Wat doen jullie met die zak?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Madelie, 4 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.413
    8.581
    113
    Zit al de hele dag te bedenken hoe we de zakken met cadeaus morgen ongemerkt voor de deur krijgen.

    Hoe doen jullie dat?

    Stallen jullie de zakken met cadeaus bij de buren, spreken jullie een tijd af dat die de cadeaus voor de deur zetten onder luid gebons op de deur?

    Slepen jullie de zakken met cadeaus uit de gangkast op het moment dat de kinderen net even de kamer uit zijn om vervolgens naar boven te roepen dat ze snel naar beneden moeten komen omdat Sinterklaas net klaarblijkelijk langs is gekomen?

    Ik heb totaal geen inspiratie momenteel. Dus kom maar op met leuke en goede ideeën!
     
    marais vindt dit leuk.
  2. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.944
    1.733
    113
    Vrouw
    Ik heb in de buurtapp gevraagd of iemand onze zak voor de deur wil zetten en op't raam wil kloppen.
    Reageerde iemand dat ze't wel wilde doen met een foto van haar als Piet tijdens een huisbezoek. Komt ze morgen even in Pietenpak langs. Super leuk!

    We hebben ook wel eens de zak op zolder gezet en mn schoonvader laten bellen op vooraf afgesproken tijd. Beetje stem vervormen, kon hij zo door als Sinterklaas om te vertellen dat de zak dus op zolder stond.

    En ook een x de dvd van Sinterklaar besteld. Daar werd dan ook gezegd waar de zak stond. Maar daar heb je nu niks meer aan.

    Weet niet hoe oud de kids zijn?
    De kleintjes trappen er ook nog wel in als een volwassene even weg sneakt en op't raam klopt. Via de achterdeur weer naar binnen. Kids zijn toch hyper, dus hebben't niet door.

    Veel plezier morgen!
     
    Madelie vindt dit leuk.
  3. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.138
    2.547
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben de zak + losse cadeautjes bij de schoorsteen. Die zien ze morgen als ze uit bed komen en na school gaan we ze open maken.
    Hier is de spanning echt alweer veel te veel dus het bonken wat we eigenlijk wilde vragen aan de buurman hebben we maar achterwege gelaten.
     
    Madelie en marais vinden dit leuk.
  4. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.639
    2.349
    113
    Vrouw
    Broek
    Je kunt ook sinterklaas laten bellen met een app, dat de cadeautjes in de schuur/op zolder/ergens liggen.

    Dat hebben wij ook een keer gedaan, viel wel goed bij de kids. Je kunt ook de namen, leeftijden etc ingeven dus het is best een soort van persoonlijk gesprek. Dan moet je wel de betaalde versie kopen volgens mij, maar is niet zo duur.
     
    Madelie vindt dit leuk.
  5. marais

    marais Fanatiek lid

    1 jul 2013
    1.518
    1.879
    113
    Vrouw
    Wij vieren geen sinterklaas, maar we hadden vroeger superlieve buren. Dat was een ouder echtpaar zonder kinderen. Sinds dat wij daar woonden kregen we elk jaar op 5 december een zak met cadeautjes. Ze bonkten dan op de deur en zetten de zak voor de deur. We woonden op dezelfde woonlaag met deze buren. Echt heel lief. Zijn nu al jaren overleden, maar de herinneringen blijven voor altijd.

    Oh ja en ze maakte altijd zelf borstplaat en gaf ons daar elke jaar van. Ik houd nog steeds van borstplaat. Nostalgie.
     
    SR84, Featherr, OliJul en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.413
    8.581
    113
    Wat leuk dat er nu morgen een Piet bij jullie langskomt. Jullie ook veel plezier!

    Kinderen zijn hier 4 jaar.

    De zakken op zolder zou een goed idee zijn. Ware het niet dat een deel van de familie ook cadeaus meeneemt en we die vast niet ongezien richting zolder krijgen.

    Snel iemand om laten lopen om op de deur te bonken kan wel. Maar ze zijn zo scheep die twee van mij. Hebben meteen door als er iemand mist. Als er dan gebonk volgt ben ik een beetje bang dat ze de link leggen.
     
  7. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.413
    8.581
    113
    Ook een idee voor een volgende keer. Moeten we wel zorgen dat cadeaus van familie al hier in huis zijn.
     
  8. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.413
    8.581
    113
    Mijn telefoon puilt uit, kan geen app meer bij :roflmao: Maar wel een leuk idee voor een ander jaar.
     
