Wat doen jullie met gebruikte baby/kinderkleding?

Discussie in 'De lounge' gestart door oleander1986, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik heb alles in dozen op zolder staan. Ik wilde het bewaren voor een 2e, maar ik denk niet dat die nog gaat komen, dus ik denk dat ik binnenkort alles op marktplaats zet en wie weet krijg ik er nog wat geld voor. Zit veel, niet gedragen kleding bij, dus weggeven vind ik zonde, aangezien ik zelf ook net mn hoofd boven water kan houden.

2. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    De wat duurdere kleding gaat allemaal op mp en de andere spulletjes gaan naar een goed doel

3. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het meeste doorgegeven aan mijn zus. Haar dochter is maar enkele maandjes jonger dan mijn dochter. Nu hebben ze dezelfde maat ongeveer en de kleertjes worden ook meer afgedragen. Ik bewaar het nog even voor de zekerheid voor de jongste. Wat ik er daarna mee doe weet ik nog niet.

4. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    tot nu toe heb ik bijna alles bewaard omdat ik wist dat ik nog een tweede wil en evt nog een derde... daarna geef ik het inderdaad gewoon weg aan vrienden/familie... (heb genoeg mensen om me heen die het niet breed hebben, en er blij mee zullen zijn)...

5. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Alles van Mart is naar een vriendin, haar kindje is 5 maand jonger. Als ik weer zwanger word krijg ik het weer terug, en de kleertjes die zij nieuw gekocht had mag ik lenen.
    Ik vind het niet erg als sommige dingen iets meer verwassen of ergens een vlekje op komt.

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Alles waar Sil uitgroeit, laten we een vriendin doorkijken die een kleiner mannetje heeft. Alles wat zij leuk vindt mag ze meenemen. De rest doen we in 1 van de containers voor kledinginzameling die hier door het dorp verspreid staan. Ik vraag er in ieder geval geen geld voor, nee. Wij krijgen ook veel spullen van vrienden en kennissen met grotere kinderen. Ben ik superblij mee, maar zou dus raar zijn als ik het ineens ging verkopen wanneer mijn kind eruit gegroeid is :)

7. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik geef het door aan een kennisje die binnenkort moeder wordt.
    Zij hebben weinig te besteden en ik vind het fijn dat zij die kleertjes goed kunnen gebruiken.

8. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik heb vandaag toevallig 2 vuilniszakken vol met kleding naar de kringloop gebracht, wel kleding wat gewoon nog netjes uitziet.
    Onze 2e is weer een meisje alleen nu heel andere seizoen kleine maatje in de winter dus nu alles wat ik bij haar kan gebruiken gehouden en de zomer kleding weg gedaan.

De grote maten ga ik houden dat kan nr 2 straks wel aan dan zitten ze ook wat langer in de maten.
    En daarna verkoop ik de merk dingen op mp en nonmerk of hema/h&m geef ik weg.

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik verkoop het op Marktplaats.
    Naja ik niet, mijn moeder :D

10. Lachebekje87

Lachebekje87 Bekend lid

22 jun 2011
    843
    150
    43
    Vrouw
    Belgiƫ
    Als ik dit lees sta ik er echt stom van hoeveel mensen lief kunnen zijn, echt hartverwarmend!!! Ikzelf heb nog geen kindje (net begonnen) men vaders kant van de familie weet ik dat ze vroeger ook kleertjes aan mij en men broer doorgegeven hebben we waren de jongste langs die kant. Men moeders kant van de familie geeft niks weg voor zover ik weet moet je het overkopen.. Ik zou persoonlijk wel de kleertjes bijhouden voor een 2e en/of 3e kindje en als men broer zich settelt zou ik het met veel plezier aan hem doorgeven/lenen/gebruiken van allerlei spulletjes. :)

11. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik ga zondag in Best (Brabant) op een vlooienmarkt staan voor het eerst. Ik heb zojuist alles uitgezocht en man o man wat heb ik toch een hoop zooi! Hahahaha....dus mensen mochten jullie in de buurt zijn zondag....ik ben er in de kraam met de meeste kinderspullen vrees ik hahaha. Oja ik sta er samen met mijn vriendinnetje Kirst (ook van hier)

12. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    wij hebben hier een hele ruilbeurs :)
    Mn oudere zus heeft een meisje en das tot nu toe en enige in de nabije familie. Zij verkoopt op mp maar heeft ook een aantal dozen/zakken bij mijn jongere zusje op zolder gezet (ze wilde er zelf vanaf) voor het geval zij of ik nog eens een meisje krijgen.
    Ik heb een jongen en zijn kleren gaan eerst naar mn neefje en dan naar mn andere neefje.
    Ik krijg wel weer alles terug en nu inclusief de spullen van zoon van oudere zus want die is nu met 2 kids wel klaar en bewaard niks meer.
    Kortom, wij willen nog wel een 2e en mn jongere zusje ook, dus als hier een lading jongens spul binnen komt wat de jongste telg niet meer past, dan zoek ik het helemaal uit.
    Nette dingen gaan keurig in een kast en als het niet super netjes meer is of ik heb 100 rompers in dezelfde maat, dan plaats ik een oproepje op mp.
    Ik maak er dan meestal iemand die het niet zo ruim heeft, weer heel blij mee. Ik kreeg laatst zelfs een doosje merci van een hele aardige mevrouw omdat ze er zo blij mee was.
    Vind ik toch leuker dan het in een kleding container dumpen :)
    Wij hebben het zelf ook niet ruim en ben altijd blij als ik zelf ook wat krijg wat zoon nog aankan.

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

Nu bewaar ik het nog voor een 2e :D
    maar als ik zelfs geen kindjes meer wil zou ik het ook weggeven aan mama's die het heel hard nodig hebben!!! wij hebben ook heel veel gekregen omdat het allemaal wat minder gaat en dan doe ik dat graag terug! (want ja ook 2e of 3e hands kan kleding nog heel goed zijn als je het goed behandeld!)

14. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    ik bewaar het voor een volgende en daarna voor mijn broer/nichtjes e.d.
    ik ga het in ieder geval doorgeven in de familie. want ik ben een van de oudste kleinkinderen dus vanaf nu zal er weer familie uitbreiding komen de komende jaren :)

15. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Kleertjes met emotionele waarde bewaar ik (eerste pakje, doopkleertjes, dat soort spul).
    De rest gaat naar Roemeniƫ, iemand uit het dorp gaat daar een aantal keer per jaar heen met een vrachtwagen vol spullen voor mensen die het veel minder hebben dan wij.

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wij hebben alles weggeven aan gezinnen die weinig te besteden hebben. Iedereen verklaarde mij voor gek omdat er voor duizenden euro's aan babykleertjes in die kisten zat, had er op MP ongetwijfeld nog aardig wat mee kunnen verdienen. :) Maar goed, dit geeft mij een veel beter gevoel dan verkopen, het draait niet altijd om geld tenslotte...:)

17. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik bewaar de speciale dingen zoals het eerste pakje enzo voor een erg gewenste 2e als het ons gegund is.
    De rest geef ik weg aan de kerk of aan andere moeders die het nodig hebben.

18. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    ik heb toen zon bedrukte doos gekocht voor alle belangrijke dingetjes uit het eerste jaar. zoals, eerste pakje speentje eerste schoentjes doopjurk zwangerschapstest noem maar op.en ik heb 1 grote vuilniszak helemaal vol met kleertjes van de rest van het eerste jaar wat zeker ga bewaren.en de rest ja op mp gezet toen. en nu heb ik weer 2 volle dozen met kleertjes die weggaan. as zondag in horst gaan we voor het eerst op een carbootsale staan dus als je in de buurt bent.;)

19. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    De dingen die verwassen of niet meer helemaal goed zijn doe ik in de kledingbak.
    De rest bewaar ik.
    Kleding staat op zolder in grote curver bakken gesorteerd op maat. Zo heeft mijn jongste zoontje bijna alleen maar kleding van mijn oudste aan nu.
    Als mijn jongste er nu uitgegroeid is, bewaar ik het nog steeds voorlopig, maar we weten dat er hier geen derde meer komt dus uiteindelijk zal ik het wel weg gaan geven of verkopen.

Maar ook in ieder geval bepaalde dingen bewaren voor "later". Lijkt me mooi als mijn zoons later papa worden dat je dan wat kleertjes kan laten zien die hij vroeger aan heeft gehad toen hij baby was.

20. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik heb van mn beide dochters ook hun eerste babypakje bewaard, eerste schoentjes, zwangerschapstest, navelklemmetje, polsbandje... geboortekaarten, echo's, bevallingsfoto's en de eerste foto's daarna... heb alles in een apparte doos weggelegd voor hun voor later....

de rest van de kleding gaat of door naar mijn jongste, maar niet veel eigenlijk want ook zij heeft recht op nieuwe hippe kleding, soms zit er een setje bij die niet gedragen is of niet leuk zat bij mn oudste en bij mn jongste weer wel....
    vind het niet zo leuk om haar alles door te geven wat haar zus al gedragen heeft......

Deel Deze Pagina