Hallo Dames, Weet niet of ik hier goed zit, maar mijn zoontje van 6 maanden heeft regelmatig last van een rood piemeltje, echt het topje zon 1 cm, en rode balletjes, ook zijn liesjes zijn vaak rood en geiriteerd soms zelfs open wondjes.... Hebben jullie hier ervaring mee en wat hebben jullie er aan gedaan? Groetjes
Even langs de HA om te kijken of het geen schimmeltje is, vooral als het ook in de liezen zit is dit vaak het geval. Ik heb schimmeltjes altijd behandeld met biologische koudgeperste kokosolie (natuurwinkel), maar de HA zal je wel een creme voorschrijven mocht dit het zijn. Als dit het niet is zal het luieruitslag zijn, veel luchten en droog houden, tijdje geen billendoekjes gebruiken maar met water schoonmaken, en goed smeren met een zinkzalfje.
mijn zoontje had dit pas, rood en beetje opgezwollen, toen was het een ontstekingkje zielig hoor daarna kreeg ie ook nog een schimmeltje! daar hebben we nu een cremetje voor maar het was eigenlijk weg, maar nu is het Weer rood.. dus ik ben maar weer met dat cremetje aan het smeren
Mijn zoontje van 21 maanden had vanmorgen ook een vuurrood puntje aan zijn piemeltje. 2e schone broek was zijn hele piemeltje rood en gezwollen. Dat gebeurt dan natuurlijk weer net op zaterdag. Zou dit een reden zijn om naar de HAP te bellen?
Mijn zoontje heeft dit ook gehad, leek een beetje op luieruitslag echter lag het helemaal open. Het bleek een schimmeltje te zijn. Flink smeren en na, ik geloof een dikke week was het over.