Wat doen jullie met de belastingteruggave?

Discussie in 'De lounge' gestart door Violetriot, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat doen jullie met belastinggeld?

1. gelijk uitgeven

2. sparen

3. rekeningen betalen/schulden aflossen

4. eerst bewaren, na definitieve aanslag uitgeven

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Anders....

Wij krijgen het maandelijks terug en gebruiken het dus als inkomen. Maar wat wij ook doen, is iedere maand kijken of er geld over is en het overschot zetten we op de spaarrekening.

2. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Ik begrijp dat niet :(
    al vanaf 2009 gekloot hier met de belastingdienst, sinds mijn man bij mij woont gaat er van alles fout, eerst was het zijn schuld omdat hij een vekeerd inkomen had doorgeven, daarna had hij geen werk en ging mijn wajong een gedeelte omhoog en waren we net verhuisd naar een iets duurder huis, toen is hij weer gaan werken op de helft van het jaar en zijn allebij onze inkomens weer veranderd en toen heeft een maatschappelijkwerkster onze inkomens verkeerd ingevuld en hebben we dat weer snel veranderd en nu zijn we allebij echt helemaal de weg kwijt omdat we al jaren bezig zijn met terug betalen aan de belastingdienst en nu krijgen we als klap op de vuurpijl weer een rekening ik moet €1000 nog wat en mijn man iets van €135 terug betalen, grrr ik word er zo ziek van niemand die ons kunnen helpen met checken van de afgelopen jaren, want ik durf te wedden dat we flink wat terug kunnen krijgen maar de belastingdiest zegd dat we niet op kantoor kunnen komen om het na te laten kijken grrr, we zitten zo in de shit door de belastingdiens niet normaal, ik weet het gewoon niet meer elke dag ben ik weer deprie omdat er een mega stapel aan belasting formulieren in huis leg :(

sorry voor die ingewikkeld verhaal ik kom er zelf ook niet meer uit :x
    wie weet waar ik terecht kan?

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben het al gekregen ( via de voorlopige teruggave 2011 ) en hebben er een vakantie naar Zweden van geboekt en de rest gewoon op de spaar gezet.

4. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    bij ons gaat het ook de spaarrekening op!

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Hier net zo, aantal toeslagen die nog terug betaald moeten worden. Die worden nu eerst betaald van mn spaargeld en straks wordt dat weer aangevuld met de teruggave. Beetje water naar de zee dragen zo :)

6. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Wij laten onze belastingaangifte elk jaar invullen, omdat we dr zelf ook geen jota van snappen. We doen dat via een kantoor wat in ons geval onze hypotheek ook geregeld heeft. Zo'n onafhankelijk tussenpersoon. Kijk es in de buurt of er een administratiekantoor o.i.d. is en klop daar eens aan. Of vraag eens bij de gemeente of ze iemand weten die jullie kan helpen. Succes!!!

7. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Wij krijgen de voorlopige teruggave per maand terug. Er wordt voor ons zo ingevuld dat we elk jaar ook nog een extraatje terugkrijgen. Dit gaat naar de spaarrekening. We verdelen het over 2 spaarrekeningen. De ene is ons buffertje voor als er iets stuk gaat o.i.d. en de andere gebruiken we om ergens voor te sparen. Wat meestal neerkomt op een ruimte in het huis verbouwen...

8. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wij kregen maar 120 euro terug omdat we het al maandelijks ontvangen. We gaan dus maar uit eten!

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    na definitieve aanslag uitgeven.

Geld gebruiken we voor de kosten van de opleiding van mn man...
    (ja ja met die afstudeer boete GRRR) ;)

10. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Hier gaat het op aan spullen voor de kleine en aan onze nieuwe auto en wellicht nog een weekje centerparcs :)

11. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    hier gaan we van het belasting geld de tuin verbouwen , we hebben een vijver en dit is niet echt handig als onze kleine uk gaat lopen ....

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier gaat het naar de spaarrekening en daar blijft het voorlopig ook. Volgend jaar willen we wellicht de zolder gaan verbouwen, dus dan komt het goed van pas.

@TS: wij laten toevallig ook kunststof gevelpanelen plaatsen. We hebben gekozen voor keralit (in de kleur blauw met houtnerf). Wordt volgende maand gedaan. Mij lijkt het ideaal. Nooit meer laten schilderen, alleen af en toe een sopje eroverheen.

13. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Romy, mag ik vragen wat jullie ongeveer kwijt zijn voor het aantal m2? Mag ook via pb hoor!

14. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik mis de optie 'anders'.
    Wij steken het in de spaarhyptheek.

15. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    das toch ook een soort sparen!

16. Jel

Jel Niet meer actief

We zetten het op de spaarrekening en zien wel wanneer we het nodig hebben.

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier zijn we in de gelukkige positie dat het op de spaarrekening kan! Het is erg veel dit jaar (geen maandelijkse teruggave van de hypotheek).
    We hebben wel wat wensen maar dat gaan we ons, na de vakantie, eens rustig bekijken.

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je kan van het geld ook een mooi en veilig hek om je vijver zetten :D

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij krijgen rond de 2500 terug en dat gaat meteen naar de spaar. Net als het grootste deel van vakantiegeld en ook de eindejaarsuitkeringen. Dat schiet meer op dan de maandelijkse paar honderd euro op de spaar :)

20. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier gaat het op aan de kleine waarschijnlijk en de rest lekker op de spaarrekening :D

Deel Deze Pagina