Hoi Dames, vanaf afgelopen donderdag voel ik onze uk minder bewegen.. Het is niet dat ik hem helemaal niet meer voel, maar sowieso een stuk minder dan daarvoor. Heeft uk ook last van de warmte soms? Of moet ik me druk gaan maken....
Rond jouw termijn heb ik het ook gehad en toen heb ik voor de zekerheid t zh even gebeld en aan de ctg gelegen, maar alles was toen goed. Het komt wel eens voor dat ze een wat rustigere periode hebben, maar als je jezelf zorgen maakt gewoon even bellen hoor! Voel je je ukje wel minimaal 10 x per dag?
Bizar, ik had het ook, en ook exact met 27 weken! Heb vk gebeld, en naar zhuis doorgestuurd voor ctg en groeiecho (uit voorzorg hoor!) en alles was gelukkig prima! Ze hebben idd rustigere periodes, bv tijdens een groeispurt. Maar als je het niet vertrouwd altijd bellen he! Al is het maar voor je eigen geruststelling!
10 schopjes op een dag? Of bedoel je dan 10x en dan 1 schopje oid? Want eigenlijk beide niet echt meer op t moment.... Stel me misschien iets meer gerust dat meerdere vrouwen t hebben maar dan nog....
Ik heb dat rond 27 weken ook gehad, maar het ging wel goed met hem. Toevallig viel het samen met een groeispurt (bandenpijn en ik had het gevoel dat mn huid ging scheuren, auw). Bij twijfel gewoon bellen hoor!
Als je het zorgelijk vind zou ik toch even met de vk bellen. Misschien kan zij je geruststellen, daar zijn ze voor Maar ik heb ook gelezen dat de baarmoeder en je kindje niet gelijkop groeien. Eerst groeit de baarmoeder een stukje en daarna groeit het kindje weer een stukje harder (groeispurt). Op het moment dat de baarmoeder is gegroeid en het kindje nog niet, dan heeft ie wat meer ruimte en voel je hem dus ook even wat minder.
Echt 10 x een beweging verdeeld over de dag.... Dat is in ieder geval vanaf 28 weken wat ze zeggen. Maar voor je eigen geruststelling zou ik gewoon even bellen dan hoor! Beter een x teveel gebeld als te weinig.
Als jij je zorgen maakt gewoon bellen, liever teveel bellen dan te weinig. Ik had het ook rond de 27 weken en toen een paar keer aan de ctg gelegen.
Beste mamsie, wat goed dat je het zo goed in de gaten houdt. dit blijven doen hoor. vraag anders een trappelschema aan de vk dan kun je het bijhouden. ik heb dat nooit gekregen, wel werd het genoemd op de zs cursus, maar toen mijn dochtertje minder ging bewegen was het geen goed teken. zij is natuurlijk een uitzondering maar ik raad je wel aan om alert te blijven en te blijven tellen. liefs
Bij zorgen; bellen! Mijn gyn was daar heel duidelijk in, als een moeder twijfelt, is dat reden om te bellen. Zelfs al voel je je kind wel nog maar bv zachter, als je je daarbij bezorgd voelt; bellen! Dan maar een keer een ctg of echo extra, alleen maar fijn toch? Ik ging bij twijfel altijd op m'n linkerzij liggen, proberen echt te ontspannen, en meestal ging mijn jongste dan vanzelf wel trappen etc. Hele opluchting!
Lieve dames, bedankt voor al jullie reacties.. Erg lief!! Zal vanmiddag toch maar even bellen naar de vk.. Voel me altijd wat bezwaard, maar gaat wel om onze uk natuurlijk!! Bedankt!!
Ik heb precies hetzelfde.. Sinds een paar dagen voel ik haar veel minder. Ik bel zo ook de verloskundige
Heb het ook gehad met 27 weken, aan de ctg gelegen..en wat bleek..mevr had zich in stuit gedraaid en lag met dr voetjes richting rug dus voelde ik haar minder. Na een paar dagen is ze weer terug gedraaid gelukkig
Is het snachts ook een stuk minder? hier had ze overdag last van de warmte en was dus stil, maar s nachts haalde ze schade in. Lekker bellen, daar zijn ze tenminste voor. Beter keer te veel dan te laat
Bellen inderdaad. Had het de vorige zwangerschap. Ik voelde me ook bezwaard maar toch maar gebeld (in het weekend) ze ging meteen afspraak maken voor een ctg, kon meteen terecht. Relaxed weer naar huis gegaan.
normaliter als ik eenmaal in bed ligt begint hij te trappen.. maar was nu idd ook minder. heb de vk gebeld en zij geeft al aan dat het tot 28 weken acceptabel is dat je de kleine soms een hele dag niet voelt.. dit in verband met mijn placenta aan de voorkant, hoef ik me met andere woorden dus niet druk te maken zei ze. Ik mag altijd langskomen zodat ze kunnen luisteren.. Ik beschik zelf over een angelsounds en het hartje klopt gewoon mooi gelukkig..
Ik voelde de kleine voor de 28 weken super veel en daarna ook heel weinig. Ik probeer echt momentjes te pakken dat ik plat ga liggen en mijn handen op de buik leg om de baby te lokken. Als ik dan diep in en uit adem voel ik hem uiteindelijk meestal wel. Omdat ik nu onder controle ben in het zkh krijg ik om de dag een ctg dus dat is voor mij een extra geruststelling. Overigens had ik vorige week een echo en de baby was super veel aan het bewegen zag ik en ik voelde helemaal niets.... Heb ook de placenta aan de voorkant.mmaar het is heel vervelend als je je zorgen maakt. In het zkh hebben ze liever dat ik 200x te veel kom voor een ctg dan 1x te laat dus als je het niet vertrouwd idd bellen. Vooral als ie minder beweegt op momenten dat ie normaal wel altijd beweegt. Succes!