Maar niet willen doorslapen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jerami, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn zoontje is nu 12 maanden en slaapt nog steeds niet door.

Hij gaat rond 19.00 naar bed. Valt altijd gelijk in slaap.
    Hij word dan rond 23.30 en 03.00 weer enorm huilend wakker. Soms ook echt helemaal overstuur en ben dan gemiddeld 30 min. bezig om hem weer in slaap te krijgen (speen geven, goed leggen, aai over bol en weer weg).
    Nu de laatste tijd wordt hij om 21.00, 23.30, 02.00, 05.15 en dan rond 07.30 wakker.

Ik weet gewoon van hem dat hij geen doorslaper is, het is in die jaar tijd maar een paar keer geweest dat hij van 19.00 tot 07.00 doorslaapt. Wel wat vaker dat hij vanaf 00.30 tot 06.30 slaapt.
    Die momenten koester ik, maar ik merk heel erg dat mijn werk en privéleven er onder lijd.
    Ben altijd moe... Ik stort om 20.00 al in, kan dan bijna niet wakker blijven. Ik ga er vaker uit voor hem dan mn man. Maar als hij ook wakker wordt, gaat hij altijd zodat ik kan blijven liggen, maar omdat hij zo giga huilt kan ik niet blijven slapen. Je bent dan toch wakker.
    Ik heb al zoveel tips gekregen, maar niks werkt om hem te laten doorslapen. Is hij dan echt een kind die gewoon nooit zal doorslapen? Hoe lang kan ik dit nog verwachten en hoe gaan de ouders die dit ook hebben ermee om. Ik werk in de kinderopvang, maar werkgever is niet echt begripvol wat mijn vermoeidheid betreft.

2. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Pfff heftig he...Onze oudste dochter heeft ook haar eerste jaar nooit doorgeslapen en moet zeggen dat ze nu ook regelmatig nog weleens wakker wordt bv voor dr speen dit gaat nu eigenlijk op de automatische piloot...De twee kleintjes nu skye slaapt echt super goed!!Maar ben bang dat we met jax ook weer de zelfde kant op gaan :(....Tips heb ik dus niet echt voor je ik lees iig wel mee!!Sterkte!!X

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het is heel vermoeiend en slopend....Mijn dochtertje slaapt sinds een maand of 3 'door' maar gemiddeld is dat 1 nacht in de week, de andere nachten moet ik er toch nog 1 tot 4 keer uit voor haar.

Wat hier wel meespeelt is dat ze het niet koud moet hebben want dan wordt ze echt vaak wakker. Ik kleed haar dus goed warm aan 's nachts en dat scheelt al heel veel (extra dikke pyama, sokken etc)

Verder ook niet echt tips behalve het 's nachts altijd op dezelfde manier aan te pakken, ik haal bijvoorbeeld mijn dochtertje nooit uit bed, leg haar plat als ze wakker is en zing een slaapliedje en ga weer weg. Als ze dan huilt ga ik na een paar minuutjes weer terug. Ik merk wel door het zo vol te houden dat ze eigenlijk wel altijd meteen weer gaat slapen 's nachts als ik bij haar ben dus dat is ook al wat waard En het gaat wel beter, maar gewoon heel langzaam.

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoon sliep pas door bij 15 maanden, hij werd geregeld midden in de nacht wakker en om 05.00 uur in de ochtend was het gewoon echt tijd voor een boterham voor hem

omdat hij ook pas ging slapen in de avond wanneer ik 1,5 uur een liedje voor hem had gezongen (omdat het anders draaaaama was in bed) moest ik er bij in liggen, met 15 maanden van hem en 20 weken zwangerschap van mij paste dat niet echt meer en hebben we besloten een groot bed met bedhek te kopen,

hij werd opeens niet meer wakker midden in de nacht en ik hoefde ook niet meer bij hem te liggen,
    dus dat was al een hele verbetering,

en opeens toen zijn zusje geboren was..... vond hij het nodig om net als zijn zusje tot 08.00 uur te slapen !!!!!

maar ook hier dus zware lange nachten gehad, ik had het geluk niet te hoeven werken dus rond 08.00 uur weer terug naar bed met hem en samen slapen.

5. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Nu werk ik gelukkig alleen de middagen, maar begin op zo'n tijd dat ik tussendoor niet echt kan slapen. Ik breng hem al de hele dag naar het kdv ondanks ik de ochtend thuis ben, zodat ik even 2 ochtenden voor mezelf heb met alle rust om me heen.

6. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    tja het blijft lastig. ik probeer(de) te slapen op de momenten dat zij meestal ook goed slaapt. dat wil zeggen van 19 tot 23.. absoluut niet gezellig, maar zo pak je wel een aantal uren voordat je een gebroken nacht in gaat. Anders houd je het absoluut niet vol, i know :(

7. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Mijn dochter slaapt eigenlijk pas sinds een maandje echt goed door.Maar zelfs nu heeft ze nog wel eens een keer dat ze huilend wakker wordt.
    Hiervoor werd ze regelmatig wakker,en was het echt zelden dat ze door sliep.
    Tis denk ik gewoon een kwestie van tijd.

8. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Mijn zoontje ging pas doorslapen van dat hij ander half was.
    Ook ieder avond en nacht een paar keer overstuur wakker speentje, aai over de bol en ga zo maar verder.
    Uiteindelijk toen we allebei ten einde raad waren hebben we hem echt laten huilen, krijsen. Dit 2 nachten moeten doen en daarna hebben wij hem nooit meer gehoord.

In de avond als we zelf nog niet sliepen gingen we wel altijd naar hem toe, maar als we op bed lagen deden we het niet.

Het is iets wat je moet kunnen en alleen kan doen als je zeker weet dat je kindje geen pijn of iets anders heeft.

Nu wordt hij heel af entoe snachts nog wakker, maar dan gaan we erheen, dekken hem toe liedje aan en weer weg.
    We zeggen ook niets tegen hem.

9. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    wij hebben dit maar een tijdje gehad zo,n 1,5 maand hij was toen 13 maanden,en ik was al gesloopt! dus respect voor jou!
    ik ging gewoon met hem naar beneden en gaf een fles,schone luier....en terug in bed en hij sliep weer..
    opeens was het voorbij...

10. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Ymke is 2 weken voor haar 2e verjaardag eindelijk door gaan slapen.
    Heel soms wordt ze nu 's nachts nog even huilend wakker maar dan heeft ze overdag iets gegeten dat ze niet mag hebben of ze is ziek.

De gebroken nachten ken is dus helaas maar al te goed. Ik ging vaak ron 20.30 uur naar bed zodat ik al wat slaap te pakken had.

11. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    We hebben al een keer geprobeerd om hem te laten huilen, maar hij raakt dan zo overstuur dat hij heel erg gaat hoesten en er in blijft hangen...

12. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Een heel herkenbaar verhaal, Thijs sliep pas door na z'n eerste verjaardag, nu een week of 6. Maar wat heet dan doorslapen, elke nacht moet ik er nog wel 2x uit, voor z'n speen of z'n tut die hij dan kwijt is.
    Wat wij (inderdaad ook op advies cb) hebben gedaan: 1 nacht laten gillen, telkens om de 10 minuten er naar toe, plat leggen, tut terug geven, knuffel erbij en weer weg. Niets zeggen, geen lichtje geen muziekje. Thijs heeft toen een uur liggen gillen (gaat door merg en been en door je hart), maar daarna werd het stil en sindsdien gaat het zo goed, dat we òf niet gaan (dan huilt hij even en wordt hij zo weer stil) òf dat we even z'n tut geven en weer weg. En heeft hij weer zo'n gilnacht (pas 2x geweest daarna), dan is het stug doorbijten....

