Slaapzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esthertje, 7 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik vind Youri de laatste dagen boven in zijn bedje,zou het misschien verstandiger zijn om hem een slaapzak aan te gaan doen ?

En hoe doen jullie dit dan,alleen in een slaapzak,of ook een dekentje/lakentje ?

En wat hebben ze aan dan?

2. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Hoi hij kan al wel een slaapzakje aan hoor
    Ik zou hem met dit weer een t-shirtje aangeven en in een zomerslaapzakje leggen. Maar dat ligt er helemaal aan hoe warm het op de slaapkamer is. Bij ons staat de zon er heel de dag op te branden.

3. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Silvester heeft ook een slaapzakje aan en daaroverheen een dekentje en een lakentje (afhankelijk van het weer natuurlijk). Maar hem vind ik af en toe ook op de raarste plaatsen in zijn bedje! Bovenin, dwars, helemaal op zijn zij, noem het maar op!

4. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ja bij ons ook,het is savonds ongeveer 22 graden.

5. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    Het ligt eraan wat voor temp zijn kamertje heeft.
    bij Terence heb ik een lente slaapzak met lange mouwen pyama,geen zokken en geen broekje in het slaapzakje,
    en een lakentje met een dekentje dunne.zo'n zachte stof dekentje bij de prenatal.

ik voel zijn nekje en handjes wel eens en als ze koud aanvoelen leg ik er een dekentje bij.

Maar Terence leg ik op zijn rug neer en kom ik kijken ligt hij op de dekentje en helemaal bovenin op zijn buik :)
    ze kruipen helemaal omhoog ahhaahah.

6. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Wij hebben Teun de grootste slaapzak aan gedaan en het onderste deel onder het matras gestopt zo kan hij niet verschuiven of omrollen..... hij heeft een romper en een pyama met lange mouwen aan en dan nog een lakentje en evt een dekentje erover
    het is nu meestal 22 a'23 graden in zijn kamer als hij gaat slapen.....

7. Niet meer actief

Jasmine ligt al sinds ze 3 weken is in eenslaapzakje maat 56/62 Hema, romper tshirt met lange mouw en voor de rest niets ideaal :)

8. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn meisje ligt alleen in haar rompertje in een zomerslaapzak, ook geen sokken aan maar wel een lakentje eroverheen. 's Middags loopt het soms wel op tot 29 graden op haar kamertje. De slaapzak stop ik in want anders ligt ze zo boven in haar bedje, en het lakentje stop ik strak in onder haar armpjes want dat vind ze prettig. Als ze losjes toegedekt ligt zonder slaapzak blijft ze woelen en gaat ze niet slapen.

9. hier ook rompertje en zomerslaapzakje en soms een lakentje erbij, als ik hem achter aan in stop, word hij na korte tijd huilend wakker want dan wil hij naar zij/buik draaien en draait hij zich beetje klem en wil het niet lukken en is het brullen.

dus ik stop hem niet meer in

10. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Slaapzakje kan prima nu. Ik lees dat sommige van jullie de kleine nog een pyama aandoen met dit weer en dan ook nog in de slaapzak..... :confused: Is dat niet een beetje te warm? Noa die krijgt haar zomerslaapzakje aan en ligt daar alleen in met haar luier aan. anders zweet ze en dat is echt niet goed voor die kleintjes. Daaroverheen een lakentje die ik vastspeld aan het matrasje met veiligheidsspelden. anders trappelt mevrouwtje het eraf en is het huilen geblazen.

11. Gerda1977

Gerda1977 Actief lid

5 dec 2006
    125
    0
    0
    Groningen
    Misschien een stomme vraag, maar ik ben altijd bang dat de luier afzakt zonder romper :oops: dat is dus niet zo?

12. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    @zonnestraal: Das toch best wel gevaarlijk dat vastspelden aan het matras :(

@Gerda: Nee hoor de luier zakt niet af zonder romper ;)

Een rompertje met zomerslaapzakje is goed nu hoor!

13. sim

sim Niet meer actief

nou ik heb wel het idee dat hij zonder romper aan de luier losser ofzo gaat zitten. ze hebben nu bij hema een aanbieding met drie rompertjes voor 4 of 5 euro. die zijn zonder mouwtjes (dus soort hempjes) en lekker dun stof. maar ik doe hem voor snachts een met lange mouwtjes aan en dan in een slaapzakje. overdag gewoon allleen een tshirt rompertje met sokjes (ivm klamme voetjes) en nu heeft hij verder niks over in bed.

14. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    hier alleen in een pyama en verder niets
    of alleen met romper in slaapzak en verder niets
    o ja heb het raam wel open(geen tocht)

ze heeft het heel erg gauw warm en zweet dan als een gek

15. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    indy ligt in een romper met korte mouwtjes in haar slaapzakje en daarover een heel dun lakentje alleen om haar een beetje strak toe te dekken...verder heb ik het raam openstaan aangezien ze bij ons op de kamer slaapt en het met z'n drieen gauw warm is..

16. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Met dit weer is een slaapzak meer als voldoende hoor, met pyamajasje.
    Of evt alleen lange mouw romper met slaapzak.

17. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Youri heeft vannacht heerlijk in een slaapzak geslapen met een rompertje met korte mouwtjes,had hem wel even getempd.vanmorgen en hij was netjes 36.9,dank jullie wel voor de adviezen ;)

18. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Teun heeft altijd koude armpjes en handjes als hij wakker word ook al is het 24 gr in zijn kamer dus vandaar langemouwen en een romper met slaapzak......of zijn er nog meer beebs met koude armen en handjes?

19. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    ik gebruik helemaal geen dekentjes of lakentjes. Wel heb ik slaapzakken in allerlei verschillende diktes (ook met mouwen voor in de winter).
    Zo ben ik nooit bang dat ze bloot komt te liggen...
    Het staat alleen niet zo leuk als een opgemaakt bedje, maar voor mij is dit ideaal..

20. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Janette: koude handjes en voetjes zijn niet erg, je kunt het beste aan het nekje voelen of je kindje het warm genoeg heeft.

Groetjes, Wendy

Deel Deze Pagina