede) spullen.

Ik breng ze hier in de buurt bij een kledingmagazijn.
    Die lenen de spullen uit aan pleegouders, tienermoeders en mensen met een klein (geen) budget.
    Mensen mogen de spullen daar lenen. Als het na gebruik nog goed is, brengen ze het weer terug.

Ik heb een vriendin die crisisopvang doet in de pleegzorg.
    Kindjes zijn daar vaak maar tijdelijk, dus dan is het heerlijk dat ze bijv. een fietsje altijd daar kan gaan lenen.
    Super goed initiatief waar ik graag aan meewerk!:)

5. LA85

LA85 Fanatiek lid

Apr 25, 2013
    2,018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Niet alle reacties gelezen, maar je zou ze ook hier op ZP kunnen proberen te verkopen :) Ik heb zelf ook al verschillende truitjes etc hier gekocht, geen spijt van :)

6. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Kleding geef ik weg aan zus en goede vriendin.
    Dekentjes en wat andere babyspeelgoed weggegeven aan kennissen. Box verkocht. Aantal spullen gratis op te halen op Facebook gezet. Wagen en kinderkamer verkoop ik straks.
    Xxx

7. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Ik doe vanalles,

ik verkoop in pakket op mp. Niet de hoofdprijs maar genoeg. Alles gaat in mijn zoon zijn spaar pot.

schoenen etc ruil ik via fb voor wat kleins voor onze zoon. Kan wat te snoepen zijn, stickers,iets voor in zn bad of net als mijn recente ruil voor een nieuw toet toet auto'tje.

Verder laat ik de meer gebruikte maar schone en hele kleding gratis ophalen. Zo raak ik al mijn zoons rompers, pyama's en slaapzakken kwijt.

speelgoed geef ik weg of bewaar ik voor de koningsdag markt.

en de rest gaat in de kledingzak.

8. mnonc

mnonc Fanatiek lid

Mar 9, 2012
    2,589
    0
    0
    De kleertjes waar ik (emotionele) waarde aan hecht, denk aan geboortepakje, kerstpakje, 1e verjaardagsjurkje etc. en de unisex kleren en spullen bewaar ik.
    De restverkoop ik en anders geef ik het weg aan de crisisopvang of leger des heils.

9. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Alle kleding die wij hebben gekregen of van huismerken zijn zoals HEMA, wibra etc geven wij weg.

Maar wij hebben heel veel merk kleding van zoals; vingino, z8, noppies, name-it etc.. Dat wordt allemaal verkocht op marktplaats. Daar kan ik nog teveel voor krijgen om zo eventjes weg te geven aan iemand.
    Schoentjes gaan hier ook op marktplaats, betaal er nieuw rond de 60/80 euro voor.

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier zetten we het in de opslag omdat we nog meer kinderen willen t.z.t. Voor de rest heb ik dingen op de weggeefhoek of ruilhoek gezet. Daar heb ik soms ook gedonder mee, maar als iemand zich niet aan de afspraak houdt, breng ik het de dag daarna naar de kringloop (zit tien minuten fietsen hier vandaan - de frustratie van het niet nakomen van afspraken kost bij mij meer energie ;)).

11. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Omdat we nu een zoontje krijgen hebben we alles weggegeven behalve mijn dochter haar eerste pakjes :)

12. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Ik vind het persoonlijker fijn om grote pakketten per seizoen en per maat te kopen.

Ik ga ze ook t.z.t. Weer op die manier verkopen.

13. penseel

penseel Niet meer actief

Het meeste heb ik weg gegeven. Bedje commode kinderwagen. Vond het leuk om te doen. Iemand anders er blij mee maken.

14. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Bij mij gaan ze nu nog in de opslag :) Ik denk dat ik allebei een beetje zou doen. Grote dingen zoals de kinderwagen enzo op marktplaats en alleen laten ophalen, niet opsturen. Of als ik iemand ken die een kindje krijgt zou ik het aan die persoon geven als het er nog goed uitziet. Kleding die nog heel netjes is zou ik denk ook verkopen via marktplaats en de mindere spullen of bijvoorbeeld de 'saaie' witte/effen rompertjes zou ik aan het goede doel geven.
    Als je marktplaats niet fijn vindt kun je ebay gebruiken of facebook. Dat is naar mijn idee wat minder fraude-gevoelig omdat dat iets persoonlijker is.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Ik zet het te koop oo facebook en marktplaats. Ben nu al voor 140 euro kwijt en dit is nog maar 25% van wat ik te koop had staan. Ik heb geen dure merken dus daar zou je natuurlijk nog meer voor kunnen krijgen. Het geld gebruik ik weer voor de kids. Maar het is maar net of je het geld nodig hebt of niet. Wat na een lange tijd nog niet verkocht is, kan dan altijd nog naar een goed doel of zo.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Wij hebben een Mijntafel in onze stad

Daar huur ik soms een tafel en dan gaat er heel veel spullen heen.

Verder geef ik alles weg wat verder over blijft.

17. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

Oct 9, 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Mijn zoontje is pas 4 maanden maar heb nu al 4 kisten vol met kleding dekentjes enz die hij niet meer past of gebruikt (Wij hadden echt onwijs veel gekregen en ookal zelf gekocht) Ik heb de mooiste en duurste dingen die ik voor een tweede wil gebruiken apart gelegd. De rest gaat allemaal naar mensen die het niet zo breed hebben. Net als heel veel speelgoed dat ik dubbel heb gehad. Mochten we hierna een meisje krijgen dan gaat dit allemaal naar mijn schoonzusje die ook kindjes wil!

18. Onje

Onje Niet meer actief

Ik zou het op mp proberen of een Facebook groep?
    Je hebt van diverse merken koop/verkoop hoekjes.
    Of misschien een kraam huren op een tweedehands (kleding) markt.

Ik kijk zelf vaak op mp maar vind het altijd zo moeilijk om erop te vertrouwen dat het er nog net zo uit ziet als in de advertentie. Heb al een paar keer gehad dat het helemaal niet zo goed als nieuw is maar gewoon oud en verlept. Dat vind ik wel jammer aan mp.
    Dus mocht er hier nog iemand zijn met mooie meisjeskleding vanaf maat 86 of jongenskleding maat 98 ;)

19. yakima

yakima Actief lid

Mar 1, 2012
    164
    0
    16
    NULL
    NULL
    Voorheen gaven wij alles weg aan het asiel zoekerscentrum hier in de buurt. Vooral kleertjes waren geliefd. Echter hebben wij door een drama wat zich laatst heeft afgespeeld het nu zelf heel moeilijk. Op dit moment zijn wij blij met spullen die we krijgen. Ik probeer altijd de verzendkosten te vergoeden, soms lukt dat niet eens. Ooit komen er weer betere tijden, daar vertrouw ik op!

20. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,745
    646
    113
    Gelderland
    Ik heb veel weggegeven (vriendinnen, goede doelen), dat geeft mij een goed gevoel (ik heb ook zelf veel gekregen en dat vond ik ook ontzettend leuk!!!

Verder best veel ook via marktplaats verkocht, merkkleding dan vooral. Dit levert best een leuk bedragje op, kun je toch tenslotte weer wat leuks voor terug kopen.

Share This Page