Dat ligt aan de kaart. Rouwkaarten van mensen dicht naast me, bewaar ik. Rouwkaart van mijn beste vriend heb ik al 10 jaar in een lijstje. Die van mijn oma staat nog steeds op de kast, tevens als het kerk boekje van haar afscheid nu 2 jaar geleden. Zulke dingen kan ik niet weg doen. Overige kaarten gaan weg.
Belangrijke kaarten bewaar ik (geboorte&rouw familie/beste vrienden) de rest gooi ik na een week ongeveer weg. Tot die tijd staat het altijd op de schouw.
Trouwkaarten gaan in een doosje, die kijk ik af en toe nog door. Geboortekaartjes gaan in een plakboek. Verjaardagskaarten etc gaan allemaal de prullenbak in. Die voor de kinderen zwerven meestal eerst een paar weken rond in huis, en als ze er niet meer naar omkijken dan verdonkeremaan ik ze
De meeste kaartjes gaan hopla, na een tijdje in de kaartenhanger te hebben gehangen de papierbak in. Muv: Rouwkaarten van naaste familie. En kaartjes die wij aan elkaar gegeven hebben met veelal een lieve tekst, die bewaar ik ook. Verder... Alle felicitatiekaarten voor ons trouwen heb ik ingeplakt in een mooi album. Dat willen we straks ook doen met de ''In verwachting''& ''Gefeliciteerd het is een jongen/ meisje''- kaartjes. ^^ Ik moet trouwens zeggen dat nog nooit iemand mij heeft gevraagd wat ik met hun kaartje heb gedaan. En ik verwacht van anderen ook niet dat ze kaartjes die ik hen stuur bewaar.
geboorte kaartjes bewaar ik, rouwkaarten ook wel. maar de rest gooi ik weg. en als de geboorte kaartjes over ene paar jaar voorbij komen gooi ik is waarschijnlijk alsnog weg hihi
Dat heb ik ook, alleen die van de jongste moeten nog ingeplakt worden. Ik bewaar er verder maar 3 2 geboortekaartjes van de jongens en de rouwkaart van mijn moeder. Geboorte, trouw en rouwkaartjes van anderen gaan na een paar weken de oud papierbak in