  9. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.413
    8.581
    113
    Wat een prachtige herinnering hebben zij achtergelaten. En borstplaat, ja echt heerlijk. Mijn oma had dat altijd in huis rond Sinterklaas.
     
    marais vindt dit leuk.
  10. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.256
    2.657
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ik vraag mijn man altijd het afval even buiten te zetten. Dan bonkt hij op de deur (alle gordijnen zitten dicht) en zet de zak voor de deur en komt via achter weer naar binnen. En dan heeft hij het dus weer gemist, oh oh. De kinderen blijven daar wel in trappen tot nu toe.
     
    Madelie en Neuzeke vinden dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.127
    32.351
    113
    Buren met hard gebons! Was weer geslaagd!
     
    Madelie vindt dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    12.020
    10.988
    113
    Ik heb wel eens de foto van mijn man aangepast in mijn telefoon als Sinterklaas, belde hij, zagen ze dat Sinterklaas belde.

    Zaterdag bonsde een buurman, deed een brief door de bus en hadden we de cadeaus in de berging verstopt die ze vonden na een escape.
     
    Madelie vindt dit leuk.
  13. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.770
    11.050
    113
    Hier vaker de kadootjes op zolder klaar gezet. En dan de buren laten aanbellen cq bonzen en een brief (op Sint-briefpapier) door de brievenbus laten doen met daarin hints waar de kadootjes lagen.
     
    Madelie vindt dit leuk.
  14. Cornflake

    Cornflake Bekend lid

    12 jul 2023
    947
    963
    93
    Vrouw
    Hier bij mijn ouders paar dagen van te voren al op zolder gezet en mijn zus laten bijvullen. En verschillende opties gehad. Video van Sint dat hij zegt waar ze staan. Speurtocht naar cadeaus nadat er een brief in de bus zat. Escaperoom spel met een cadeaukamer…

    ook een keer op de deur laten bonken door buurman inderdaad.
     
    Madelie vindt dit leuk.
  15. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.831
    1.390
    113
    Vrouw
    Ik zet de zak zo in mijn auto en ga als ik thuis kom vanavond de zak voor de deur zetten, heel hard bonken en dan snel m’n auto weer in. Partner weet dit uiteraard en zorgt voor wat tijd voordat de deur opengaat. Ik doe verbaasd alsof ik net kom aanrijden en nog net een Piet zag wegrennen.
    Anders had ik de buren gevraagd maar ik wil graag vroeg beginnen zodat er nog wat tijd is om te spelen en de meesten zijn pas later thuis van werk.
     
    Cornflake, Madelie en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  16. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.071
    2.203
    113
    Wij zetten de zak in de schuur en vroegen de buurman op een bepaald tijdstip om hem voor de deur te zetten en te bonken op het raam.

    We hebben ook een paar keer pieten ingehuurd om langs te komen en daar spraken we dan ook mee af dat de zak in de schuur stond zodat ze die mee naar binnen konden nemen.
     
    Madelie vindt dit leuk.
  17. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.372
    16.000
    113
    Wij hebben een Video Van Sint, waarin Sint aan het einde zegt dat de cadeaus in de badkamer staan.
    Terwijl de kinderen ‘t filmpje kijken, brengt een van ons de zakken van zolder naar de badkamer zodat ze klaarstaan ;)
     
    Madelie vindt dit leuk.
  18. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.602
    7.135
    113
    Man zet vandaag de manden met cadeaus in de schuur. Vanavond wordt er op de deur gebonkt (door 1 van ons of mijn vader ofzo) en dan ligt er een envelop voor de deur. Via 4 gedichten worden ze naar 4 plekken geleid waar ze geen pakjes vinden en dan als laatste de schuur, war de cadeautjes liggen
     
    Madelie vindt dit leuk.
  19. OliJul

    OliJul Actief lid

    17 feb 2023
    346
    222
    43
    Vrouw
    Ik heb wel eens een soort spoorzoekertje gedaan, begon met een brief van Sint in de brievenbus. Met ergens ‘bedankt voor het komen, je kunt nu weer gaan’ en dan de volgende ruimte waar ze konden zoeken om zo bij de zak met cadeaus uit te komen!
     
    Madelie vindt dit leuk.
  20. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.885
    2.162
    113
    Vrouw
    Houten
    Wij doen altijd video van Sint! Daar kan je aangeven waar de zakken staan. Dit jaar hadden we gezegd "ergens in huis" en hadden de zakken dus op meer plekken verstopt. Kan je nog steeds bestellen trouwens, binnen een uur heb je de download in je mail:thumup:

    Mijn ouders kwamen ook, ze appte vlak voor ze er waren en toen zijn we nog een rondje gaan lopen met onze pup met zn allen. Konden zij hun zakken ook mooi verstoppen boven. Voordat we een hondje hadden gingen we gewoon even wandelen of naar de speeltuin of nog even laatste boodschappen doen ofzo ;)
     
    Madelie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina