spaansbenauwd wat kan ik doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

help!

ik ben echt spaansbenauwd ademhalen doet pijn hoest me een ongeluk en hoest groen slijm op.

ik kan echt niet praten zonder te hoesten en kan niet eens mijn kinderen verzorgen.

en de huisarts zegd "kom morgen maar een keer"

ik trek dit echt niet.

wat zijn huis tuin en keuken oplossingen dat ik in ieder geval de dag door kom:(:(

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Bisolvon hielo hier heel goed tegen precies dezelfde klachten.

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wat dacht je van nog een keer de HA bellen en zeggen dat je vandaag wilt komen omdat je niet meer normaal kunt functioneren.

4. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    idd nog een keer bellen! zeggen dat je nu wilt komen omdat je het ontzettend benauwd hebt!

ik heb dan wel astma maar als ik bel dan mag ik meteen komen!

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

ik had dit twee weken terug ook en heb toen de ha gebeld en mocht dezelfde middag nog komen. Had dus een beginnende longontsteking en daarnaast een bacteriele infectie van de bovenste luchtwegen. Antibiotica meegekregen en na drie dagen was het ergste weg.

Dus opnieuw je ha bellen.

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ga even langs de apotheek, die kunnen je zeker helpen.
    Mocht het echt niet meer gaan kun je altijd gewoon naar de HA gaan en niet weggaan voordat je geholpen word.

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

Bij mij idem! Ik zit nu aan de AB voor longontsteking en bijholteontsteking en voelde me na 3 dagen veel beter! Nu op dag 6 en ben weer de oude!

Amfy, ik zou ook de HA nog een keer bellen en een afspraak eisen. Vervelend zeg, sterkte!

8. Jel

Jel Niet meer actief

Ik zou: of de dokter nog eens bellen en zeggen dat je vandaag echt terecht wil.

En anders een lekker flink gorgelen boven de wasbak en veel groen kwijt raken...

9. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Je apotheek moet je met middeltjes ook wel iets vooruit kunnen helpen, maar als jij denkt dat je de dag niet haalt dan zou ik toch echt nog een keer bellen. Mocht het zijn dat hij geen tijd heeft dan zou ik vragen of hij jou wil doorverwijzen naar de huisartsenpost.

10. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Meteen huisarts bellen dat je niet tot morgen wilt wachten.

Jeetje wat is dat toch met die huisartsen en huisartsenposten tegenwoordig?

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

Ik heb al noscapine van de apotheek en verder konden ze me daar niet helpen.

Ik heb al tegen de huisarts gezegd dat ik het niet red maar hun zeggen gewoon ik hen geen plek dus je kunt morgen komen!

Ondertussen heeft vriend net naar zijn werk gebeld dat hij niet gaat werken

12. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Nou ik zou gewoon nog een keer bellen!! je bent niet op je bekkie gevallen dus gewoon ff flink de waarheid vertellen en zeg gewoon dat je je niet laat wegsturen!! En dat je gewoon nu wilt!

13. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Klinkt me heel bekend in de oren. Heb dat jaarlijks rond oktober/november. Dan blijkt het een acute bronchitis te zijn.
    Is er ook niet eventueel een andere arts waar je wel terecht kunt? Daar even het verhaal uitleggen dat je niet bij je eigen arts terecht kunt, maar het gewoon niet vertrouwd en graag vandaag nog onderzocht zou worden.
    En als nood aan de man komt, de huisartsenpost zelf opbellen.

Verder zou je even alles los kunnen maken, dus ook goed snuiten zodat je neus vrij is en als het slijm niet los wil komen, of in de douche gaan zitten in het stoom van de hete kraan. Water koken, in een bak ofzo doen en er met je gezicht boven gaan hangen kan ook helpen.
    Natuurlijk ook alles eruit hoesten wat je kan.

Sterkte! Hoop dat ze het snel kunnen oplossen.

14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Gewoon nogmaals bellen, als je voor de 2e keer belt zijn ze namelijk verplicht je te laten komen.
    Daarnaast is dit iets wat ook op een spoedplek neergezet mag worden. Daar heeft de arts maar plek voor te maken.
    Sterkte!

15. Bri

Bri Niet meer actief

Noscapine moet je nu absoluut niet gebruiken. Dat is een hoestprikkel-remmend middel, en als je groen slijm opgeeft moet je die hoestprikkel juist z'n werk laten doen.
    Als je er last van hebt dat je het slijm niet goed kunt ophoesten (taai spul) dan kun je beter een slijmverdunner nemen, zoals bisolvon (broomhexine - geeft bij sommige mensen darmklachten) of acetylcisteïne. Heb je als drankje, of als bruismiddel.

Verder moet je echt zelf beoordelen of je het verantwoord vindt om het nog een dagje aan te zien of niet. Zo nee, gewoon nog een keer bellen. Zo ja, dan ga je morgen naar je ha.

16. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Of Fluimicil.. Noscapine is dus een soort van Codeine??

17. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    In ieder geval niet zelf bellen maar je man laten bellen.
    Anders denken ze dat zolang je kunt bellen (praten) het misschien wel meevalt...

Sterkte ermee!

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou net weer gebeld kan om kwart voor 4 terecht

ik moest trouwens noscarpine pakken om het hoesten te verminderen.
    dat doe ik al vanaf donderdag en dat slijm is er sinds zondag avond

19. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Noscapine is helemaal niet goed. Hier demp je de prikkel nu alleen maar mee. Terwijl het duidelijk hoesten is door taai slijm. Hiervan mag je nooit de prikkel dempen en moet je een slijmoplossende siroop voor nemen.

Niet erg kundig van de apotheek dat ze je dit hebben gegeven :(

20. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

fijn dat je terecht kan, maar echt slecht dat de apotheek dit geadviseerd heeft. Dit namelijk duidelijk een productieve hoestprikkel die je niet moet onderdrukken....

Deel Deze Pagina