Waterpokken?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by toet, May 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Hoi,

Nu heeft het kindje van mijn vriendin de waterpokken,nu heeft Sophie zondag nog even met haar gespeeld,is de kans groot dat Sophie het nu ook krijgt?

Groetjes,

2. Ja de kans is groot vooral als e kleine van jouw vriendin bultjes heeft..heb gelezen dat zodra het bultjes zijn je kind aangestoken kan worden hiermee.

Succ6

3. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    zodra de "pokjes" al te zien zijn, is de incubatie (pakweg 10 dgn.) tijd al voorbij, en is het niet meer besmettelijk....

maar hebben zij met elkaar gespeeld terwijl er nog niets zichtbaar was is de kans er dat je kleine ook de waterpokken krijgt..

geen paniek, kan gebeuren, en zal waarschijnlijk ook gebeuren, des te kleiner ze zijn, des te minder hebben ze last van de "jeuk" en des te minder zullen ze "krabben" ...

je kunt er behalve afwachten niets aan doen...

gr.smoekie

4. randi

randi Niet meer actief

hou haar maar in't oog want het is zelfs besmettelijk 2 weken voor je bultjes ziet, ja die kinderziektes hé

5. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ter info, juist zodra de bultjes "zichtbaar" zijn, is het niet meer besmettelijk, je bent juist besmettelijk in de periode voorafgaand aan de waterpokjes zelf...

gr.smoekie

6. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Ik zou het maar in de gaten houden. Sem heeft het ook al vroeg gehad en daar ben ik blij om, want hij had er weinig tot geen last van. Alleen die littekens gaan maar niet weg :( .

Share This Page