Succes, want het breekt je op!! Nu zal het een gewoonte zijn geworden en die moet je doorbreken. Het kost even energie, maar het levert echt wat op!

edit: wanneer hij echt in het hoesten blijft hangen, zou ik hem kalmeren, maar in het donker, niets zeggen en daarna weer terugleggen. Blijven volhouden...Hij weet nu dat hij op deze manier aandacht krijgt, ook 's nachts!

13. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Hier ook nog steeds geen doorslaper...... Heftig hè? Soms is het alleen maar speentje geven en muziekje aan. Maar hij kan ook uren wakker zijn. Waarom? Ik heb echt geen idee. Heb het een tijdje bijgehouden; wat hebben we overdag gedaan, hoe lang middagslaapje, etc. Maar er was geen logica in te vinden.
    Laten huilen doen wij ook weleens, maar niet als hij de volgende dag naar de oppas/kdv gaat. Hij slaapt regelmatig bij ons in bed en dan slaapt hij prima. Dit willen we eigenlijk helemaal niet, maar we willen zelf ook slapen.
    Ben weer benieuwd wat we vannacht voor nacht krijgen!!

Ik lees ook mee voor tips.

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook geen doorslaper. Ze krijgt hier nog borstvoeding en als ze wakker wordt, wil ze meestal wat drinken en kan haar daarna weer in bed liggen en slaapt ze weer verder.
    Normaal voor ons is ze dat ze 1x wakker wordt, meestal s avonds laat, soms begin nacht. Af en toe een onrustig nachtje maar dan heeft ze wat verkeerds gegeten.
    s Morgens sliep ze hier altijd tot een uur of 8 dus was het voor mij ook prima vol te houden. Net een tijdje steeds rond 6 uur wakker geweest, dat vond ik pittig. Zeker nu ik zwanger ben, vind ik het wel lastiger mn bed uit te moeten.
    Maar laatste dagen slaapt ze weer lekker tot 8 uur, half 9 en ik probeer s middags met haar op bed te gaan.
    Zo af en toe slaapt ze een hele nacht door, ik hoop dat het vanzelf komt. Zou fijn zijn als ze doorslaapt voor 2e uk komt.

15. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik weet er alles van helaas!
    Het sloopt je echt, ik leefde als een zombie vaak.

Onze jongste, dik 11 maanden, slaapt nu 2 nachten door (wie weet blijft het zo, ik voel me nu al uitgeruster). Maar hiervoor hadden we dus vaak drama. De laatste 2 maanden ofzo sliep hij meestal tussen ons in, soms vanaf 4 uur, soms al vanaf 23 uur. Het begon toen hij ziek was, maar ze raken er zo snel aan gewend... Wij hadden gewoon de puf niet om door te zetten en het af te leren, ook omdat hij voor het bij ons slapen ook niet doorsliep. Bovendien zaten we midden in een verhuizing (wonen er nu 1,5 week).
    We besloten dat hij in het nieuwe huis helemaal niet meer tussen ons in ging. De eerste nacht sliep hij door, maar daarna was het weer mis. Soms uren wakker, laten huilen, heel vaak troosten, in slaap wiegen op de arm, van alles geprobeerd. We hebben hem steeds langer laten huilen, maar alleen als ie niet overstuur was. En na een week ging het beter en nu hebben we hem al 2 nachten helemaal niet gehoord.

Zo, heel verhaal. Met weinig oplossingen. Als je ziek zijn, honger, poepluier hebt uitgesloten, zal het wel gewenning zijn. En dat betekent dus dat je ervan af kan komen, meestal. Bij ons lukte het dus in ruim een week om hem te leren dat ie niet meer tussen ons in mag.
    Het schijnt dat de 5-10-15 minuten regel goed werkt (elke zoveel minuten heel even troosten), maar ik vond dat lastig, omdat ie vaak tussendoor even stil was en hoe moet je dan tellen?

16. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Iedereen alvast bedankt voor de tips!
    Ik weet dat ik het moet doorbreken. Nu gaan wij altijd pas naar hem toe als hij echt goed aan het huilen is. Voor enkel gemopper sta ik niet op. Maar als hij wakker wordt is het niet eerst mopperen/jengelen. het is gelijk gillen...

We hebben ook toen hij klein was veel problemen met hem gehad kwa gezondheid. Hij is astmatisch, was van 4 mnd tot 9 mnd altijd ziek of onderweg. Heeft in die tijd 2x een luchtweginfectie gehad, 3x antibiotica en 2x bij hap vanwege uitdrogen (veel spugen). Hij werd dus 's nachts ook vaak wakker vanwege zijn benauwdheid. Nu soms ook nog nachten dat hij benauwd wakker word, zeker als hij verkouden is.

Vanavond maar weer eens laten liggen en kijken hoe het gaat.

De 5-10-15 min. regel doe ik wel toepassen, tenminste meestal 15 min. Als hij 15 min. huilt dan ga ik weer. Maar 'time' alleen als hij huilt.

Ik ga nu ook een schema bijhouden, wanneer hij slaapt, wanneer hij wakker wordt, voor hoelang enz. Om te kijken of het een patroon ofzo inzit.

17. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Mijn zoontje heeft een hele tijd goed geslapen, maar de laatste tijd is het helemaal mis. Hij gaat rond half 8 naar bed en wordt dan rond 11 of 12 uur wakker en wil dan ook echt uit zijn bed. Hem er niet uithalen betekent: SCHREEUWEN. En ook inderdaad echt niet ophouden en doorgaan tot hij helemaal bezweet bijna in zijn hoest blijft hangen. Soms was het 02.00 uur voor mijn man pas weer met hem naar bed kon.

Maaaar...leggen we meneer tussen ons in (als we doordeweeks vroeg op moeten gaan we niet met hem beneden zitten), dan draait hij gelijk op zijn zij, sabbelt op zijn speentje en valt gelijk heerlijk in slaap. Ja daaaag.

Overdag flikt hij tegenwoordig hetzelfde geintje. Ik heb hem zondag dus maar uit wanhoop laten huilen. Hij ging helemaal over de rooie, maar viel op een gegeven moment wel in slaap (wel helemaal schokkend van het huilen, zoo zielig). Sindsdien slaapt hij als een roosje en is hij s nachts niet meer wakker geworden. Ja hij werd wakker, ging huilen en ging na 2 minuten ofzo zelf weer slapen.
    Hoop echt dat dit zo doorgaat, ik ben echt oververmoeid aan het raken en zit nu alweer in mijn pyama klaar om naar bed te gaan.

18. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    dit is precies wat er bij ons ook gebeurd...hier ook vaak wakker 's nachts. we hebben veel geprobeerd maar ik ben niet van het laten krijsen en overstuur laten worden...:( dus het is of er vaak uit, of hem uiteindelijk toch tussen ons in leggen zodat we nog even wat slaap kunnen hebben...baal ik wel van want van prive momenten met m'n man is niet veel sprake zo! we mopeten dan echt iets regelen (bv dat mijn ouders even de kleine een ochtendje/middagje hebben...)

het is een druk kindje, onrustig in z'n slaap, heb zelf 't idee ook nachtmerries, maar ozo vrolijk en energiek overdagt! zo makkelijk als hij jmet eten is en in de omgang, zo lastig met slapen...maar ok, het zal wel een keertje beter gaan (hoop ik!)

19. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    het zit ook vaak zo stressvol op de bank als je bang bent dat je kindje elk moment wakker kan worden...pffff!

20. adi

adi Niet meer actief

Weten jullie waarom hij huilend wakker wordt? Heeft ie ergens pijn? Hij huilt nml niet zomaar meestal.

Mijn zoon ging doorslapen met ong 20mnd, nadat de kno-arts ontdekt had waar zn probleem zat.

Deel Deze Pagina