Niet voor mij van toepassing hoor. Nog lang niet zelfs.. Maar was benieuwd wanneer jullie mini's voor het eerst mama zeiden. En was dat later of eerder dan papa?
Onze man zegt al vanaf 5 maanden mama maar niet gericht. Nu begint het met 8 maanden te komen dat hij het gerichter gaat gebruiken
Hier ook steeds bababa. Maar toch echt mama haha. Iederewn zei ze zegt zeker weten als eerst papa. Lekker dwars dus. Maarja ze hebben met meer dingen ongelijk
Het is het eerst drie maanden mamamamamamamamama geweest, toen drie maanden papapapapapapapapa...nu al een tijdje echt papa en mama
Hier leek het eerst papa maar niet heel veel, mama zegt ze nog helemaal niet maar nu is het ook geen papa meer, maar klok en dat 100x per dag en dan wijzen naar de klok :s Begint al bij het wakker worden hihi
onze F was eerst telkens met haar lippen geluid aan het maken, prrr etc .. dus toen is mijn vriend er verder op door gegaan, en nu zegt ze sinds een week papa, en ligt dan helemaal in een deuk! echt een papegaaitje! mama is hier nog niet gehoord, en zelfs als we oefenen denkt F maar ik zeg toch al papa? & daar gaat t om, want papa is lang niet zo streng als mama haha
Gericht zei hij met 10 maanden papa en met 11/12 maanden mama. Daarvoor zei hij ook wel eens mama, maar dit was niet bewust naar mij gericht.
Sinds een paar weken zegt zl mammam en dat doet hij al tijgerend richting mij. Papapapababababa dus we zijn er bijna
Ze zegt nu echt Mama, ik denk ongeveer een 2 maandjes nu. Is ook het enige dat ze zegt. Maar wel alles en iedereen is mama. Als je haar vraagt waar is papa of mama kijkt ze in onze richting.
7 maanden papa paar weken later mama en toen heel lang geen papa gezegd. Mama zegt ze als maaaammaaa of als ze aan t spelen is memeaaaa Is niet gericht maar als je vraagt waar is..? Dan kijkt ze wel naar de juiste persoon
Hier begon het met bababaaabababa wat later dada werd. Toen kwam maaaamaamamamamamaa wat later mama werd. Ze zegt het nog niet gericht.
De klanken ma-ma en pa-pa zegt mijn zoontje ook al vanaf 7-8 maanden maar hij is nu 16 maanden en zegt nog steeds niet gericht mama of papa. Wel een hoop andere woorden intussen dus ik wacht maar rustig af... Hij begrijpt overigens wel wie mama en papa zijn.
Hier idem.... We wachten rustig af idd, alleen wordt mijn vriend nu wel wat ongeduldig. Ik hoor elke keer van hem dat ze nu toch wel zou moeten praten??
gericht mama zeggen sinds week of 2 nu. overigens haar 1e keer 'mama' was ook écht gericht mama tegen mij zeggen