Wat zeg je nou Jouw MAN KOOKT? Ik dacht dat jij dat alleen maar deed. Moet even bijkomen van dit nieuws hoor
OT Ik krijg elk jaar van mijn man een enorme bos rozen (net als met Valentijn, m’n verjaardag en ons zoveel jaar samen zijn) Ik mag uitslapen: maar dat doe ik elk weekend. Ik krijg ontbijt op bed van de kindjes en ik mag kiezen wat we eten ‘s avonds. Nou ja: samen met m’n zus want we eten dan bij onze moeder. O ja: en knutsels natuurlijk!
Ik krijg knutsels en ontbijt van de kinderen en mijn man moet zijn moeder bellen, anders wordt zijn vader boos. Dit jaar ga ik met mini een nachtje weg, maar dat is toevallig op die dag.
Ik krijg ontbijt op bed (wat ik overigens echt vreselijk vind, al dat gekruimel en gedoe ) omdat dochter iets heeft geknutseld voor het ontbijt en een versje heeft geleerd Ik krijg vast een cadeau van man en verder is het een gewone dag. M'n zusje en ik spreken een andere dag af met onze moeder. Wordt een high tea thuis denk ik, maar is nog niet zeker.
Hahahaha! 1x per jaar dus Nee geintje, heel soms kookt hij wel. Maar sinds ik gestopt ben met werken en de tijd heb om los te gaan op mijn hobby, krijgt hij er ook eigenlijk de kans niet echt voor. Toen ik nog wel werkte kookte hij altijd in het weekend. En volgens mij vindt hij het wel prima zo
Niks eigenlijk. Krijg de knutsels van de kinderen en misschien nog een lekker ontbijt (niet in bed, heb ik een hekel aan) en dat is het. Gaan ook niet op bezoek.
Voordat ik zelf moeder werd ging ik altijd even bij mijn moeder langs, maar sinds ik zelf moeder ben, waar ik heeeeeel lang op heb moeten wachten, vind ik het wel zo leuk als ik die dag zelf ook mag genieten van alle liefde en cadeautjes en knutselwerkjes en aandacht. Dus sinds twee jaar laat ik een mooi cadeau bij mijn moeder bezorgen en bel ik haar om haar te vertellen hoe lief ze is, maar verder geniet ik vooral van mijn eigen Moederdag ♡
Ik krijg 2 prachtige knutselwerkjes van de kinderen Mn eigen moeder geef ik regelmatig cadeautjese, bloemen of als ik iets leuks zie neem ik dat voor dr mee etc En doe dus niet mee aan deze dag
Deze moederdag is weer een bijzondere voor mij, mijn dochter wordt 11 11jaar geleden mijn mooiste moederdagcadeau. Dus we maken er een feestje van
Ik verschoon de bedden altijd op zondag. Sowieso al, maar op vader en moederdag komt het wel extra goed uit. Ik vind het trouwens wel echt heel leuk als de kinderen de moeite doen. Ik weet nog het eerste jaar dat maxi het voor het eerst zelf kon. Zo'n mislukt gesmeerde boterham met chocopasta en een glas melk (want koffie of thee mocht hij nog niet maken, laat staan mee rondlopen). Zo trots dat ze dan ook zijn. Dat soort dingen zijn zoveel waardevoller dan een cadeau.
M’n moeder is een paar jaar geleden overleden, ik vind dat toch best verdrietig op deze dag (op alle dagen overigens). De 2 jongste kinderts hebben waarschijnlijk wel iets geknutseld op school, als de oudste er aan denkt wie weet iets lekkers of liefs. Oh en ze maken altijd ontbijt op bed, heel lief.
Wij droppen de kinderen lekker bij oma op zaterdag en rijden door naar Den Haag waar we lekker gaan flaneren en terrassen en luxe overnachten. Wij hebben deze tijd samen momenteel echt nodig (lees: super druk en hectisch qua werk, de kinderen, in en rond het huis, ook nog zwanger..). Neen, deze dag is voor ons. Dat geknutsel en ontbijten komt wel een ander weekend / de volgende dag. Hier geldt de regel op feestdagen: deze zijn voor óns gezin. Met moederdag/Kerst etc zijn wij dus altijd gewoon lekker thuis met onze kinderen. Het geborreld bij familie doen we gewoon rondom deze dagen. Aangezien we de kinderen op moederdag weer ophalen kan ik me voorstellen dat we wel even blijven hangen. Ze kan dan een heerlijke fles wijn en prachtige bos bloemen krijgen, ook als dank voor het oppassen.
Oh en qua ontbijtje doen we dan wel altijd gewoon gezellig aan tafel. Ik dek de tafel dan al mooi de avond van te voren en ik of man verzorgt dan de volgende ochtend met de jongens het ontbijt. O vindt t super om te helpen. Ontbijt op bed is zo niet praktisch. Ik zou ook niet weten waar ik de kinderen moet laten. Die gaan er niet rustig bij zitten ofzo. Oh god nee al dat geknoei en gejengel als het te lang duurt. Nee hoor, doen we lekker beneden aan onze gezellige ronde eettafel!
Wat deprimerend Het gaat toch vaak gewoon om de kleine gebaren en waardering? Mijn man is ook helemaal niet romantisch oid. Bloemen vindt hij onzin en zonde en brengt hij niet vaak uit zichzelf mee. Maar op verjaardagen of met Kerst pakt hij wel helemaal uit en toen ik bijv. een tijdje terug in het ziekenhuis was alleen (ik kreeg een lis-excisie ivm afwijkend uitstrijkje) stond er thuis een hele grote bos bloemen, tijdschriften, reep extra pure chocolade en een fles rose brut te wachten. Gewoon om te laten weten dat ie aan me had gedacht. Dat vond ik dan wel weer heel lief.
Nu ik er trouwens over nadenk.. als ik bloemen krijg is het meestal mijn oudste zoon die zegt dat ie graag bloemen aan mama wilt geven ♡
ik heb hele knutsels met mn dochter samen voor de oma's, maar voor mezelf zou mn man dat met haar moeten doen dan... Ze leert meehelpen met koffie maken, dolce gusto dus alleen als iemand er naast staat, maar gaat hardstikke goed! Telt de streepjes op de cup, telt ze op t schuifje. Alleen met dubbele cups snapt ze t niet meer. Dus met geluk scoor ik dit jaar een bak koffie omdat zij er aan denkt! Vanmorgen vond ze t belangrijk dat wij beiden koffie hadden, vond dat een uitstekend idee! Eerste bij beneden komen: "papa wil je koffie? jij ook he mama? Zal ik helpen maken?" Bonuspunten en goede vooruitzichten!
Wij gaan ook naar de Zandstuve! We komen zaterdag of zondag aan, dus nog geen idee waar ik mijn ontbijtje zal krijgen....
ik ga sinds een paar jaar op die dag iets met mijn moeder doen. Samen! Zonder kinderen/man. Sochtends weL een ontbijtje met mijn kinderen, maar daarna shoppen of lunchen high tean met mijn moeder.