Ik bewaar wat bijzonder is ( aparte map) en verder gaat het weg. Isabella knutselt niet alleen op school maar ook altijd bij haar oma en ook nog elke dag hier wel 3 dingen. Ze is nogal een knutsel en schilder freak. ( ik ook hoor, heeft ze van mij denk ik, ha ha) En als ik dat allemaal moet bewaren..... Ik maak meestal wel een foto.
Ik heb gestemd op bewaren, maar ik bewaar niet alles. De eerste dingen die ze heeft gemaakt voor bijv. onze verjaardagen, vaderdag/moederdag heb ik bewaard en haar allereerste tekening van daar. Verder hang ik alles even op, maar maak ik wel een beetje een keuze in wat ik bewaar en wat ik weggooi. Ik bewaar echt niet alles, dan moet ik haar 30 volle dozen meegeven met knutsels als ze ooit uit huis gaat, lijkt me nogal overdreven
Ik heb zo'n tekenbewaarmap gekocht, zo'n groot formaat. Daar doe ik alles in. Maar hier maken ze niet zo heel veel. Ze gaat vanaf augustus vorig jaar 3 dagen per week en heeft 5 dingen gemaakt tot nu toe. Dit is met verjaardag en moederdag erbij..
Ik zet ze eerst neer of hang ze op, en na een tijdje gooi ik ze weg. Sommige bijzondere dingen bewaar ik wel, zoals haar eerste moederdag werkje.
De eerste knutselwerkjes waren door de juffen gemaakt. Zo netjes en mooi, hooguit had zoonlief er 1 klodder verf op laten vallen. Die deed ik na een tijdje weg, daar hecht ik geen waarde aan. Maar die hij nu maakt, hij is twee, is een ander verhaal, die zijn "authentiek" en worden zorgvuldig bewaard.
Hier hangt alles nog aan de koelkast Zo leuk om te zien... Ga de mooiste in haar fotoalbum erbij plakken... En een aparte map met de rest denk ik.. 3D knutsels zal wel een ander verhaal worden.. tentoonstellen en daarna weg/weggeven..
Wij hebben een hele grote ruimte aan ons huis waar we op het moment voornamelijk sporten. Daar hang ik het aan de muur. (echt niet normaal hoeveel er al hangt)
Wow jij krijgt wel heel veel knutselwerkjes. Hier veel minder en wat leuk is dat hang ik op, na een tijdje doe ik het in de kast. Soms zijn het ook een paar krassen op een velletje papier, tsja zulke tekeningen maakt hij thuis ook genoeg.
Hier plakt het kinderdagverblijf alle knutsels in een plakboek en dat plakboek krijg je als je kindje van de groep gaat.
Onze kinderen krijgen op maandelijkse basis wel geverfde/gekleurde tekeningen of 2d-werkjes mee (ze knutselen zelf ook heel graag) en thuis maken ze ook altijd heel veel dingen. De dingen die ze op school maken worden hier eerst een tijdje op de deur gehangen en daarna stop ik ze in een grote doos. (op de achterkant zetten we ook altijd de naam van het kind en de datum waarop ze het hebben gemaakt/naar huis gekregen) Ook de knutselwerkjes die ze voor moeder/vaderdag maken die komen uiteindelijk daar in. Ook omdat onze kinderen maar 1 tot 1,5 jaar naar het kdv gaan vind ik het erg leuk om het te bewaren. Maar dat ze echt ieder week met een knutselwerkje thuis komen dat is hier niet hoor. Ik denk dat ik in zo'n geval wel meer zou "uitfilteren" wat ik zou bewaren en wat niet...
Grappig om al deze reacties te lezen! Ik heb zelf (nog) geen kids, maar werk al wel 11 jaar op een KDV. De meeste ouders zijn vaak juist teleurgesteld als hun kind niks geknutseld heeft. Terwijl ik vind, dat een kind niet elke dag hoeft te knutselen om een leuke dag te hebben
Wij bewaren niet alles, daar hebben wij echt geen ruimte voor. De echte knutselwerkjes bewaren we wel, maar de tekeningen (stift,potlood,verf) bewaar ik niet allemaal. Krijg elke week van het kdv 5 tekeningen mee en opa komt meestal ook nog met 10 papiertjes met verf erop. Tja heel leuk allemaal maar kan ondertussen al mijn hele huis van binnen en buiten behangen, dus ik zoek er een paar tussenuit en die gaan in een map, de rest in de papiercontainer.
Het is teveel om allemaal te bewaren dus hier worden de meesterwerkjes bewaard en veel dingen krijgen een tijdelijke plek in huis. Afgezien van een klein beetje wat dus bewaard wordt, gaat na tentoonstelling alles weg. Soms geven we wat aan opa of oma's.
De knutselwerkjes bewaar ik, ook de mutsen als ze jarig zijn. Maar de tekeningen gaan na een tijdje de prullenbak in, want de oudste komt elke keer met 3 tekeningen thuis met 5 krassen erop ( hij vindt tekenen niet zo boeiend... )
Ik werk zelf op een kdv en wij bewaren de mooie dingen zelf en als het kind 4 is en weg gaat hebben wij een mooi plakboek gemaakt van de afgelopen 4 jaren. Als het kind eerder weg gaat ja dan krijgt hij/zij het natuurlijk eerder mee.
Eigenlijk wordt bijna alles weggegooid. Sommige meteen maar ook een aantal gaat eerst op de koelkast en daarna weg. Af en toe iets naar opa en oma. We hebben in elk geval geen plakboek oid om het in te bewaren. Mijn moeder heeft ook wat dingen van mij bewaard van vroeger maar ik hecht daar zelf weinig waarde aan.
Hier ook van alles wat. Joh als je alles moet gaan bewaren in een plakboek mag je wel een mega grote kast kopen! Ze komen op een gegeven moment met zoveel thuis, bijna dagelijks. En dat gaat op school leuk verder...tenminste hier wel hoor.
Wij hangen het eerst op aan de schouw (daar hebben we allemaal linten aan gehangen) en dan eens in de zoveel tijd, halen we de dingen die er al even hangen weer weg om plaats te maken voor de nieuwe knutsels. De oude knutsel doen we dan in een plakboek.
Ik bewaar de hele mooie.. Van mn zoon, had ik echt ALLES bewaard geloof ik, er lag voor 10 jaar aan kind op mn zolder, we gingen verhuizen, en ik heb het terug gebracht, tot 2 doosjes, met echt leuke dingen.. En dat ga ik dus niet nog een keer doen.. Dus alleen de bijzondere dingen bewaar ik. Ik hang wel alles keurig een weekje oid op