Wat doen jullie met dit weer ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lisanne123, 19 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Veel meiden gaan met hun kleintje (<1)naar een meertje of naar het strand of wat dan ook. Maar ik vind het echt te warm dan zit hij daar in die hitte en drukte . Eerst een stukje in de bloedhete auto . Wat heeft hij daar nou aan ? Dan nog een stuk lopen met tassen zeulen . Meneertje die het verdomd ergens anders te drinken en dus in de bloedhitte zit zonder drinken . Snap dat als je nog een groter kindje heb het een ander verhaal is . Ik wil wel graag wat leukst doen met hem maar dat is op dit moment voor mij alleen het winkelcentrum ,10 minuten rijden en heerlijk koel binnen . Even wandelen ook wel maar dat is dan niet langer dan 5 à 10 minuutjes ,vind het veelste heet voor hem en voor mezelf .

Een badje in de tuin dan verbrand hij levend , bij oma staat geen parasol enzo dus dat is ook geen optie , bij ons op het balkon kook je.

Dus ik land hier meestal op de bank met ern badje voor de bank waar hij dan in zit af te koelen .

Wat vinden jullie ? Doe ik te weinig leuke dingen met mijn zoontje met dit weer ? En hebben jullie tips / suggesties .

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik vind van wel ja. Parasol op je balkon zetten. Goed insmeren en lekker laten spelen op het balkon.

In het park wandelen of een terrasje pakken. Kan hij lekker mensjes kijken.

Maar jij kent je kindje het best en weet dus het beste wat hij leuk vindt.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.976
    3.989
    113
    'S morgens na het ontbijt lekker een eind fietsen of wandelen (uurtje of 8/9). Daarna gaat ze vaak nog even slapen. E daarna vind ik net veel te heet de afgelopen dagen zowel voor haar als voor mezelf dus spelen we lekker binnen.
    Na het middagslaapje soms in de zandbak onder de parasol of in de box buiten in de schaduw. We hebben een grote tuin maar helaas wordt het gras pas komende week ingezaaid dus voorlopig nog geen lekker gazon om op te spelen, jammer dat is ik wel,hoor.
    En vaak savonds na het eten nog even wandelen en schommelen want dan is de schommel ook eindelijk uit de brandende zon.

4. p1982

p1982 Niet meer actief

Smorgens of savonds fietsen
    Eventueel t bos

5. Koon

Koon Niet meer actief

Wij gaan in de ochtend ook fietsen of wandelen (en vaak gelijk boodschappen doen) zodat we even een frisse neus kunnen halen na weer een warme nacht.
    Daarna slapen en dan speelt hij meest binnen, soms even buiten. We hebben een overkapping, dus veel schaduw en daar staat een waterbaan.
    Na de tweede slaap vaak wel langer naar buiten want dan is de hele tuin in de schaduw en eten we ook lekker buiten.
    Ik ga ook niet naar een meertje ofzo, mijn zoontje heeft nog zoveel te ontdekken in de tuin. Volgend jaar is tijd genoeg.

6. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ikdus , we zitten met dit weer vaak bij oma omdat het hier binnen zo 31 graden is .
    Daar spelen we wel even in de tuin onder het zonnescherm . Maar dat is dan echt sochtends of wat later op de dag ,
    In de heetste uren zijn we toch vaak binnen te vinden .

Merk ook dat ik dat badje in de tuin enzo maar voor me eigen gevoel doe , omdat ik vind dat dat moet anders is het zielig want dan doet hij niks;) .
    Maar merk gewoon dat het badje binnen op de grond nog veel leuker is voor hem .
    Ook dat wandelen doe ik omdat ik vind dat we er even uit moeten maar hij ligt alleen maar te zweten in de wagen (joolz , zomerinzet , zonnestuk aan de kap en parasol ) . Dus ik ga dan ook weer gauw naar binnen .
    Vraag me dus af of het voor hem überhaupt wel leuk is ?
    Winkels kijken in het winkel centrum waar het lekker koel is lijkt voor hem leuker te zijn.

7. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ons balkon is bedekt met platte boven ons die kokend heet worden , een parasol heeft dus geen nut .
    Toch komt er schuin er veel zon in en is het echt heet .

Het bos in inderdaad nog een idee .
    Hihi veel meiden met een tuin met schaduw , heerlijk .

8. Koon

Koon Niet meer actief

Hier wel gras, maar daar vindt hij geen bal aan.
    En wij maar roepen, "leuk voor de kleine, kan hij lekker op spelen"....

