wat doen jullie met de kleertjes van jullie kindje

Discussie in 'De lounge' gestart door aimee83, 16 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Wij geven de kleertjes die we zelf hebben gekregen en niet mooi vinden door aan mijn schoonfamilie in Uganda.

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Kleding van Louise gaat naar een vriendin met 4 meiden, kleding van Tygo gaat naar een collega.

3. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Veel van wat ik heb is nu naar m'n zus, en wat zei niet leuk vind bewaar ik nog voor nummer 2, wanneer die mag komen;) en het zou ook een knul zijn. Dit heb ik trouwens met het eerst pakje gedaan!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      22,2 KB
      Weergaven:
      31
  4. knap

knap Niet meer actief

Ik heb zelf geen kleding dat nog geld waar is om te verkopen. Maar ik geef het of aan de kdv die gebruiken het of geven het aan de zak voor Max voor kans arme kindjes bijvoorbeeld.

Vorige week nog kleding naar Rotterdam gebracht mijn schoonzus die stuurt het weer door naar Suriname.

Nu dit topic toch loopt wie heeft er nog redelijk mooie meisjes kleren maat 104/110.:):)

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik verkoop een deel en geef een deel weg.

6. Leliana

Leliana Niet meer actief

Doorschuiven naar de volgende .. :p
    En daarna gooi ik het gewoon weg.

7. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    Naar een vriendin.. en broeken en vesten wat echt duur waren verkoop ik..

8. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ik gooi het meestal gewoon in zo'n kledingbak, hier gaat het dan ook wel naar de voedselbank en andere plaatsen waar mensen komen die het misschien kunnen gebruiken.
    Ik zette eerst ook veel op mp maar ik ben dat spuugzat eerlijk gezegd, al die foto's maken, pfff. Maar goed, ik ben wel een lui mens haha :)

9. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik bewaar momenteel nog veel voor een eventuele nummer 2, maar ik neem voor onze nummer 1 geen dingen aan die we niet kunnen gebruiken. Voor onze nummer 1 krijgen we veel van mijn broer die een zoontje van een jaar ouder heeft. Mocht nummer 2 een meisje worden (en toch nog komen), dan zullen we wel veel moeten kopen want van de dochters van mijn broer gooit hij alles weg in de kledingcontainer (en ik vermoed dat hij ook enkel doorgeeft / weggooit wat hij niet verkocht krijgt gezien we toch nog vrij veel moeten kopen voor onze Meneer ook en het meeste dat we krijgen vlekken heeft, en dat begrijp ik wel, hij heeft het ook niet breed, ik koop dus in ruil voor zijn dochters ook wel eens iets nieuws).

10. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Een deel verkoop ik, een deel geef ik weg en een deel ruil ik. Van alles wat dus. :).

Een tip die ik je kan geven, is om kleding te ruilen via krijg de kleertjes Ik vind het een geweldig initiatief en maak er zelf ook graag gebruik van. ;)

11. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Alles gaat in een doos en dan de zolder op. Wij willen graag nog een keer een tweede kindje en dan kunnen we ze misschien wel weer gebruiken....

12. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik breng het naar een kledingbeurs. Van de opbrengst krijg je een bepaald percentage, rest is voor een goed doel. Kleding wat niet verkocht wordt, gaat ook naar het goede doel.

Marktplaats heb ik geprobeerd, maar pff wat een gedoe.

13. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Alles wat nog enigszins toonbaar is gaat door naar mijn beste vriendin. Haar zoontje is precies een jaar jonger.

Als het niet meer toonbaar is, gaat het hier gewoon weg. Ik durf niets weg te geven wat ik zelf niet meer aan zou trekken bij mijn zoontje.

14. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik geef alle kinderkleding die te klein is aan mijn zusje. Verkopen zou ik kunnen doen, maar als ik zie hoeveel moeite het soms al kost om iets verkocht te krijgen op marktplaats en hoeveel gedoe je er om krijgt. Nee, dan geef ik het liever weg. Vind het ook leuk om te zien dat haar kindje weer de kleding draagt die mijn kinderen ook hebben gedragen. Kan daar erg van genieten, dus zou het ook niet anders willen.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

16. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hier heb ik bijna alles nog bewaard voor eventueel een volgend kindje. Maar als ik het niet meer nodig heb zal ik een groot gedeelte weggeven en sommige dingen op mp zetten.

17. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Van de oudste 2 zoek ik na elk seizoen uit wat ik nog mooi vind voor de jongste en wat ik niet meer leuk vind geef ik weg.
    Alles wat de jongste niet meer past verkoop ik als een groot pakket op marktplaats voor 1 euro per stuk. Het zijn grote pakketten van 1 maat. Je hebt dure merken (jottum) wat van het afgelopen seizoen is voor 1 euro maar ook tweede hands non merk voor 1 euro ps. Ze zit nu in maat 86 en tot nu toe heb ik elk maat pakket nog binnen een paar dagen verkocht.

18. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    ik doe de merkkleding naar een leuke tweede hands winkel hier in de buurt, daar verkoop ik het en ik koop voor dat geld weer leuke dingen terug.

Al het spul wat zij niet innemen; ik had een oproepje geplaatst op tiendermoeders.nl en heb daar ontzettend veel reacties op gekregen van meiden die het goed kunnen gebruiken.
    Zo heb ik al 3 keer een doos kleding opgestuurd en van de week is een ontzettend leuke meid hier spullen komen halen.
    Leuk om te zien hoe blij ze ermee zijn !

19. Ik geef het door aan familie van beide kindjes.

20. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik bewaar alles voor eventueel een volgend kindje.

Ik vind het idee van een sprei maken erg leuk. Ik weet niet meer wie dat zei, maar heb je er een foto van? Of iemand anders die hetzelfde gedaan heeft?

Deel Deze Pagina