Niks. Krijg vaak wel een ontbijtje en wat knutselwerkjes, maar verder niks speciaals. We gaan niet naar onze moeders, want mijn schoonmoeder zien we eigenlijk nooit en mijn moeder vindt moederdag onzin (net als wijzelf).
Ja ik vond t ook vreselijk. Uit de boodschappen tas: zo alsjeblieft. Was onze trouwdag bedacht ik net. Ik had wel wat leuks voor hem. Hij heeft heel sporadisch echt wat leuks gegeven. Ergste vond ik 'ik maak wel wat geld over, kun je zelf wat kopen want ik heb geen tijd/zin om wat te kopen' (en vooral het benoemen dat ie er geen tijd/zin in had vond ik zo erg) En dan aan het eind van de maand 'ik heb geen geld meer voor boodschappen, kun je wat storten' Ik heb zelfs mijn eigen verjaardagsdiner besteld en zelf maar mijn ouders en hem getrakteerd. Zucht. Ik ben diegene die altijd zijn verzorgingsproducten koopt en daar doe ik ook veel moeite voor om lekkere douchegel te kopen, of fijne gezichtscreme dus die knullige thee die hij ff snel meepakte leverde hem iig geen trouwdagbedsport op hahaha Maar... hij is wel attent als het om meehelpen gaat: hij is goed in t huishouden, onderhoud de tuin,, ziet t werk liggen en zoals gister stuurde hij mij naar boven om te douchen en ik kwam beneden en t hele huis opgeruimd, was opgevouwen én ik kreeg een kop thee. Dus vooruit, hij mag blijven. Maar qua moederdag ligt de verwachting niet hoog zullen we maar zeggen hahahahah
Toen ik zwanger was van de oudste hebben we de oma's en opa al verteld dat dit soort dagen en feestdagen voor ons zijn en dat we niet elke keer beide families gaan afsjouwen. Komt het een keer spontaan uit, prima maar ook wij zijn een gezin en wil daar zelf ook van genieten. Ze hebben er nooit wat van gezegd of over geklaagd. En de druk is er meteen vanaf het begin er niet geweest om met een ukkie, en nu 3 kinderen, overal heen te moeten. Heerlijk. Wij zijn zoals elk jaar op de camping. Mijn man maakt een lekker ontbijtje. En daarna gaan we iets doen. Wandelen of ergens heen fietsen. Gewoon alleen tijd voor de kinderen. Daar hou ik van
@GroeneBomen pfoe. Het zou mij flink dwars zitten maar ik kan jou natuurlijk niet vertellen hoe je hiermee om moet gaan. Hier had het in elk geval voor oorlog gezorgd denk ik. Dit is niet iets wat je kunt af doen als 'typisch mannen' vind ik. Ik vind het onbeschoft (misschien niet helemaal de juiste woordkeuze) en ook niet echt respectvol. Iedere vrouw verdient toch ook gewoon waardering en bevestiging? Dat ie goed in het huishouden is en in de tuin zou hier geen bal uit maken. Wij werken beiden fulltime dus de taken verdelen we. Zodra ik merk dat man zich er wat gemakkelijk vanaf maakt (vaak onbewust) dan zeg ik hier direct wat van. "Het is hier geen hotel." volstaat vaak al Maargoed dat is natuurlijk mijn mening. Ik geloof heus dat ie goede kanten heeft maar ik zou me er niet zo gemakkelijk bij neer kunnen en willen leggen.
Ik ben voltijd thuis, hij werkt voltijd buitenshuis en hij ruimt altijd de tuin op terwijl hij er geen gebruik van heeft gemaakt, ruimt de rommel in huis van de dag op waar hij niet bij was en maakt schoon wat hij zelden vies maakt doet altijd beide kinderen bad/bed zodat ik echt even heerlijk geniet van de stilte in huis Hij is mijn mantelzorger En dat is mij echt zoveel waard! Hij heeft t niet van een vreemde, zijn ouders zijn ook niet attent. Dat komt overigens nu wel meer op gang sinds wij ze opa en oma hebben gemaakt. Meestal gaven ze dat nadat mijn (altijd attente) ouders wat hadden gegeven want 'ze kon niet achterblijven' Ach hebben mijn vriendinnen ook weer wat te lachen, ik kan er ook een dag later wel om lachen haha
Haha @GroeneBomen ieder z'n ding . Snap wel dat je ook van de rust geniet als je voltijd thuis zit met de kinderen. Ik zou het niet kunnen (niet voltijds met de kinderen thuis en ook niet met iemand die juist zoveel weg is). Ik doel daarmee op de grote verschillen overigens in de verhoudingen / indeling van jullie leven. Over jullie relatie weet ik verder natuurlijk niets. Ik ben momenteel 2 dagen per week met de kinderen en dat vind ik echt al meer dan zat. Speelt natuurlijk ook mee dat ik gewoon het werk en huishouden erbij heb en dat ik dus altijd wel het idee heb dat ik nog wat 'moet' doen. Maar das tijdelijk. Man heeft een nieuwe baan waardoor hij juist in deze eerste periode gewoon echt volle weken maakt. Straks na mn verlof mag hij het uitzoeken ik ga niet 2 dagen per week voor 3 kinderen zorgen en er voltijds bij werken . Normaal is het zo dat ze 3 dagen per week opvang gaan en dat mijn man en ik 1 dag per week dus de kindjes doen. Gaat normaal prima!
