Wat doen jullie met de hitte en een peuter?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Tassie74, 22 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.323
    669
    113
    Utrecht
    Pff. Alweer of eigenlijk nog steeds ontzettend warm weer. Ik kan er eigenlijk niet zo goed tegen, voel mij al snel slap en oververhit. Mijn dochter kan er ook niet zo goed tegen, wordt ook hangerig en slap.
    Ik zie er tegenop om bijna de hele dag (eind van de ochtend tot laat in de middag binnen te zitten met alles dicht in huis om het binnen nog redelijk koel te houden.
    Ik ben al een keer naar de Ikea gegaan met haar, omdat het daar nog enigszins aangenaam was binnen.
    Verder weet ik het eigenlijk niet. Wij wonen in Amersfoort en ik ben afhankelijk van de fiets of ov.
    Hebben jullie tips qua uitjes of activiteiten?

Me88 vindt dit leuk.
  2. Picolientje

Picolientje Actief lid

14 mrt 2017
    301
    261
    63
    Als we thuis afkoeling zoeken, dan komen we niet verder dan gewoon lekker een badje opzetten. Wat lekkers erbij, jij met een boek oid..heerlijk! :D
    Is er anders geen strandje in de buurt?

3. Manque

Manque Niet meer actief

Mijn zoon wordt ook helemaal vervelend van thuiszitten met dit weer. Jammer dat je geen auto hebt! Een lekker lange rit met de airco aan doet de tijd wel snel gaan.

Maar als ik afhankelijk ben van de fiets, dan ga ik meestal een lange fietsrit met hem maken van een uur of twee. Hij koelt dan af van de wind. Onderweg stoppen we dan bij speeltuintjes of vennen om pootje te baden. Verder zoeken we regelmatig het water op, bijvoorbeeld de fontein bij ons in het centrum, daar kunnen kindjes in spelen. Of we gaan naar het overdekte zwembad, dat is met dit weer heel rustig.
    We kunnen ook een beetje door het overdekte winkelcentrum slenteren (ook airco) en daar een ijsje halen. Of naar de bibliotheek, daar is het nu ook rustig en koel, en dan samen boekjes lezen of spelletjes doen.

Verder nog wat ideetjes:
    Tentje opzetten in de wei of in het bos en daar spelen/picknicken
    Waterballonnen- of waterpistolengevecht
    Fruit gaan plukken en daar taartjes mee maken of fruitspiesjes of ijsjes
    Met de watersproeier spelen
    Aan het strand of bij het meer geulen en dammetjes graven en het water doorheen leiden

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.171
    4.482
    113
    Verkoeling zoeken in het bos bij een bosbad of bij een meer, groot rondje fietsen en picknicken.
    In de tuin onder de parasol in een badje of met de tuinslang en wat grote emmers met badspeeltjes.

Mijn jongste is ook snel erg warm, maar wij gaan er wel op uit om dingen te doen anders zeurt hij alleen maar meer.
    Vooral voor op de fiets in de wind is heerlijk voor hem.
    Succes!

tantetil en Paardenbloem vinden dit leuk.
  5. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    De.dierentuin in Amersfoort bezoeken. Daar vind ik het altijd koeler. Veel beschutting door bomen.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    Zwembadje in de tuin glijbaan erin waterpistool erbij en de parasol op
    Picknicken
    Buitenzwembad
    Rond een uur of 5 6 op de loopfiets eendjes voeren in park of rondje speeltuin

7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.173
    113
    Strandjes? Bos(bad)? Ikea is hier ook favoriet :Dstukje fietsen en een ijsje scoren? Heel veel boodschappen doen :rolleyes:

Thuis spelen met water is ook fijn!

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Zwembadje is zooo heerlijk, kindjes spetteren er de hele dag af en aan in, ik af en toe even een voetenbadje, en omdat ze zo heerlijk spelen kan ik lekker rustig aan doen ;)
    Verder gaan we vaak even een stukje fietsen en dan bv een ijsje eten.

