lekker ideetjes voor in de overblijftrommel?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door missmamsie, 19 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Na mijn topic van bento-trommels, waar een hele techniek aan crafty maaltijden bijhoort, heb ik dat idee inmiddels laten varen. Toch wil ik graag wat anders mee gaan geven dan de eeuwige boterham voor de overblijf. Wat geven jullie mee in de broodtrommel??

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Tja, hier toch die eeuwige boterhammen ;)
    Meestal heeft onze dochter 2 boterhammen met worst of kaas, 1 met zoet en dan mag ze nog iets ''lekkers'' kiezen;
    Mini-krentenbol, plakje ontbijtkoek, snack a jack.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Kijk anders ook eens op Pinterest ed voor leuke lunchbox ideetjes. Zitten erg leuke ideeën tussen!

4. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Haha, vorig jaar kreeg zoonlief ook alleen maar de eeuwige boterham, hoor;) Misschien ook wel goed genoeg, hihi. Als ik zl moet geloven hebben andere kinderen al-le-maal al-tijd een chocoladecroissantje of een gewoon croissantje of een ander lekker luxe broodje:D
    Voor tussentijds zal ik dan eens wat inspiratie opdoen via pinterest;)

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Zo zegt mijn dochter; IEDEREEN heeft ALTIJD een snoepje mee!!
    Ja kind, jammerdembammer, jij krijgt dat dus niet haha

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik geef ipv een boterham ook wel eens een wrap mee met een beetje roomkaas en vlees. Ik snij hem dan doormidden en dan apart in aluminiumfolie. Je kunt natuurlijk eindeloos varieren met wraps :) Soms doe ik er ook wel eens wat fruit of groente bij.

7. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Nou, inderdaad, hier zelden een kikkertje of een kersje, maar daar ga ik zeker geen gewoonte van maken. Dan vind ik het idee van de wrap veel beter:)

8. adi

adi Niet meer actief

Ik zou gewoon datgene geven wat je kind thuis ook eet tussen de middag. Hoef je verder niet te lopen verzinnen, wat je anders op zijn bord legt stop je nu in de trommel.
    Die kids trekken de trommel open, dauwen zo snel mogelijk hun eten naar binnen en gaan weer spelen.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

#9 Saskia78, 21 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 aug 2013
    Oh en IEDEREEN heeft altijd koek of liga mee!
    (En dat terwijl dat dus helemaal niet mag.. En ons buurmeisje vorige keer d'r voorverpakte ontbijtkoek mee terug naar huis moest nemen omdat dat niet de bedoeling was.. Dus blijkbaar wordt het toch wel gehandhaafd ook)

Hier ook altijd boterhammen dus.
    E soms voor lekker een paar olijven, cherrytomaatje, gedroogde abrikozen, rozijntjes, plakje ontbijtkoek of een cracker met niks.
    (En ja, cracker met niks vind ze lekker :) )
    Meestal in 2-voud zodat ze kan delen want dat doet ze graag.

Ik vind ook regelmatig een half gegeten boterham met beleg waarvan ik denk.. Hmm... Dat heb ik niet meegegeven.
    Maar blijkbaar worden er nogal eens boterhammen geruild als het beleg niet bevalt.
    Hier mag ze zelf altijd kiezen wat er op gaat... Maar blijkbaar geldt dat niet voor iedereen.

Overigens is het belangrijkste dat het snel op is want anders mag je niet spelen. Eerst eten, dan spelen.
    Dus toen ze net naar school gng had ze nauwelijks tijd om d'r brood op te eten.. Nu werkt ze in een kwartiertje 2 boterhammen weg want dan kan ze nog even naar de speeltuin.

10. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ah, Saskia, zitten wel wat ideetjes tussen:)
    Duidelijk, met alle goedbedoelde moederlijke liefde zou ik weinig opschieten, want de kids willen spelen, haha. Nou ja, maak ik me daar ook niet druk meer om:D

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nouja.. Wellicht dat jouw kinderen er anders over denken... Maar ik heb het opgegeven.

Stop er hooguit nog wat extra's bij :)

12. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Waar vind ik dat op pinterest??

13. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook gewoon twee boterhammen en wat snoeptomaatjes, snoepkommertjes of snoeppaprika. (bij de liddl.).

14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Ik probeer altijd wat variatie aan te brengen.Dus zoiezo een boterham, of een keer een krentenbol. Tomaatjes of komkommertjes, stukje paprika, druifjes, een banaan. Een doosje rozijnen, een knijpfruitje. Plakje ontbijtkoek. Een handje cashewnootjes. Mevrouwtje is altijd hongerig dus ik krijg de bakjes gelukkig leeg terug :)

15. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Lekkere ideetjes. ik maak er gewoon een lijstje van en doe daar zo nu en dan een greep uit;):)

16. Yelice

Yelice Niet meer actief

hier in de brooddoos : boterhammen, cherrytomaten of komkommer en een baby bell kaasje.
    en soms een doosje rozijnen.

Brood is 1 met zoet de ander met vleeswaren of kaas.

17. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hier naast de eeuwige boterham meestal een sultana of een andere "gezonde" koek erbij. Soms ook rozijnen vriendjes die met yoghurt. Of wat snoep tomaatjes.

Ik vind die wrap eigenlijk wel heel leuk! Ga ik beslist een keer doen! Zullen ze denk ik wel waarderen;)

18. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    En wat voor drinken geven jullie erbij? Of krijgen ze dat op school?

19. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

In de ochtend geef ik hem een beker melk of roosvicee mee. En tijdens overblijven krijgen ze op school wicky/thee of melk.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik doe er af en toe een ontbijtkoek in de vorm van een K (koekjes uitsteker).. vindt ie hartstikke leuk!

En een lief briefje (kusje van mama bijvoorbeeld)... ook leuk

Deel Deze Pagina