wat doen jullie met de kinderbijslag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mammz, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat doen jullie met de kinderbijslag?

1. besteden aan kleding/schoenen/speelgoed voor de kids

2. besteden aan mezelf

3. besteden aan openstaande rekeningen

4. op de spaarrekening van de kids

5. overige, iets anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Het gaat op de grote hoop. (We sparen wel elke maand voor allebei de kinderen, maar dat staat los van de kinderbijslag.)

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Rond de 400 euro is toch voor allebei het volle pond (383,30 is het dan om precies te zijn, als het gaat om twee kinderen onder de 6 jaar)?

3. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Niks specifieks eigenlijk.. wel een heel goed idee om het op de spaar van haar te gooien ja :) ga ik eens naar kijken of dat kan financieel, maar ik denk haast van wel ^^

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik zet het op een aparte rekening en koop daar de kleding en schoenen van. Werkt prima voor mij, anders blijf ik maar kopen. Nu heb ik dus een budget en daar moet ik het mee doen.

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier ook op de grote hoop, en daar wordt dus alles van betaald. Als ze nieuwe kleding nodig heeft dan kopen we dat, niet speciaal van de kinderbijslag want van dat geld kan ik echt bij lange na niet een nieuwe wintercollectie kopen van ons meisje.

6. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

11 jul 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    In principe gaat het naar de spaarrekening van de kids, maar als het binnenkomt koop ik ook altijd wat nieuws voor ze qua kleding en de rest stort ik door.

7. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Op de hoop, lkkr extra'tje.

Sparen doen we toch wel

8. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    hier ook op de hoop. betaal er vnl rekeningen van. ik koop sowieso alles wat ze nodig hebben wanneer ze dat nodig hebben. en de kb geeft mijn maandelijks wat extra ruimte om te schuiven met rekeningen zodat ik hun wat extras kan geven. daarnaast spaar ik ook voor ze maandelijks.

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Komt hier binnen op de lopende rekening voor boodschappen en andere dingen die gekocht (moeten) worden zoals kleding etc. Vaak blijft er een deel over en dit gaat naar onze spaarrekening. Wij sparen nl niet apart voor iedere kind.

10. LittleStarr

LittleStarr Actief lid

11 aug 2013
    109
    0
    0
    Omgeving Hoorn
    hier kopen we er kleding voor de kleine enz van.
    een deel gaat op de spaar.

11. knap

knap Niet meer actief

Heb op rekeningen gestemd maar dat is niet de hele waarheid.

Vaak is het of kleding of wat extra.s voor de kinderen of een rekening van school zo als vorige maand met school spullen voor de oudste of een rekening kamp geld van school.

Kinderbijslag is hier voor van alles dus. En dat kunnen dus ook rekeningen zijn vaak zijn het dus rekeningen bestemt van voor de kinderen.;)

12. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Op de grote hoop, alles draait hier om de kids dus sws gaat het ook op aan hun, direct of indirect. Ik zie het gewoon als een extra inkomsten.

13. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Op de spaarrekening.
    Voor de studie later

14. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Ik heb een aparte betaal rekening geopend en daar stort ik elke keer het geld op en als ik iets nodig ben dan betaal ik het daarvan. Niet elke euro maar meer als ik veel luiers haal of de kleren.
    zo blijft dat ook echt zijn geld.

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    150 ervan naar de spaar (mag max 600 per jaar sparen voor Sylvano op die rekening) en die andere 40 euro aan van alles.

16. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hier gaat het gewoon op de grote hoop.

17. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Helft gaat naar spaarrekening en helft naar kleding etc voor haar. :)

18. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hier blijft het op de rekening waar het op gestort wordt. En al de kinderen wat nodig zijn kopen we dat gewoon. Ook wordt er voor de jongens gespaard, maar niet het hele bedrag,................

19. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Hier kopen we er luiers en billendoekjes voor. Als zl steaks uit de luiers is kunnen we er kleding etc voor kopen

20. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Hier nog geen kinderbijslag gehad, dit krijgen wij voor het eerst in oktober.

Mijn vriend wil dit op de spaarrekening van onze zoon storten en ik wil het gewoon op de lopende rekening voor kleding/luiers/voeding.

Tegen die tijd moeten we dus nog kijken waar we voor kiezen, ik denk dat het helft sparen helft lopende rekening.

Deel Deze Pagina