mijn kindje krijgt iedere week wel een knutselwerkje mee. Een uitgeknipt figuurtje met wat verfklodders erop, of een paar voetafdrukken. Hardstikke leuk natuurlijk.. maar wat moet ik er allemaal mee? Ga ik het zorgvuldig bewaren voor later? Wat doen jullie met alle knutselwerkjes?
Hier alle 4 opties - hele mooie hang ik eerst op en bewaar ze daarna in een grote lade bij mijn dochter op de kamer; - echte prutsdingetjes gooi ik weg; - sommige leuke 'tekeningen' geven we aan oma's
Ik denk dat wij alle3 gaan doen. Mooien in een doos voor later (na ophangen) en een aantal naar familie en een aantal weg.
Heb een prinsessen-knutselopbergmap bij Action gekocht en daar gaan de knutsels van, in ons geval, de psz in.
Mijn uk gaat nu nog niet naar een kdv of een psz, maar als ze daar naartoe gaat, dan ga ik zeker alles leuk bewaren. Ik heb zelf ook allemaal nog tekeningen en werkjes van vroeger, en dat vind ik echt heel erg leuk om terug te zien! Gewoon een mooi plakboek maken, of een mooie doos of kist en dan voor haar bewaren, kan ze later zelf beslissen wat ze ermee wil doen
ik bewaar het allemaal in een map. Ook de tekeningen waar maar een aantal dingen instaan. Uiteindelijk wil ik ze laten inbinden en dan kan ik altijd nog schiften. Maar nu zie je op een aantal tekeningen al verschil. Zo kleurde ze de ene maand met grote krassen, zo probeert ze de volgende maand al echt dingen in te kleuren.
ik heb op de eerste gestemd. ik plak ze in een boek. en als ik ze heel leuk vind hang ik ze eerst nog op. meestal ververs ik om het half jaar de prikborden ( heb er 2 naast elkaar hangen in de keuken) ook de koelkast hangt vol met tekeningen en frutsels. inmiddels natuurlijk niet meer ze zijn er te groot voor. maar de eerste dingetjes van lars komen alweer tevoorschijn. welliswaar thuis gekleurde dingen en 1 geverfde tekening die hij met zijn grote zus geverfd heeft. ik heb ze nu gelamineerd en opgehangen zo blijven ze goed. straks doe ik dat met de knutselspullen ook en als het jaar om is maak ik er gaatjes in en bind ze samen tot een boek. er verdwijnen ook wat spullen richting bekenden, onlangs heeft mijn ex de eerste tekening van lars gescoord en trots dat ze allebei waren. ik heb ook nog een aantal knutselwerkjes van sinterklaas en moederdag achterin mijn kast liggen. die moet ik natuurlijk altijd verstoppen. als ze straks groot zijn krijgen ze die mee.
Ik hang ze eerst op en plak ze dan in. Hartstikke leuk toch ? Zelfs mijn Lief heeft een hele doos vol met zijn werkjes van vroeger. Zo leuk om te zien!
Ik heb gestemd op bewaren. Maar mijn zoontje heeft pas 1 knutselwerkje mee naar huis gebracht en dat was voor moederdag. Hij is nu ook pas 6mnd. Denk dat ik in de toekomst de knutselwerkjes wel zal blijven bewaren. Leuk voor later.
Ik heb niet gestemd, want ze zijn geen van allen van toepassing. Ons kdv geeft niet zo veel knutselwerkjes mee naar huis, de meeste doen zij in het Groeiboek. Als je kindje 4 is en van het kdv af gaat, krijg je dat boek mee. Sommige krijg je natuurlijk wel mee. Ik bewaar ze een poosje, dan maken we er een paar foto's van en het knutseltje gooien we dan weg. De foto's bewaren we, en de allerleukste knutsels ook. (dat zijn er best veel, blijkbaar kunnen m'n kids erg leuk knutselen Ik kan het gewoon niet over m'n hart verkrijgen om ze weg te gooien... Zo hebben we nog steeds een kippetje in de kamer hangen dat zoonlief heeft 'geknutseld' toen hij 10 maanden oud was. Die gaat ook nooit meer weg!)
@Bri: Wat een goed initiatief van jullie KDV zo'n groeiboek. Hier worden de knutselwerkjes nog zorgvuldig bewaard. Helaas worden de knutselmeesterwerkjes wel steeds groter. Op ons KDV wordt creatief gefrobeld op A3 formaat. Te groot voor een plakboek of even aan de koelkast. Ik vrees dat papa binnenkort ook kan gaan 'knutselen' voor een extra kast of tuinhuisje om al die creatieve hoogstandjes te kunnen herbergen. Want dochterlief heeft met 12 weken ook al haar eerste meesterwerkje afgeleverd... 't heeft mama alleen wel 2 dagen gekost om de roze verf tussen de kleine teentjes weg te poetsen. Maar weg doen? Nog even niet! Al denk ik dat ik over een tijdje wel even grondig ga selecteren. Ik vind het leuker om die knutselkunstwerkjes te bewaren waar mijn kids ook bewust aan hebben (mee)gewerkt. Tig werkjes in het archief met een onbewuste klodderverf of een gedachteloos vast geplakte snipper papier hoeft van mij niet.
ik hang ze op tot mijn deur vol is en daarna gaan ze in een boek. En nu hangt er weer een nieuwe stapel
Ik bewaar een enkeling. Als ik mijn grote stapel van vroeger door kijk denk ik met name 'saai!!' 3 à 4 per jaar vind ik een mooie verzameling
Wij hebben hier ook een ik en doe map daar gaan de eerste 2 jaar foto's knutsels en observaties in en als je kindje dan overgaat naar de peuters krijg je de map mee met een eind verhaaltje van de leidsters. Vanaf 2 jaar beginnen ze opnieuw en met 4 jaar krijg je weer zo'n map mee er leuk!
Ik hang of zet leuke knutsels een tijdje op/neer. Daarna gaan ze in een doos met allemaal knutselwerken. Sommige knutsels of tekeningen vind ik weinig aan en die gooi ik weg. Eerst bewaarde ik echt alles, maar ik krijg elke week knutsels en tekeningen mee en ik ga niet alles bewaren.
Tot nu toe bewaren we alles (ik las iemand over een groot album om alles in de plakken - leuk idee! Ga ik pikken) Nu scheelt het wel dat hij niet zo vreselijk veel rommeltjes meekrijgt. Ze knutselen wat af, maar een heleboel dingetjes blijven gewoon daar en hangen een poosje op en verdwijnen dan gewoon in de prullenbak We hebben dus eigenlijk alleen knutselwerkjes van bijzondere dagen (verjaardagen, valentijn, moederdag, etc.) en dat vind ik wel te overzien
Hier ook in een plakboek, schrijf er dan ook de datum bij, of ong. ZE hangen daar idd ook knutsels op maar die krijg je laterna wel gewoon in je postvak. Ze heeft hier ook niet altijd wat mee, maar eens in de paar weken.
hier krijgen ze op het kdv ook zo'n boek mee als ze 4 jaar zijn dus daar zitten de meeste knutsels in! Voor de rest heb ik een tip van een ouder gekregen (werk zelf op een kdv) en dat doe ik nu ook, van alle knutsels, kronen enz, maak ik een foto, en die bewaar ik allemaal! erg leuk en scheelt veel plaats hihi..