wat doen jullie met de houdbaarheidsdatum van makeup-producten?

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik heb het opgezocht komt ie:

Oog
    Mascara :
    Mascara is maximaal 3 maanden houdbaar. Bij een ooginfectie hebt dien je de mascara onmiddellijk weg te gooien. Er is namelijk een grote kans dat de infectie ook in je mascara zit.
    Oogpotlood : Een oogpotlood blijft 2 jaar houdbaar, je dient het oogpotlood dan wel regelmatig te slijpen.
    Oogschaduw : Een oogschaduw kun je 2 jaar gebruiken en je doet er ook heel lang mee. Een goede oogschaduw is dan ook een goede investering.
    Teint
    Foundation :
    Foundation blijft ongeveer een jaar tot anderhalf jaar houdbaar. Wanneer je foundation in een potje zit kun je het beste een spateltje gebruiken om te voorkomen dat er bacteriën in komen.
    Concealer : Een concealer heeft een houdbaarheid van 1 jaar. Gebruik een concealer niet direct op een puistje, de bacteriën kunnen op deze manier in de concealer of camouflagestift terechtkomen.
    Gezichtspoeder : Gezichtspoeder blijft 2 jaar houdbaar. Bewaar de poeder in een vochtarme ruimte, vocht kan de kwaliteit van het poeder aantasten
    Lip
    Lippenstift :
    Een lippenstift blijft gemiddeld 2 jaar houdbaar.
    Lippenpotlood : Een lippenpotlood kun je 2 jaar gebruiken, je dient het potlood wel regelmatig te slijpen.

Nagels
    Nagellak : Afhankelijk van de kwaliteit van de nagellak blijft nagellak 2 jaar houdbaar. Zorg ervoor dat je het flesje goed afsluit om te voorkomen dat de nagellak uitdroogt

2. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Mascara gooi ik heus niet na 3 maanden weg... is al zo duur! Ik heb wel een handige tip gelezen;
    Elke maand je borsteltje eens goed wassen met warm water en zeep!
    Doe ik wel en vind het wel een fijne gedachte... zo'n "vers" borsteltje :)

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    vers borsteltje in oude mascara.

das net zoiets als een pak melk van 4 maanden oud leeggieten, pak schoonmaken en de melk teruggieten:)

4. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Hahahaha :D Overigens vind ik altijd dat mascara na een paar maanden gaat stinken en dan gooi ik het weg.
    Dat doe ik eigenlijk met alles: Stinkt het? Weg ermee. 8)

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hier elke maand nieuwe mascara. Heb al zoveel problemen met onstoken ogen gehad dat ik geen risico meer neem!

6. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    LOL.. maar nu ga je wel heel ver :) melk vergelijken met mascara... ;)
    Ik heb nog nooit een ontstoken oog gehad, dus ik was lekker m'n borsteltje hihi

Deel Deze Pagina