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

#9 sydneys, 19 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jul 2013
    Je kan s'ochtends of s'avonds gaan wandelen, dan is het niet zo warm, hier vind hij het geweldig, naar de koetjes kijken en de koetjes naar hem.

Hier is tussen 10 en 14u geen schaduw in de tuin maar we gaan toch lekker naar buiten, zwembadje op, alleen moet ik om de 10minuten die parasol een beetje verplaatsten :p maar tussen die uren slaapt hij toch een lange tuk dus het geeft niet veel problemen

Bezoekje naar de AH is ook helemaal super en zwemmen bij oma en opa

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Wij hebben ook geen balkon met schaduw.
    Wij hebben trouwens houtentegel dingen van ikea, wordt warm maar niet heet en dr knieen blijven heel tijdens het kruipen. Ik leg ook vaak een oude deken op het balkon kan ze lekker op "liggen".

Zou gewoon dan in de ochtend en tegen de avond even lekker wandelen. Toch wat vitamines en frisse lucht. Volgend jaar kunnen jullie vast meer :)

11. 2jees

2jees Niet meer actief

Wij zittten ook gewoon thuis hoor niks bijzonders. Soms even een boodschapje (vroeg, of in de namiddag ofzo) verder speelt ze lekker in de box en op een kleed. Oudste zit wel eens even in een klein badje maar speelt verder ook gewoon binnen en buiten net als anders. En binnenis het hier beter dan buiten, bij jou niet?
    gewone ritme een beetje aanhouden met die kleintjes, veel beter.

12. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Wij hebben ook alleen een balkon (helaas arrrgg ben het zo beu maar ons huis staat te koop maar het schiet niet op:() dus soms zit ik me echt op te vreten! wij zitten nu dus ook echt niet op het balkon maar gewoon binnen. Balkon is klein een heel heet.
    Wat ik doe is af en toe even wandelen wij wonen bij een groot park en daar loop ik dan even door heen. misschien dat ik er nog eens met een kleed ga liggen maar ja je moet zoveel mee nemen..
    wij gaan zondag voor het eerst naar het zwembad hier. We gaan in de ochtend al en dan het middageten weer naar huis.. echt niet dat ik in de middag daar heen ga met me dochter veels te warm en de zon is veels te heet dan..

als ik naar vandaag kijk doen wij ook niet veel hoor. gewoon binnen spelen en even naar buiten.

13. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een babybadje gekocht en daar zit hij s' middags in de tuin achter het huis.Want dan is de zon aan de voorkant van het huis en zit hij in de schaduw

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Gewoon naar een rustig strand, na zijn middagdutje in de schaduw heerlijk!

15. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker zoveel mogelijk buiten vertoeven, zwembadje staat standaard buiten nu. Ook een water tafel. Verder idd veel fietsen wandelen en wij zijn veel aan het water te vinden maar mijn zoontje van 16 maanden vind dat gewoon prachtig ( heb hem van kleins af aan overal mee naar toe gesleept).

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Vandaag lekker naar het buitenzwembad geweest, eerst lekker verkoeling en daarna weer opwarmen in t zonnetje, want t water was best koud!
    Verder lekker binnen en buiten gespeeld, wel de hle dag zon in de tuin, maar hebben een groot tuindoek en dan is het heerlijk.

Verder ook een flink bad in de tuin waar ik hem soms in laat spelem zonder water en anders met maar een klein bodempje water zodat hij erdoorheen kan tijgeren, kruipen enz.

Uitje naar de supermarkt is ook al prima en lekker koel daar :D

17. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    wij zitten vanaf een uur of 11 aan een meer!! heerlijk eten drinken mee! petje op en goed smeren maar. Onze dochter heeft dan echt de tijd van haar leven, als ze moe is leg ik haar in de buggy met handdoeken erover zodat ze niet verbrand.

Verder als we thuis zijn speelt ze binnen of buiten beetje verschillend maar ga liever naar het meer dan heb ik geen kind aan me kinderen haha

18. tuc

tuc Niet meer actief

Wij gaan s ochtends wat wandelen, s middags in een zwembadje in de tuin, naar het bos, zwembad of de hele dag lekker naar het strand.

19. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

wij zwemmen veel, fietsen , wandelen, en zonnebaden samen hihi

20. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Afgelopen twee dagen vroeg boodschappen gedaan en de rest van de dag in de tuin gebleven. Deze ingericht met meerdere badjes, zoon in uv suit en goed smeren. Prima te doen.

Deel Deze Pagina