Op zich niet zo'n heel groot probleem, maar gisteren was ik iets eerder dan normaal en mijn kind zat dus in natte klamme kleertjes en een nokvolle luier. Ze liep zonder sokken rond. Haar schoenen waren goed nat maar die stonden te drogen buiten het lokaal. Haar sokken kon ik niet meer vinden. Ik vind het idee van lekker ravotten prima, maar als je dan naar binnen gaat lijkt het mij dat je zorgt dat alle kindjes zo snel mogelijk droge kleren aan krijgen. Die liggen namelijk gewoon in haar mandje. Helemaal compleet, ook sokjes. Daarnaast kwam ik aan en zag de 2e leidster van mijn dochters groep het verblijf verlaten. Er was op de groep nog maar 1 leidster. Ze was een kindje aan het verschonen met gesloten deur. Er waren nog zo'n 8 kindjes die rondliepen. Ik heb mijn dochter opgepakt en ben zonder een leidster te hebben gezien of gesproken weg gegaan. Ik was ook een beetje van stomheid geslagen. Op de weg naar buiten heb ik bij een voorbijkomende leidster gemeld dat ik haar heb meegenomen. Maandag gaat ze weer, maar wil hier wel graag iets over zeggen. Over de natte kleren en dat niemand op de groep was. Hoe zouden jullie dit aanpakken en zeg me, ik overdrijf toch niet? Misschien om erbij te vermelden, ik denk niet dat ze net naar binnen kwamen van het buitenspelen. Ik denk dat mijn meid minstens een uur in haar natte kleding heeft rondgelopen.
ik zou eerst even precies vragen hoe het allemaal zat. Je weet nooit of ze net binnenkwamen natuurlijk. Als ze een uur in natte kleertjes rondlopen mag je daar best wat van zeggen denk.
Ik kan me voorstellen dat je het niet fijn vond zoals je haar aantrof. Maar je weet het fijne er niet van. Ik vind het heel erg te lezen dat je je kind zomaar hebt meegenomen zonder iets te zeggen... Heb ik als leidster ook een keer meegemaakt dat een ouder dat heeft gedaan. Ik heb me een ongeluk gezocht, vreselijke zorgen gemaakt en uiteindelijk met lood in mijn schoenen ouders gebeld en gepolst of ze het kind hebben opgehaald. Ik snap dat je het aan een voorbijgekomen leidster gemeld hebt dat je je kind mee hebt genomen, maar zo hoort dat niet... Ik zou er volgende week even naar vragen en hun verhaal aanhoren. Dan kun je altijd nog zeggen wat je ervan vind.
In elk geval niet leuk om je kind zo op te halen. Mensen moeten vaker eens 'te vroeg' bij het kdv komen...
het hangt er denk ik vanaf wat het totaalbeeld is wat je van het kdv hebt. Is het de eerste keer dat je zoiets ziet of gebeuren er continu dingen waar je niet blij van wordt? Het kan natuurlijk altijd een keerje.. er zijn meerdere kindjes die verkleed/verschoond moeten worden en bij ons staat er het laatste uur altijd maar 1 leidster, andere kindjes moeten dan wachten. Afentoe zie ik ook iets op mijn kdv waar ik niet blij van wordt, maar ik kan die dingen wegstrepen tegen heel veel dingen die ik wel heel goed vind.
Ik vind dit nogal de omgekeerde wereld reactie. Ik heb gewacht, zo'n 3 a 4 minuten. Je bent niet zomaar weg. Niemand op de groep en ik moet me aanpassen. Ik heb me gemeld en afgemeld, vond zelf dat ik het netjes heb gedaan. Zo hoort dat niet is hier niet op zijn plaats.
Het is wel mijn bedoeling om na te gaan wat er precies gebeurt is, maar buiten dat is voor mij helder dat ze te lang in natte kleding heeft gelopen. Dit is wat ik bespreekbaar wil maken, hoe doe ik dat. Moet ik een gesprek aanvragen, leidingevende aanspreken, iemand een tip?
Precies, als ouder zijnde verwacht je je kind toch anders op te halen. Die nokvolle luier zegt overigens ook genoeg over hoelang ze zo heeft rondgelopen.
Mja, jammer genoeg wel :/ ... dit zijn de redenen waarom ik het zo lastig heb met kdv, onthaalmoeders, etc. Je moet de controle loslaten maar je verwacht wel dat er goed voor je kind gezorgd wordt.
Tjee, ik zou er zeker iets van zeggen! Is dit de eerste x dat er zoiets gebeurd? Vind dat je best mag vragen om opheldering! Je betaald verdorie genoeg voor t kdv....en eigelijk teveel wanneer je jou kind zo aantreft! Maar goed...ik heb geen ervaring met kdv...en als ik dit lees, weet ik ook weer waarom ik thuismama ben!
Sorry hoor, maar als leidster hoor je toezicht te houden op de kinderen. Dus ik vind het heel goed dat ze dit zo gedaan heeft. Ze heeft zich gemeld bij een andere leidster, die zal het wel terugkoppelen. Daarbij wil dit incident dus zeggen dat er ook een vreemde op de groep kan komen en het kindje mee kan nemen zonder dat de leidster op de groep dit in de gaten heeft! Stel je voor zeg, je hoort zoveel rare verhalen. Nee hoor, prima dat je het zo gedaan hebt! Laat ze maar even zweten. Het is verdorie wel jou kind wat daar zit!
Ik vind het vervelend om te lezen, daarom ben ik thuisblijfmoeder! Er gaan 1000000 dingen goed op een kinderdagverblijf en er zijn ook heel veel goede dingen. Ook hebben ze daar speelvriendjes en ik ben over ons kinderdagverblijf zeer tevreden! En soms gaat het mis. maar dat heb je toch ook wel eens als thuisblijfmoeder? Nou ik wel anders! En werk ik 2 dagen! Maar bij een professioneel bedrijf verwacht je iets anders! Maar misschien gewoon even gesprek aan gaan. Laatst had mijn oudste ook een poepluier die hij al lang had. Ik ben dat totaal niet gewend..... Dus ik heb er wel iets van gezegd. Van ik ben normaal zeer tevreden, maar sander had gepoept en was niet van een uurtje..... Ze schrok ervan en ze zei dat ze niet gemerkt heeft en bood excuus aan. Ik heb gezegd dat hoeft niet, maar hij krijg er z;on kapotte billen van! Mij is dit ook wel eens overkomen, eerlijk is eerlijk! gewoon gesprek aangaan lijkt me het beste. gr brenda
sorry ik snap je post niet... in je eerste zin zeg je thuisblijfmoeder te zijn en 2 zinnen later heb je het over je kinderdagverblijf en dat je 2 dagen werkt?
Ik schreef " nu weet ik weer waarom ik thuismoeder ben" Ik bedoel daar helemaal niet mee dat (alle) kdv's slecht zijn...ofdat ik veeeel beter ben dan de kdv's. Maar ik mag toch wel "blij" zijn met het feit dat mijn kind niet naar het kdv hoeft, zeker wanneer ik zoiets lees. Wat jij als voorbeeld geef met de luier...snap ik. Gebeurd hier ook wel eens, ik ben ook niet perfect. Maar mijn kind zal nooit een uur in natte kleding rond lopen. En waar ik vooral van schrik is dat je jou (of als je kwaad wilt een ander) kind zomaar mee kan nemen...toevallig kwam Cupido nog iemand tegen op de gang. Vind dat echt een groot ding! Als ik zou werken,...zou ik ook dankbaar gebruik (moeten) maken van het kdv. Alleen in ons geval is dit niet nodig. Het argument over vriendjes en vriendinnetjes...daar maak ik me geen zorgen over. Onze zoon ziet regelmatig grotere en kleinere kinderen. Zodra hij 2 jaar is gaat hij naar de PSZ...daar ist ook maar afwachten hoe ze met onze zoon om zullen gaan.
Ik snap dat je boos bent, zou ik ook zijn, maar ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je het niet gelijk bespreekbaar hebt gemaakt? Ik had gewacht op de leidster of de leidster buiten aangesproken. Sowieso zou ik niet willen dat mijn zoon in de regen zou spelen. Maar uberhaupt, ik had het toch gelijk gezegd. Op het vorige KDV hebben ze mijn zoon 1 keer (was toen vijf maanden) zonder jas in een wipstoel vol in de wind gezet. Zijn jasje (maat 62) hadden ze aangetrokken bij een kindje van 1. Ik zag het al gelijk bij binnenkomst. Het jasje van mijn zoontje zat bij dat kindje tot iets boven zn navel en de mouwtjes natuurlijk veel te kort. Als excuus hadden ze: We dachten dat je geen jasje had meegegeven en we hebben toch een dekentje over hem heen gelegd? Maar het dekentje was allang afgetrappeld. En nu is het zo dat mijn zoontje erg last heeft van zn luchtwegen. Altijd verkouden/rochelen/benauwd met een keer beginnende longongsteking erbij. Dus ik was niet blij toen ik dat zeg en ja, dan zeg ik dat gelijk.
Romy, ik was van stomheid geslagen. Ik was in eerste veronderstelling dat ze doorgelekt was. Ze had zo'n volle luier. Toen voelde ik aan haar beentjes, die waren ook nat, shirt was gedeeltelijk nat, geen sokken aan het toen ging het lampje branden dat ze in de regen had gespeeld. Ik wilde haar eerst daar omkleden, maar toen bedacht ik me dat ik gewoon naar huis wilde. Mijn kind onder de warme douche zetten was wat ik wilde. Ik heb alles verzameld, jasje aangedaan en we zijn vertrokken. Ik denk ook dat het beter was dat ik ben weggegaan. Ik ken mezelf en momenteel pril zwanger. Hormonen gieren door me lijf. Geloof me dat gesprek had niet fraai geweest. Nu heb ik alles even kunnen laten bezinken en relativeren. In veel gevallen is dat beter.
Als eerste dan gefeliciteerd met je zwangerschap! Misschien idd dan maar beter dat je het eerst hebt laten bezinken, je kent jezelf het beste. Maar het blijft een kwalijke zaak, ben benieuwd wat ze hier voor uitleg aan geven.
Klopt dat er overal weleens wat mis kan gaan. Ook ik maak thuis fouten en dan moet ik mezelf een verantwoording afleggen of aan mijn man. Maar ik verwacht van een organisatie waarin het je werk is om op het kind van een ander te passen dat daar minstens met evenveel zorg en aandacht wordt besteed aan je kind. In de regen laten spelen en vervolgens te lang wachten met droge kleding en dan ook een 2e leidster die vertrekt terwijl het werk bij de ander tot aan haar nek zit.. dat lijkt me niet de bedoeling. Zo werk ik zelf ook niet. Ik wil dus inderdaad het gesprek aan gaan. Zit alleen nog te verzinnen hoe ik dit ga aanpakken. Door het hier op te schrijven krijgt het wel meer vorm. De leidster van donderdag is er maandag niet (denk ik). Dat maakt het misschien wat lastiger.
Tulli, ik wou dat ik net als jij kon thuisblijven. Helaas kunnen we dat niet opbrengen. Ik ben dus genoodzaakt opvang te zoeken. er is weleens iets voorgevallen. Inderdaad te lang in een luier laten lopen, maar dat vind ik geen gesprek waard. Dat kan iedereen overkomen. Ik vind dit dus ook anders.