Een deftige fiets met kinderzitje kopen, een buggy, en de rest op de spaar In elk geval zeker geen gekke aankopen, enkel dingen die ik al lang wil/nodig heb.
Op de spaar, we houden er rekening mee dat we op de korte termijn wel een nieuwe (tweedehands) auto zullen moeten kopen en op de iets langere termijn willen we verhuizen, dus duizend euro is erg welkom
Volgende week word onze quad verkocht, van het geld houden we zo'n 200 euro in huis voor als we wat leuks zien (geen boodschappen) en de rest gaat op de rekenin g
Wij hebben laatst zo een flinke meevaller gehad en hebben er ons laatste schuldbedrag mee afgelost en we hebben met de rest gister een giga gaaf speeltoestel voor in de tuin gekocht. Helemaal zoals we hem wilde hebben.....en wat we overhadden is idd naar de spaar.
Gezondheid is jmmergenoeg nog altijd niet te koop... ik zou er meer dan dat bedrag voor over hebben dat mn vent weer gezond en wel naast me zou zitten. Nu duurt het iets langer voor hij weer bij me kan zijn (revalidatie na hartinfarct) Maarre.... een nieuw matras/bed is hier super welkom en hoognodig... en daarmee is dat geld ook alweer op.
Toevallig vorig jaar ook zo'n extratje gehad en toen gekocht daarvan wat echt nodig was. Mn pc was stuk en wou al een lange tijd een laptop, dus die daarvan gehaald. Goede schoenen met vering voor het werk. Een strijkbout & strijkplank. Nieuwe etensbakken voor de honden. Een paar nieuwe kledingstukken. En ook als traktatie mn kereltje mee uit eten genomen. De rest bewaard voor wanneer het nodig was. Zou dat nu gebeuren, dan zou het meeste bewaard worden voor wanneer de kleine er is.
Inderdaad een gedeelte op de spaar, een aantal rekeningen betalen en met een gedeelte lekker even shoppen.
Wij hebben ook pas een extratje gehad, op de spaarrekening gezet. We gebruiken het voor de vakantie in de zomer en rest voor inrichting van ons nieuwe huis.
hangt er vanaf. Als het deel is van een groter bedrag (bijvoorbeeld 5000) en daarvan is al een groot gedeelte naar de spaarrekening gegaan, dan zou ik het inderdaad gebruiken om te gaan shoppen, kan wel kleding gebruiken, manlief ook enzovoorts. Lekker uit eten gaan enzovoorts, mezelf echt even verwennen. Als dit het hele bedrag is, zou het linea recta naar de spaarrekening gaan.
Wij hadden deze maand een extraatje van 1000 euro en die hebben we snel overgeboekt naar onze studieschuld. Omdat ik graag van die schuld afwil. Als we die niet hadden gehad, had het op de spaar gegaan voor een auto.
toevallig hebben wij dat nu!..er moet een groot gedeelte naar de auto en de rest is shoppen ...allebei gister nieuwe sneakers gehaald, rondje ikea...lekker eten...er is nog wat over, voor de kids...en dus de rest apart voordat we de apk hebben
Zodra ik bevallen ben en mijn figuur weer in zijn oude staat is teruggekeerd, shoppen!! En wat overblijft op de spaarrekening.
De helft sparen, en de andere helft eens een keer aan mezelf uitgeven, dat heb ik sinds de kinderen niet meer gedaan (kapper, kleding, nieuwe schoenen etc)