Vanmiddag ook stukje fietsen, en dan gaan we lunchen in een heerlijk restaurant met airco :D

9. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Strandjes
    Zwembad
    Opa en oma
    Ijsjes eten
    Openbare waterbadje met zandspeeltuin erbij
    Winkelen

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zwembad buiten in de schaduw. Naar het bos. Naar speeltuinen in de buurt die veel schaduw hebben. Af en toe afwisselen met binnen wat tv kijken. Lekker lang in bad.

Wij zitten heel weinig binnen eigenlijk, hoewel niemand van het gezin hier goed tegen de warmte kan. Maar van binnenzitten worden we allemaal tureluurs.

11. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Ga lekker met der naar het Bosbad bij jullie. Gaan we ook doen vanmiddag Haha

12. genaio22

genaio22 Actief lid

15 dec 2013
    320
    189
    43
    - zwembadje
    - bus scheerschuim leegspuiten op de douche vloer, gevolgd door een verfrissende douche (je kan ook voedselkleurstof door het schuim druppelen)
    - bos/park wandeling op leiding van peuter(zij bepaalt welke kant etc)
    - schelpjes zoeken op het strand
    - als je een tuin hebt bouw een tent samen
    - trek pinterest leeg, en maak sochtends samen een pico Nick klaar en eet die smiddags op
    - terrasje doen en samen mensen kijken
    - investeer in een waaier/zak ventilator en doe samen grappig
    - emmertje en een schepje en ga naar het strand

Mijn ervaring is dat als ik een hele dag probeer uit te stippelen ze zich stierlijk verveelt en gaat klieren .Terwijl als ik haar meeneem naar het strand/ park met het minimale ze zich de hele dag kan vermaken.

13. genaio22

genaio22 Actief lid

15 dec 2013
    320
    189
    43
    O en geef ‘opdrachten’ als in:
    Ga schelpjes zoeken voor het aquarium, zoek mooie takjes, zie jij een rode auto, weet jij waar het brood is?
    Daar zijn ze ook wel even zoet mee

14. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.261
    25.717
    113
    Ik blijf met warmte juist het liefst in en om het huis met alles bij de hand. Hier speelt mijn zoon graag met de watertafel. Dan wordt hij kleddernat en koelt zo goed af. En soms gaat hij rustig binnen spelen met zijn auto’s. Maar we hebben openslaande deuren aan de tuin en die staan altijd wagenwijd open. Dus hij hobbelt van binnen naar buiten en andersom. Ik zou het zelf niet prettig vinden om alles dicht te gooien.
    En af en toe een rustmomentje met lekker tv kijken of even naar de winkel wandelen in de ochtend helpt hier ook goed.

Marchella en Hopsatee vinden dit leuk.
  15. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Strand, zwembad, watertafel

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Zwembad (binnen!). Binnenspeeltuin mits ze airco hebben (en van te voren even checken of ze wel open zijn). Musea.

17. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.865
    5.104
    113
    Wat we hier doen;

Badje in de tuin
    Watertafel
    Plas, strand of zwembad
    Fietsen
    Picknicken
    Naar het park of naar het bos
    Speeltuin
    Bibliotheek
    Musea
    IJsje halen
    Terrasje

18. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Bij ons heb je verschillende speeltuinen met van die peuterbadjes erbij. ik ben dus vanmorgen naar 1 zo'n speeltuin/peuterbad geweest en ben nu net thuis. Nu even brood eten en kijken of de jongste op bed wil. de oudste gaat dan in de tuin zwemmen en ik ga lekker niksen:D

19. Nemo1

Nemo1 Bekend lid

27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Badje buiten
    Zandtafel
    Tv (binnen lekker koel!)

Dat was het wel zn beetje! Strand ofzo zie ik niet zo zitten met een baby van 4 maanden :)

Van mij hoeft die hitte ook niet meer hoor ben er echt wel even klaar mee!!

20. Lilium

Lilium Niet meer actief

Hier geen tuin oid, dus vanmorgen naar een natuurspeeltuin geweest.
    Vanmiddag weer terug, want er ligt nog een sandaal van zoon. :rolleyes:

Als we terug zijn gaan we een taartje eten en gaat hij lekker in lauw badje spelen.

Deel Deze Pagina