wisselend, ik geef het aan een vriendin, ik wil het wel graag terug als ze niet meer gebruikt. (het is haar 3e dus komt geen volgende meer). van de oudste gaat naar de jongste. kleding met vlekken gaan de container in. ook verkoop ik wel stukken op mp. gr brenda
Het meeste bewaard. Geplozen spul of met een vlekje of uitgelubberde rompers gaan in de kledingcontainer of goed spul waar ik niks mee heb naar de kringloopwinkel. Hier in mijn omgeving geen jongetjes jonger dan mijn zoontje.
Het eerste pakje en eerste jurkje heb ik bewaard. + een paar neutrale dingen want stel dat.. Tussen kleding dat te klein is laat ik mijn beste vriendin altijd sneupen, mag ze meenemen wat ze wil. Verder geef ik aan verschillende kennissen af en toe een stelletje/pakketje. Wat ik verder over heb doe ik in zo'n kledingbak.
Kids dragen veel mexx en esprit kleding die bewaar ik doordat ik geen kleine kinderen in mijn vriendengroep heb. Ik vind het zone om mijn merk kleding weg te geven aan vreemden. Jassen goede schoenen en de rest van de kleding gaan door naar het tienermoederhuis.
haha mijn man hoopt dat ik nog bij mijn zinnen kom en denk dat zelf ook wel, ik heb nu gewoon netjes opgeruimd, de maten op de dozen geschreven e.d. en heb 1 schoenendoos (handig die kleine maten passen allemaal in een doos haha) alleen als het echt kapot was of vies enzo dan heb ik het weggedaan. Wie weet over een paar jaar denk ik er anders over kan er nu nog even geen afstand van doen haha, maar idd als ik niet meer bij mijn "zinnen" kom hebben ze veel retro kleren
Aangezien ons gezinnetje compleet is geef ik alles weg. Hier gaat het allemaal naar mijn zusje voor als zij ooit kindjes mag gaan krijgen. Wel zoeken we samen alle kleding uit en alles wat zij niet mooi vind gaat in een kledingzak en in de container van het leger des heils. Op die manier houd ik de zolder mooi ruim en heeft mijn zusje al een geweldige babyuitzet. Dat doe ik ook met de rest van alle babyspullen. En als zij het weer door zou willen geven aan iemand anders is dat ook geen probleem, dat mag zij nu helemaal zelf bepalen. Heb het immers weggeven.
Ik heb een soort baby-doos voor mijn dochter waar ik de speciale kleertjes (en het zwangerschapsdagboek, kraamschrift, echo's etc) in doe, die krijgt ze later van me. Setjes die daar niet voor in aanmerking komen maar die ik wel heel leuk vind en die nog mooi zijn die bewaar ik voor een evt. volgend kindje. De rest gaat op marktplaats, en van de opbrengst koop ik weer nieuwe kleertjes.
Ik geef de kleding aan een soort van kindertehuis bij ons in de stad. Ze zijn er altijd erg blij mee aangezien alles zgan is. Hier is totaal geen anino voor 2e hands kinderkleding itt Nederland.
Ik heb Ryan's ziekenhuis pakjes bewaard en zijn eerste schoentjes, de rest heb ik allemaal geschonken aan iemand van hier...
ik ben dus zelf zo'n moeder die niet veel geld heeft en regelmatig kleding krijgt van mensen om me heen (mijn helden!) De kleding die mijn zoon niet meer past heb ik allemaal nog. Tja wat je zelf niet kan veroorloven gooi je niet zo snel weg. Tuurlijk wil ik er andere moeders blij mee maken maar nu zijn we bezig voor een 2de kindje(weinig geld hebben is voor ons geen reden om het bij 1 kind te laten) oude kleding kunnen we straks dus weer goed gebruiken (mits het een jongen is haha)
Tot een ruim jaar geleden gaf ik alles aan de overbuurvrouw. Haar dochter is een alleenstaande moeder die het niet breed heeft, vond het wel fijn om dan een beetje te kunnen helpen. Dat gaat nu niet meer, ze woont weer in Rotterdam bij haar dochter geloof ik, verder dus geen contact meer mee. Nu gooi ik de vieze/kapotte/vale kleding in de vuilnisbak, sommige dingen gaan op marktplaats en de rest gaat in de kledingbak op de hoek van de straat.
Van de oudste (meisje) gaat naar schoonzus en zus die allebei later een meisje hebben gekregen. Zij hadden eerst jongens, dus dat krijg ik dan weer voor mijn 2e (jongen). Met vlekjes of verwassen gaat naar het KDV. Die willen dat graag hebben als reservekleding. Ze hebben liever geen nieuwe of nog heel mooie kleding, want dat krijgen ze dan weer niet terug als een kindje dat een keer "leent". Wat ik met alles wat ik zelf nog voor mijn zoontje heb gekocht ga doen weet ik niet, hij is het laatste jongetje zo ongeveer in mijn omgeving. Ik denk weggeven.
Eerste/bijzondere kleertjes bewaar ik. Niet zo mooie kleding gaat in de kledingbak Mooi kleding verkoop ik of geef ik weg, net of ik op dat moment iemand in mijn omgeving heb die het goed kan gebruiken. Kleertjes van Louise gaan naar een vriendin van mij die nog een 3e (dochter) heeft gekregen, veel kleertjes van Louise komen daar ook vandaan voordat ze zelf dus onverwachts nog een meid kreeg.
Ik gaf het eerst weg, maar kreeg niet eens een bedankje terug. Nu zet ik het op MP of verkoop ik het via een rommelmarkt ofzo. Er is altijd veel vraag naar. Het geld wat ik daarvoor krijg besteed ik dan weer aan bijvoorbeeld een winterjas. Goede deal wat mij betreft.
merkjurkjes en totaale setjes gaan op marktplaats er gaan spullen naar een vriendin en kledingbak voor armere landen kinderdagverblijf gaan rompers enz heen(hebben ze altijd te kort)
ik ook hoor voor de duurdere jurkjes vang ik op mp zo weer rond de 25 euro en dan kan ik ook weer een duur setje kopen
Da's wel een goeie van het kdv. Ik zal eens vragen of die nog spullen nodig hebben. Wij lenen ook wel eens wat, en het valt me op dat het altijd best leuke, nette kleding is (en tóch geef ik het altijd gewassen weer terug ). Op het vorige kdv hadden ze er altijd met onuitwasbare stift de naam van het kdv opgeschreven, dat is natuurlijk ook een methode om diefstal (of vergeten van wie het ook weer was) te voorkomen.
Van elke maat bewaar ik mijn favo setje, vindt ik leuk voor later ! Kleding met vlekjes er in of waarvan de op druk niet meer mooi gooi ik weg. En de kleding die ik zelf nog erg mooi vindt bewaar ik nu nog even, tot we weten wat dit kindje wordt. Maar omdat ik echt wel 15 dozen kleding op zolder heb staan, verkoop ik ook wat via hyves voor een klein bedrag. Heb geen vrienden of kennisen met een meisje dus vandaar..