Goedemorgen Meiden, Hier even een vraagje. Vanmorgen heb ik mijn eerste fm voor de eerste icsi poging gehad. Er waren heel weinig eicellen. Heeft iemand hier ervaring mee? De moed is me echt even in de schoenen gezakt nu. Ik hoop dat ik weer wat positiever kan denken als ik ervaringsverhalen lees. Liefs Moontjeb
Word je Puregon nu opgehoogd? Hoeveel moet je spuiten? Ik had bij mijn IVF-poging destijds 17 follikels waaruit slechts 5 eicellen zijn gevonden. Dus het aantal follikels zegt ook niks over het aantal eicellen helaas. Je kunt heel veel follikels hebben, maar weinig eicellen. En je kunt weinig follikels hebben, maar dat wel elke follikel een eicel bevat. Het kan ook zijn (je had je eerste fm gehad las ik) dat het allemaal nog goed op gang gaat komen en dat er toch nog meerdere follikels gaan groeien. Maar wat zei je arts/gynaecoloog ervan dan?
Ja, ik heb puregon gespoten, spuit het trouwens nog steeds. Vanmorgen idd mijn 1e fm gehad. De artsen schrokken ook en dat was duidelijk te merken. Hierdoor ben ik heel erg onzeker geworden. Zaterdag moet ik eerst bloed laten prikken en een paar uur daarna moet ik weer voor een fm. Als deze niet goed is breken ze de eerste poging af. Er is geen uitleg gegeven over hoe het kan. Veel meer of groter zullen ze niet worden. Mocht deze poging worden afgebroken gaat mijn puregon (nu 150) omhoog.
Hallo, ik was deze maand ook begonnen voor onze 1e icsi met deca en puregon. Ook bij mijn 1e fm te weinig gegroeide eicellen. Vervolgens moest ik meer gaan spuiten, ze vertelde dat er goede hoop was dat het dan beter zou groeien. 3 dagen later weer een fm gehad en helaas, deze poging is afgebroken. Dit is een verhaal van mij en bij jou kan het nog alle kanten op. Ik duim met je mee.
Hoi, is er op dag 3 een uitgangsecho gedaan? hoeveel follikels lagen er toen? hoeveel spuit je nu en hoeveel mag je gaan ophogen? M
Op 2 november ben ik gestart met Decapeptyl, 17 november heb ik de eerste uitgangsecho gehad, toen waren er nog geen eitjes. 17 november ben ik ook gestart met puregon. Vandaag de eerste echo na de start van puregon 150
Ik heb het gehad met deca en gonal-f. Eerste keer gonal-f juist overstimulatie, maar van alleen maar heel veel kleine follikels. Toen gonal f verminderd en had toen maar 4 follikels. Was wel erg weinig vonden ze ook, want het is dan nog de vraag of er eitjes in zitten. Toen besloten toch door te gaan met punctie. Had toen 3 eitjes, helaas 1 slechte kwaliteit en 2 redelijk. De keer daarop gestart met deca icm puregon met een tussendosering. Toen 10 follikels met 9 eitjes. 8 daarvan waren er bruikbaar voor bevruchting en uiteindelijk maar 3 bevrucht waarvan 2 bruikbaar. Wil eigenlijk alleen maar zeggen dat het idd ook afhangt van of er in de follikels ook eitjes zitten en dat weet je pas na de punctie in het lab. Je kunt er dus veel follikels hebben waar je uiteindelijk weinig van over houdt, maar ook een paar die allemaal een eitje hebben. Dan hangt het daarna nog weer af v/d kwaliteit van de eitjes of ze bruikbaar zijn of niet. Wie weet groeien ze wel door en meer als de puregon opgehoogd wordt. Ben 'bang' dat je toch voor echt duidelijkheid de eerstvolgende fm moet afwachten. Succes!! Hopelijk valt het allemaal mee en komt het nog goed!!
Hoi, er liggen altijd al kleine follikels klaar. Alleen die follikels zouden eventueel die maand kunnen uitgroeien. Dus als er op dag 3 niets klaar lag, dan kan er ook niets uitgroeien. Maar ik denk niet dat dat het geval was, want dan laten ze je niet beginnen. Op basis van dat aantal kun je zien of 1) iemand in de overgang zit, 2) PCOS heeft 3) normaal aantal follikels heeft. Indien je een normaal aantal hebt dan zou je theoretisch goed moeten reageren op puregon, maar kan het zijn dat je een iets hogere dosis dan een ander nodig hebt.
Bij mij hebben ze helemaal niet gekeken hoeveel follikels er klaar lagen op dag 3. Ik moest gewoon gaan spuiten en ze hebben gekeken, na de menstruatie, of alles goed schoon was.
okee dat is jammer, want dan had je geweten wat je uitgangspositie was. Maar mag je nu puregon ophogen?
Moontje, ik heb haast hetzelfde verhaal. Check mijn dagblogje maar even! Als je nog vragen hebt, pb me maar even. Ik heb uiteindelijk een escape IUI gekregen deze 2e IVF, er groeide maar 1 follikel. Heb niet zoveel tijd, maar mijn verhaal staat dus onder mijn topic! Wel balen meid, know the feeling ! Knuffff!