De functie van een trouw / rouw / geboortekaartje is om jou op de hoogte te stellen van een gebeurtenis. Je bent op de hoogte van de gebeurtenis. Tijd om de kaart te laten gaan. Hij dient geen doel meer Je doet de kaart er een plezier mee om hem weg te gooien, want hij voelt zich nu toch niet gezien * Is Marie Kondo aan het lezen *
verjaardagskaartjes van de kinderen bewaren we. en onze felicitatie trouwkaarten hebben we ook nog bewaard. verder gaat alles weg. kan niet alles bewaren
Verjaardags- en kerstkaarten gaan weg. Rouw-, trouw- en geboortekaartjes gaan in een schoenendoos op zolder. Daar ga ik vast nog een keer weemoedig doorheen bladeren ofzo.
De geboortekaarten en verjaardagskaarten van de kinderen gaan in een plakboek van de eerste 10 jaar. Rouwkaarten heb ik dus hetzelfde als jij...die heb ik dus in een doos op zolder. Onze verjaardagskaarten en oude kerstkaarten gooi ik wel weg.
Verjaardagskaarten van onze zoon bewaar ik en plak ik in zijn fotoboek. Geboortekaarten bewaar ik ook. Ergens in een lade... Omdat ik dat leuk vind! De rest hangt hier zo'n 1 a 2 maanden op het magneetbord in de keuken en gaan daarna bij het oud papier.
Ik heb de kaarten die we bij ons trouwen en de geboorte van dochter kregen ingeplakt, geboortekaartjes van directe familie (kids van broers en zus) ook ingeplakt in foto albums en kaarten die voor mij van betekenid zijn (zoals felicitatiekaart voor mijn zwangerschap met lieve tekst van mijn ouders erin) plak ik ook in. Voor dochter plak ik de kaarten die ze voor haar verjaardag krijgt in, meestal alleen van haar opa en oma. Rest gooi ik weg.
Ik vind het ook raar om weg te gooien maar toch gooi ik het weg, alleen de geboorte kaartje van onze eigen kinderen bewaar ik en de rouw kaarten van opa/oma, de rest gaat gewoon weg!
Verjaardagskaarten bewaar ik allemaal in een doos (al vanaf mijn kindertijd). Trouw-, rouw- en geboortekaarten gooi ik allemaal weg.
Ik bewaar alleen geboorte, rouw en trouwkaartjes van mensen die dichtbij staan. (familie en vrienden) Kaartjes uit de buurt gaan op een gegeven moment weg. Kerstkaartjes en verjaardagskaarten gaan ook weg als ik er genoeg van heb. Hang ze wel eerst een tijdje op de deur.
De kids hebben beide een doos met hun "geboortespulletjes"; eerste pakje, eerste schoentjes, haarlok en dus ook de kaarten die ze met hun geboorte ontvangen hebben. De verjaardagskaarten die ze nu elk jaar krijgen gaan in de knutselkast en daar wordt lekker mee geknutseld voordat ze in de papierbak verdwijnen. Rouwkaarten en speciale geboortekaartjes bewaar ik zelf ik een grote doos.
Ik bewaar geboortekaartjes, trouwkaarten en rouwkaarten (allen alleen van familie). Alle felicitatiekaarten voor de zwangerschap/geboorte van mijn zoontje heb ik ook bewaard. Verjaardags-, vakantie- en kerstkaarten gaan naar mijn nicht, zij knutselt er nieuwe kaarten van voor oa gevangenen in death row (een project van de kerk).
Ik bewaar kaarten altijd.. Maar ik kijk ze wel regelmatig nog door. Hier staat een grote doos onder het bed met alles door elkaar.. Wil het nog wel een keer uitzoeken Ik heb bijv. nog de verjaardagskaart die ik van mijn oma heb gekregen voor mijn 7e verjaardag (ben nu 29 ) enzo.. Mijn oma stuurt nu regelmatig kaartjes naar mijn dochter, die bewaar ik ook zodat ze die later nog heeft als 'opoetje' er niet meer is.. Waardevolle herinneringen voor later..
Ik gooi gewoon alles weg, het blijft een week, hooguit 2 staan en dan gaat het toch echt bij het oud papier
Geboortekaartjes gaan hier bij mijn verzameling.. Trouw- en rouwkaarten van naaste mensen gaan in een doosje, Rest bij oud papier.. 😄
kaartjes de we hebben gekregen bij de geboorte van onze dochter heb ik ingeplakt. Speciale kaarten zoals geboorte kaartjes of rouwkaarten bewaar ik in een schoenendoos. andere kaarten gooi ik weg
Helemaal dit qua bewaren en de andere kaarten gaan naar de kleuterkerk van mijn dochter. Die gaan naar de stichting Fybromyalgie, die daar nieuwe kaarten van maakt (vrijwilligers) en weer doorverkocht voor die stichting. Af en toe geef ik ook geboortekaartjes en bidprentjes voor het zelfde doel: die gaan naar een beurs voor de verkoop. Dus mocht iemand hier het zien als rommel en het kwijtwillen voor het goede doel? Stuur mij maar een pb, om je kaarten door te sturen, dan gaan ze naar het goede doel