Ik moet werken Werk nagenoeg nooit in de weekenden, maar ach... Verder doen we er ook niet veel aan, dochter heeft vast wel een knutselwerk gemaakt, maar dat doen we dan eind van de dag en dan 's avonds lekker eten bestellen (Hoewel we dat ook (te) vaak al doen...)
Geen ontbijt op bed! Brrrr die kruimels in bed. Daarom krijg ik dat aan tafel of op de bank. School heeft een cadeautje meegegeven dus die waren al klaar. Man zorgt vast voor een cadeautje, hij is daar heel goed in. We gaan verder niet weg vanwege corona. Eerst iedereen een vaccinatie. De 1 van ons uit 40 min rijden en de ander compleet de andere kant op bijna 1.30 uur. Lekker een rustig dagje zonder dat rijden
Niks. Misschien dat man met de kinderen naar zijn ouder gaat ofzo. Meestal krijg ik wel een knutsel en een lief klein cadeautje, en bak ik een taart oid. Verder hangt t er vanaf hoe ik me voel, ben erg vaak ziek op t moment, dus misschien krijg ik als cadeautje wel een dagje alleen thuis
Oh moederdag, heerlijk! Ik hecht er persoonlijk een stuk meer waarde aan dan bijv. dan aan mijn verjaardag (daar heb ik maar weinig mee). Ontbijt op bed doen we niet (vind ik niet fijn/praktisch), maar mijn man doet altijd super zijn best om een heerlijk, luxe ontbijtje op tafel te zetten, tafel mooi gedekt, etc. De kinderen helpen mee, of worden er in elk geval bij betrokken. Op de creche/school maken de kinderen natuurlijk wat leuks, daarnaast haalt mijn man cadeau namens hen. Sowieso een mooie bos bloemen, een groot/luxe cadeau en vaak nog chocolaatjes oid. ‘S avonds wat lekkers eten. Twee jaar geleden had mijn man als cadeau voor de week erna een verrassingsreisje naar Disneyland voor ons geregeld, zo leuk! Met Vaderdag gaat het precies zo. We leggen elkaar graag in de watten. Vaak genoeg spontaan, maar Moederdag/Vaderdag vinden we leuk om mee uit te pakken Qua eigen (schoon)moeder: we gaan doorgaans op zaterdag naar mijn schoonmoeder, bij mijn eigen moeder gaan we op Moederdag zelf in de middag even langs.
Ik vind moederdag echt iets voor de basisschoolleeftijd. Dus een knutsel van de kinderen en daarmee kan ik ook blijven liggen totdat het ontbijt klaar is. Geen speciaal ontbijt, want we ontbijten elke zondag luxe met croissantjes, gekookt eitje en gerookte zalm Ik ga echt niet naar onze moeders. Dan zijn we een hele dag op pad. Eerst 40 min naar het noorden, daarna 90 km naar het zuiden en dan weer terug. Mijn sm vindt het wel jammer, maar ja, we maken heel duidelijk dat wij het iets vinden voor jonge kinderen. Ik vind het een dag om met het gezin iets leuks te doen. En wat bepaal ik dan
Ik krijg met moederdag wat van de kinderen. (Eigenlijk mijn partner die wat met ze maakt.) Verder niet veel. Als ik iets wil hebben koopt mijn partner dat als cadeau maar dat gebeurd niet vaak. We doen er wel iets aan maar niet groots, vooral omdat onze zoon het zo leuk vind om wat te geven wat hij heeft gemaakt op school.
Wij combineren vaderdag en moederdag; en gaan jaarlijks samen een nachtje naar een superdeluxe hotel. Op vader-/moederdag zelf krijgen we ontbijt op bed, knutsels van de kids, gebak bij de koffie en keuze in wat we eten.