Dacht eerst dat ik een beetje een stomme vraag had gesteld maar ben blij met zoveel reacties! Ik vond het ook een beetje zielig als ze alleen maar ligt, maar op dit moment slapen ze ook gewoon heel veel en is het meer liggen, kijken en knuffelen. Wel heb ik dus al een zoontje en vind ik het lastig om dan zo lang met mn dochter op mn borst te liggen. En voel me haast dan schuldig als ik "niks" met dr doe...
Ja dat schuld gevoel heb ik dus ook als ik haar laat liggen. Maar ik lig vaak in de avond uren met haar op de bank (vind ik heerlijk) maar vroeg me af of dat niet verkeerd was. Dat ze daardoor straks veel te aanhankelijk wordt ofzo, en de hele dag op schoot wil zitten. Maar ze zijn nu nog zo klein, zo;'n kleine baby kun je toch nog niet echt te veel verwennen of wel? Het is voor hun (en voor ons) gewoon heerlijk om zo veel met elkaar te knuffelen..
Finn wilde vooral bij mij zijn, wakker en slapend...dus we zaten vaak op de bank, samen kletsen of hij lag heerlijk tegen me aan te slapen...kan me er nu alweer op verheugen
Dat verwennen dat schiet soms ook door mn hoofd, dat ze straks niet meer kan slapen zonder mij bijvoorbeeld... Ook heeft ze heel veel baat bij de inbakerdoek. Dan "moet" ze ook echt in dr eigen bedje met de puckababy, anders blijft ze jammeren. maar hoe jong ze nu ook is, dan ben ik toch al bang dat ze straks nergens anders meer slaapt... Maar nee, vlgs mij kun je baby's tot ene half jaar nog niet verwennen hoor!! Dus gewoon doen waar ze behoefte aan hebben!!
Nee hoor, je kunt ze echt nog lang niet verwennen! Pas na een goed half jaar zullen ze meer kunnen wennen aan gewoontes e.d. En uiteindelijk: beter verwend dan verwaarloosd! Volg je gevoel zou ik zeggen. Als het goed voelt, lekker bij je houden..! Misschien kun je als je nog een kindje hebt, je jongste bij je dragen dmv een draagdoek of draagzak. Kun je ondertussen ook aandacht hebben voor de oudste.
Ik heb bij de oudste eens een draagzak aangeschaft maar ik vond het helemaal niks. Niet om hem erin te krijgen en niet om te dragen. Hij zelf vond het ook niet je-van-het. heb m dus weer verkocht... soms denk ik weleens dat het nu wel handig zou zijn, maar om nu weer een miskoop te doen...??
Misschien tweedehands een draagdoek? zijn vaak ook goed weer te verkopen. Welke draagzak had je? Op www.babybij.nl verkopen ze vele goede en ergonomische dragers voor dager en kind. Je kunt daar ook voor 6 euro geloof ik dragers lenen. Wie weet is dat een idee, voor je er eentje aanschaft?
Ik had er een van babybjorn, wel een heel mooie maar ik vind het zo'n gedoe om je kind er in je eentje in te krijgen! Een draagdoek vind ik persoonlijk ook niks, je kind hangt er zo in... vast heel prettig, maar vind het er maar akelig uit zien... misschien via marktplaats er een proberen inderdaad...
Een ssc is beter voor de houding van je kindje. Daarin zit een kindje vaak met de benen wijd, in een kikkerhouding. Veel beter voor de heupjes dan eentje waar de benen naar beneden hangen (baby bjorn bijvoorbeeld). Ik had die eerst ook, maar nu ik een ssc heb..: geweldig! Misschien dat ik ooit ook een draagdoek wil kopen, maar dan moet ik wel goed oefenen met knopen. Maar ze zeggen dat het goed te leren is. En als je het echt niets vind: misschien kun je dingen met je oudste doen en je baby in een wipper of op schoot houden?