Dit keer gaat het toevallig naar de vakantie. Ze krijgt tussendoor alles wat ze nodig heeft en regelmatig in haar spaarpot, dus vind het onzin om de kinderbijslag nog eens apart op haar rekening te storten.
Aangezien wij de hypotheekrenteaftrek jaarlijks uitbetaald krijgen, hebben we de kinderbijslag en andere extra's hard nodig om de rest van jaar rond te komen. Het gaat dus op de grote hoop en één keer per jaar krijgen we een leuk bedrag terug van de belastingdienst en dat gaat op de spaarrekening.
Dit keer een deel naar kleding voor de middelste, die is overal uitgegroeid voor de zomer. En waarschijnlijk schoenen voor de jongste, hij groeit er ook uit. De rest gaat naar de spaarrekening.
Hier gaat het of op de grote hoop of ik zet het op onze spaarrekening. Dl krijgt iedere maand al een bedrag van ons op een spaarrekening gestort. Deze keer gebruiken we het geld voor onze verbouwing.
Koop er zomerschoenen voor en verder kleren en alles wat over blijft gaat gewoon op aan boodschappen enzo
Spaarrekening... Zwemmen, kleding, schoenen, sport etc. Worden gewoon betaald van ons loon als het nodig is.
Ik vind het heerlijk overzichtelijk. Zeker met die kleding, zo maanden niets en zo ineens honderden euro's en dan het liefste voor beide kinderen tegelijk. Doordat ik samen ging wonen met een nieuwe partner is het voor hem ook inzichtelijk geworden dat (behalve de boodschappen en vakantie) hun kosten in principe betaald worden vanuit deze bedragen. Scheelt discussie als er weer eens veel aangeschaft moet worden , het staat immers al opzij.
Grote hoop. Volgende week voor het hele gezin paspoorten halen, is incl pasfoto's ook alweer 400 euro
Hier word het op mijn rekening gestort. We sparen voor de kids een maandelijks bedrag. Verder koop ik het hele jaar door spullen/kleding/schoenen etc voor de kids.
Op de grote hoop. Ik koop kleding voor de kinderen zodra ik deze nodig heb namelijk. We sparen elke maand een x bedrag voor de kinderen dus dat doen we niet met de kinderbijslag. Toevallig is zoontje uit zijn schoenen gegroeid en gaat het dit keer gebruikt worden voor schoenen voor zoon. Dochter heeft nog heel veel maar wij hebben een bruiloft volgende maand dus dat kopen wij er dit keer van. Oh en ze heeft bikini's nodig de andere zijn te klein. De rest gaat op de hoop
Hier gaan we er dit keer van winkelen. We gaan in juni op vakantie en ze zijn allebei zomerkleding nodig, zo kan ik alles mooi in 1x inslaan
Gaat op haar studierekening. Daarnaast geef ik het meestal ook nog twee keer uit aan kleertjes 😂