Niks...1 dag zijn de meiden bij hun vader en ben ik alleen de andere dag samen met hun een spelletje doen/filmpje kijken.
Ik snap die verplichtingen ook nooit zo. 1 dag komen mijn ouders en zusjes hier eten, alleen 's avonds en de andere dag gaan we wat leuks doen met zijn viertjes en 's avonds lekker gourmetten oid.
Hoogstwaarschijnlijk kerstavond naar m'n ouders (evt. met pakjes). Daar misschien blijven slapen, brunchen. Dan 's middags nog ff langs schoonmams ofzo, en dan bij m'n ouders blijven eten. 2e kerstdag: niks! Filmpje kijken, bankhangen, weet ik het. Schoonpa en stiefschoonloeder wil ik niet zien met kerst, heb geen zin om 't hele weekend te laten verpesten.
Als het goed is ben ik dan net bevallen een paar dagen ervoor of ik beval een paar dagen erna (als alles zo gaat als gepland) Dus beetje lastig met plannen maken! We zien het allemaal wel.. is een spannende tijd iig!
1e kerstdag met schoonfamilie en 2e kerstdag met ons gezin. Ik voel dat helemaal niet als een verplichting, ik vind het reuzegezellig allemaal. We gaan altijd s middags na het slaapje en s ochtends hebben we dan met zn drietjes.
Dit jaar gaan we het hele kerstweekend voor het eerst met de schoonfamilie in een grote woonboerderij overnachten! Ben benieuwd! Wordt vast wel gezellig met 9 volwassenen en 8 kinderen van 2 tot 11 jaar
Geen idee, Man moet 2e kerstdag werken van 3 tot 11 dus die dag sowieso niks.. we hebben hier ook altijd 4 kerstdagen nodig 1 voor moeder 1 voor vader 1 voor schoonouders 1 voor onszelf
Ik ben dan net bevallen, dus het ligt er een beetje aan hoe we ons voelen. Als we ons goed voelen dan gaan we 23 tot 25 december naar mijn moeder, die woont op 2 uurtjes rijden van ons. 's Middags 1e kerst dag rijden we dan terug en gaan we even langs mn schoonvader (ligt op de route) 2e kerstdag komen mn schoonouders bij ons eten. Mocht de bevalling anders verlopen of het herstel, dan blijven we lekker thuis en wil ik ook geen bezoek over de vloer!
ik ben erg blij dat schoonmoeder dit jaar de hele kerst moet werken om eerlijk te zijn, ik vind het vreselijk vermoeiend al die verplichtingen.. dat getrek aan alle kanten... bah.. normaal dus 1 dag bij schoonouders, 1 dag bij mijn moeder en met geluk (ligt eraan welke dag het valt want als 24e niet op zondag valt werkt vriend ook nog tot 18u ongeveer) zijn we dan kerstavond samen thuis... maar vind het echt doodvermoeiend van die lange verplichte dagen, want ja een half dagje is weer niet genoeg dan word er gezeurd ... maar ik hou er gewoon niet van, vind 1 zon dag in de week al meer dan zat... haha dus dit jaar word het pas 1 jan eten met hele gezin (alle broers en aanhang van mijn vriend) bij schoonouders... en kerst denk ik dus alleen 1 dag met mijn moeder, denk dat ik dit jaar wel gewoon zeg dat ze maar hierheen moeten komen zodat ik in elk geval niet hoef te stressen met de kleine .. dat vind ik nameljik altijd het grootste nadeel, openbaar vervoer (het is nogal een lange rit met overstap zeker met feestdagen als het allemaal wat minder vaak rijd) eerdat we dan thuis zijn. dus ik wil eigenlijk gewoon voorstellen dat mijn moeder en opa (die zal normaal anders bij mijn moeder komen op zon dag) hierheen kmoen zodat ik lekker niet mijn huisje uit hoef en de kleine lekker naar bed kan wanneer ze moe is.... vind het nooit zo prettig op een ander zon lange dag ben liever in mijn eigen huis haha... denk dat we dan wel nog kijken of we de andere dag iets kunnen doen met ons 3tjes, misschien ergens gewoon brunchen of zo want dineren is niet zon succes met de kleine denk ik
Mijn oudste broer komt dit jaar over uit Nieuw Zeeland, met zijn gezin. Ik denk dat we 2de kerstdag wel iets met de hele familie gaan doen. De kids van mijn broer wilde graag een keer naar de efteling.
