Niks. Zaterdag vierden we de verjaardag van dochter en ik was zo bekaf dat ik zondag de hele dag geen zak heb gedaan. Ben zelfs even terug m'n bed in gedoken 's middags. We gaan straks lekker brunchen.
Gister heeft man geverft in huis en hebben we gegourmet met de familie en vandaag hele dag voetbal toernooi van de jongste
Gister na het paasontbijt met man en de jongste lekker naar buiten, zij samen op de mountainbike en ik gewandeld. S middags naar mijn ouders en daar gegeten. Vandaag een paasbrunch zometeen en straks gaan we naar het aardbeienterras om wat lekkers te eten en de kinderen mogen er paaseieren zoeken. Vanavond gourmetten bij schoonfamilie.
Gisteren hadden we een uitgebreide brunch bij mijn ouders, iedereen maakt dan wat. Ik heb de hele zaterdag in de keuken gestaan haha. De kinderen hebben tig keer eieren gezocht en ze gingen 'noten schieten' (Groningse traditie). Vandaag is man aan het werk, dus ben alleen met de kinderen. Tot nu toe hebben we paasontbijt gehad, eieren geverfd en paaskoeken versierd
Ik lees toch redelijk vaak dat men 1e paasdag naar 1 kant van de familie gaat en de 2e paasdag naar de andere kant. Dat vind ik zo zonde van die extra vrije dag... Hier hebben we daarom al lang geleden gezegd dat we elk jaar om en om doen en we 1 dag voor onszelf houden. Dat wordt niet altijd in dank afgenomen, maar pech. 1 dag naar mijn familie geweest, wokken. En de andere dag rond het middaguur naar de bossen. Heerlijk gewandeld en in de middag toen het ging regenen spelletjes.
We doen dat zeker niet elk jaar, maar toevallig kwam het nu zo uit. We hebben ook wel eens andere plannen inderdaad op vooral Tweede Paasdag, en dan doen we geen familiebezoek hoor kan ook gerust voorkomen dat we beide dagen geen familiebezoek doen.
Wij vinden dat niet zonde, omdat we het gezellig vinden om zulke dagen met familie door te brengen. En hier is het van beide kanten gelukkig ook niet opzitten bij de thee, maar gaan we dan met zn allen gezellig naar buiten of iets doen. En met slechter weer doen we met zn allen spelletjes.
Zo dien we sat ook met kerst. We hebben 1 dag voor ons zelf en een derde kerstdag. Pasen hebben we niks gedaan met familie. 4 dagen geklust.
Toen alles nog koek en ei was met mijn schoonfamilie, was dat ook zo. Dat was geen zonde van de tijd maar net heel leuk om te doen. Bij 1tje gaan en de andere het jaar erna vind ik wat flauw.
Wij hebben gewoon ook behoefte aan quality time met het gezin. Familie woont ook niet om de hoek, dus wij zijn dan echt een groot deel van de dag weg. Dat vind ik zonde. Hier is het inderdaad vaak binnen zitten en eten, net alsof het kerst is. Zo zonde in het voorjaar! Ik geniet van die extra dag voor onszelf. @Neuzeke, waarom is dat flauw?
Jammer dat het nu niet zo gezellig meer is dan. Hier is het inderdaad ook echt geen opgave. Gister bijvoorbeeld met schoonfamilie een uitje gedaan en daarna met zn allen gegeten. Kinderen paaseieren gezocht en gespeeld tijdens het uitje en wij wat gekletst en gedronken daar.
Ik heb beide dagen late dienst gehad. 'S ochtends lekker met m'n paarden bezig geweest en 's middags/avonds gewerkt. Niet echt iets speciaals dus.
Wij hadden nu alles op 1 dag en dat beviel heel goed. Idd om de andere dagen echt even voor onszelf en het gezin te houden. Mijn man is veel van huis door zijn werk en neemt weinig vrije dagen op, voor hem echt even bijkomen maar ook wat klusjes weg werken waar hij niet aan toe komt. Volgend jaar gaan we het weer zo plannen!
Uiteraard paas brunchen, twee maal! Daarna alles er proberen af te lopen in het bos, de kinderen vinden het spelen daar geweldig en het weertje was ook heerlijk.
Het was gezellig doordat iedereen samen zat. Ondertussen is het de 1ne spreekt niet meer tegen de andere en schoonouders die (omdat het niet meer geregeld word door de schoondochters) niet de behoefte hebben om Pasen te vieren ( niet alleen Pasen hoor, ze vieren niets ). Maar vroeger was het dus in de VM bij mijn kant. Eieren rapen, ontbijt of meer uitgebreid aperitieven en dan door richting schoonouders ( klein uurtje rijden toen) en daar waren terug eieren te rapen, taart en erna sandwiches. Ik vond dat leuke momenten.