Doordeweeks werk ik 2 halve dagen vanuit huis, dus probeer ik nog wat tijd daar aan te spenderen aangezien dr slaapjes bij elkaar geen 4 uur meer zijn. Ik mag t de hele dag doen dus dat is prima te doen maar liever zsm handen vrij dan kan ik zonder schuldgevoel lekker met haar op pad en spelen. In t weekend of als ik vrij ben: huishouden, stoffen/zuigen bij haar op de verdieping, was aanzetten, ophangen/afhalen. Boterhammetje vast klaarmaken of flessen schoonmaken/klaarzetten, boodschappenlijstje maken etc.
Hebbben jullie dan ook t idee dat partner meer/minder doet met die kleine dan jijzelf? Mijn man is bijv een gamer en als ik dingen niet expliciet opschrijf (huishoudren, dochter buiten wandelen of ff dedicated speeltijd met haar) heb ik t idee dat er ook gewoon niks gedaan wordt. Huishouden weet ik t zeker van. Ze heeft wel gegeten en geslapen etc. Maar qua activiteiten heb ik t idee dat t niet echt in verhouding staat of is dat typisch zo'n vrouwen perspectief?
Ik heb juist het idee dat man als hij thuis is veel meer alleen met de kinderen bezig is. als hij thuis is dan hoeft hij ook nergens meer aan te denken en kan zich volledig op de kinderen focussen. Hij gaat ook pas iets voor zichzelf doen als de kinderen op bed liggen. Hij zal nooit op de bank gaan zitten tv kijken als de kinderen wakker zijn. Uiteindelijk per saldo zal ik meer tijd spelen met de kinderen omdat hij veel werkt maar de dagen dat hij niet werkt is hij meer met de kinderen bezig en geniet daar echt van.
Ja mijn vriend heeft moeite met binnen dinger te ondernemen. Hij gaat er altijd op uit met hem. Dus hij doet veel leuke dingen met hem buitenhuis. Toen hij van melkvoeding overging op vaste voeding vergat mijn vriend hem in het begin eten te geven . Hij kreeg zijn fles wel maar een broodje of iets tussendoor dat zat nog niet in zijn systeem. En hij zit naar mijn idee te vaak op zijn telefoon te kijken. Hij kan net als veel mannen slecht twee dingen tegelijk dus het huishouden plus kinderen vermaken gaat hem minder goed af.