Ook daar ben ik erg makkelijk in. Als mijn familie niet begrijpt dat ik met kerst met mijn eigen gezin door wil brengen en daar zelfs ruzie om gaan maken zijn ze het sowieso niet waard om naar toe te gaan. Juist je familie zou dat soort dingen moeten snappen en dan zou het voor mij helemaal klaar zijn. Maar ja dat ben ik en snap dat niet iedereen het zo ervaart.
Kerstavond vieren we kerst bij mijn schoonouders, blijven we daar lekker eten en cadeautjes uitpakken. Dat is eigenlijk elk jaar zo. En dan gaan we denk ik 1e kerstdag naar mijn ouders om te eten. Daar doen we geen cadeautjes, want met mijn ouders vieren we Sinterklaas Een paar dagen later zien we weer iedereen bij ons thuis, want dan ben ik jarig. En dan ben ik stiekem altijd wel een beetje blij dat het dan allemaal voorbij is Best een beetje druk..
Eerste kerstdag ontbijten met mijn eigen gezin. 's middags naar mijn moeder, stiefvader, zusjes en aanhang. 's avonds lekker op tijd naar huis om foute kerstfilms te kijken. Qua eten maakt iedereen wat, soort buffetje. En we gaan foutje spelletjes doen als Hints, ik hou van holland etc. Tweede kerstdag is mijn stiefmoeder jarig, dus nadat we samen hebben ontbeten gaan we naar mijn stiefmoeder. Vervolgens om 20.00 uur naar een restaurant (weer met mijn moeder + de rest) en dan lekker eten en borrelen. Ik geef nooit om kerst. Kom uit de horeca dus heb altijd gewerkt.. vind het wel leuk dat ik nu keer thuis ben hoor, daar niet van..
...werken. 1e kerstdag komen iig mijn ouders 's avonds en gaan dan lekker eten. 2e kerstdag nog geen plannen, mijn man gaat denk ik met de kids naar zijn familie.
Ik geef al mijn vriendinnen een open uitnodiging dat ze van harte welkom zijn maar dat ze niet hoeven te komen. Ik ben thuis en ik heb genoeg eten. Zo hoef ik niet naar verplichte nummers toe, dat ben ik inmiddels nl behoorlijk zat. En ik geef vriendinnen die geen zin hebben in een verplicht nummer een mogelijkheid om er op een makkelijke manier onderuit te komen. Als iemadn alleen is en behoefte heeft aan gezelschap weten ze me te vinden. Zo is kerst rustig en gezellig en gewoon lekker huiselijk. Mijn man werkt trouwens (zorg) En zo ook met oud en nieuw. niemand hoeft alleen te zijn, maar t mag wel. (vrienden zijn ook welkom hoor)
Hier altijd een vast programma... Kerstavond naar schoonouders toe, om 16:00 uur al. Daar eten, na het eten kadootjes en wat natafelen. Om half 10 vertrekken we altijd naar mijn oma, daar zit mijn hele familie bij elkaar. Daar ook nog kadootjes en gezellig bijkletsen etc. 1e kerstdag altijd naar mijn moeder. Vriend van mijn moeder is die dag ook jarig. Maar 's middags eerst met ons gezin, en de kinderen van mijn moeders vriend. Koffie/thee, koek en daarna kadootjes. Tegen de avond altijd uitgebreid eten en na het eten komt visite voor mijn moeders vriend. 2e kerstdag eerst naar mijn vader en vrouw. Koffie/thee met koek. Daarna weer kadootjes. Daar blijven we tot uiterst een uur of 3 om vervolgens naar huis te gaan en dan thuis kerst te vieren en thuis te eten... Drukke, maar zo'n gezellige dagen! Verheug me er nu al op!
Mijn man heeft storingsdienst Dus niet uit eten of i.d. We gaan denk ik 1e naar mijn ouders, en 2e kerstdag gaan we lekker thuis gourmetten denk ik. Gewoon een bult vlees bij de Hema bestellen. Is altijd erg lekker!!