Tuin vraagje: Vettige en gladde aanslag op beton tegels

Discussie in 'De lounge' gestart door Rebelleflower, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ik heb laatst de tegels gereinigd met HG groene aanslag reiniger en daarmee is al het groen weg gegaan maar rond de tafel is er een vettige en super gladde aanslag blijven liggen.. Geen idee wat het is.
    Het lijkt wel een extra laagje op de tegel.
    Als het nat is door regen wordt het spek glad!
    Weet iemand toevallig wat dit is en wat ik eraan kan doen?
    20160415_100308.jpg

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ja wij hadden dit ook na het behandelen met HG. Ik denk dat het wel de alg dood maakt maar niet weghaalt. Wij zijn alsnog met een schrobber aan de slag gegaan afgelopen weekend met emmers water en soda en de hele tuin is weer als nieuw! en niet glad meer. We hadden al een paar jaar niet veel gedaan aan de tegels hoor maar nu is het dus weer goed. Je kan ook een sopje met groene zeep gebruiken.

3. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Bedankt ik ga als het weer een beetje opklaart keer met soda of groene zeep aan de slag :D

4. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Onze houten vlonder was spekglad. Daar zat ook zo'n groen glibberlaagje op. Ik heb het geschrobd met water een schoonmaakazijn. Werkte heel goed, is niet slecht voor het milieu en lekker goedkoop. Dat zou je op de tegels ook kunnen proberen.

5. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Hoge drukspuit?

6. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Hoge druk spuit is super slecht voor de tegels. Heb het vorig jaar gebruikt en wat een rotzooi geeft dat en de groene aanslag werd er alleen maar erger door dit jaar.. Dus dat wil ik als laatste redmiddel gebruiken haha.

Ga morgen eens azijn en soda kopen en schrobben met een bezem.

Deel Deze Pagina