de vraag zegt het al wat doen julie met de comunie van jullie kind wij twijfelen erover of wij een feest zullen geven of dat we geen feest geven alleen een stuk taart / vlaai en een broodje voor de oma/opa en peetoom en peettante en dan de volgende dag naar eurodisney gaan wat zouden jullie doen ?
Wij hebben bij de oudste een groot feest gegeven voor familie en vrienden. Een grote taart, mooie kleren, luchtkussen en een barbeque. We hadden gelukkig stralend weer. Het was mooie lange dag, ze was goed verwend. Je mag zelf invullen hoe je een communie viert. Het we leuk als het een speciale dag wordt voor het communiekantje (dat is mijn mening dan hè ). Ik ken ook mensen die idd een taart hadden besteld en met naast familie het gevierd hebben.
ik denk dat je moet bedenken waarom je de communie laat doen.. en daarop aanpassen wat je erna doet. mijn nichtje heeft afgelopen jaar communie gedaan, echt voor het geloof. Zij hebben geen groot feest gevierd, maar wij gingen met de familie en beste vrienden van mijn broer en schoonzus naar pannenkoekenrestaurant. In onze vriendenkring doet niemand communie meer, het is echt zeldzaam aan het worden. Maar ja.. als ik naar mezelf kijk.. ik mocht kiezen tussen communie (eerlijk is eerlijk dat ging om de jurk en cadeautjes) en een avondje gourmetten... heb voor het laatste gekozen. Dus dat feest hoefde voor mij niet, ik vond het gezelliger om met mijn ouders en broer te zijn (overigens dus geen communie gedaan door deze keuze)
Onze dochter doet dit jaar de communie. Wij geven een feest met buffet etc. In de zomervakantie gaan we naar disneyland, zo combineren wij het.
Hier is het nog niet echt aan de orde (de oudste zit in groep 1) maar onze kinderen gaan (echt vanuit geloofsovertuiging) wel hun communie doen. Hoe we het daarna invullen weten we nog niet maar ze hebben daar wel zelf inspraak in. Zij mogen dus bepalen of ze een groot feest willen of dat ze een wat kleiner feestje willen waarbij we meer dingen kunnen doen.. ("groot" feest thuis of in parochiezaaltje, of een kleiner feest (echt alleen de naasten) waarbij de mogelijkheid is om ergens naartoe te gaan (bijv. uit eten of iets dergelijks))