hoi meiden, ik heb al heel wat kleding gekocht voor ons verwachte meisje. nu ben ik al dat kleine spul aan het bekijken en zie dat er kleding is -maat 50 -maat 50/56 -maat 56 als ik nu echter alles op elkaar leg kloppen de maten niet wat ook logisch is komt van verschillende winkels. ik vind maat 50/56 gewoon een 56 zijn hoor. nu was mijn vraag hoeveel setjes hadden jullie maat 50 en hoelang hebben ze dit gedragen. was 56 toen echt nog te groot en geen zicht of kon je gewoon de mouwtjes wat oprollen. bedankt meiden
Dit is echt per persoon (baby) afhankelijk. Ik had weinig 50 en heel wat 56. Maar mijn dochtertje was een kleintje, en heeft de eerste 4 weken alleen 50 gedragen en nu pas begint 56 haar een beetje te passen. Koop gewoon een aantal 50 en een aantal 56, en kijk het aan na de geboorte. Ook afhankelijk of je kleintje rond week 37 of week 42 wordt geboren.
klinkt logisch maar als ik naar hema ofzo ga dan is alles bijna 50/56 is dat ook goed of moet ik echt maat 50 kopen want dat hebben ze enkel bij prenatal enzo denk ik.
maatje 50 kom ik overal tegen hoor, maatje 44 ( prematuur ) is wat minder te vinden, ook al bij V&D, hema of prenatal enzo. Bij mij is het ook zo dat ik niet weet wat het word en leuke kleren voor beide is best zoeken, maar koop gewoon niet te veel en bij de geboorte krijg je vaak ook wat en anders stuur ik manlief wel op pad
ben je zelf klein of groot van stuk (en de vader)? Dat is misschien ook een beetje een richtlijn. Aan mij heb je verder niks want die van mij is met 31 weken en 5 dagen geboren en heeft dus de eerste week/ twee weken weinig aangehad (couveuse; hooguit alleen rompertje) en daarna wekenlang in 44 (wat veel te groot was). Maat 50 zagen wij als eerste echte baby-maat en we waren ook maar wat trots toen hij die eindelijk aankon! En hangt er ook vanaf of je een spugertje hebt of niet... hier wel een lama , dus veel kleertjes nodig... Ach en bijkopen (laten doen!) kan altijd toch?
ik heb denk ik 5 pakjes in maatje 50. maar de gyneacoloog schat onze kleine op een 49cm (met 38weken) vanavond ga ik weer naar de gyn en zal ik horen hoe groot hij nu is... het zou best kunnen dat hij nu al 50cm is of meer... dan kan het zijn dat maatje 50 al te klein is... ik zou gewoon een paar pakjes van 50 kopen en een paar van 56. je krijgt ook nog redelijk veel natuurlijk en het zou zonde zijn om veel van 50te kopen als hij het niet aankan.
Dat is zoooo verschillend! Mijn dochter heeft de eerste 4 maanden maat 56 gedragen en heeft nu 62, soms 68. Mijn zusje is net bevallen van een zoontje en die draagt nu alleen 56 wanneer dit groot valt en anders 62! En hij is pas één week oud! haha! Ze schelen dus 6 maanden en dragen dezelfde maat! Zo zie je maar Mijn dochter is een klein poppetje en mijn neefje is een stevig mannetje
Het verschilt zo per kind. Ik had bijna geen 50, omdat mijn moeder zei dat wij die nooit aan hebben gehad en het zonde was. Mijn zoontje was 53 cm en 2900 g, en paste echt niet in 56 de eerste maand. Mijn man is toen snel wat bij gaan kopen. Dat is ook zo gedaan, zoveel heb je niet nodig de eerste dagen, wat rompertjes en wat van die pyamapakjes.. Ik zou gewoon een paar van elke maat op voorraad hebben, dan kun je daarna meer kopen van wat het daadwerkelijk geworden is. En te groot groeien ze altijd in!
PS koop niet alles roze, ook wat neutraals. 97% is maar goed voorspeld, mijn vriendin had alles roze, kreeg ze opeens een jongen!
ik had heel wat maatje 50/56 en 62, dacht we krijgen een groot kind, dr vader is ook dik 2 meter lang. Esmee kwam 3 weekjes tevroeg en was maar 45 cm. maat 50 verzoop ze in, moest aan maatje 38 en 44 daar heeft ze vrij lang in gezeten. je kan er toch niet van op aan ,het is de gok die je neemt kwa kleren kopen. zou alleen niet teveel kopen, van je kraam visite krijg je ook genoeg en anders is het snel gekocht als je wat moet hebben.
Hier een meisje wat met 37,4 wk was geboren 7 pond en toch zeker een week of 4 maatje 50 aangehad. 56 met de mouwtjes omgeslagen Vraag je vk/gyn wat hij/zij schat en kijk naar jullie eigen lengte.
Ja hier ook zo... Mijn zoontje was 52 cm en 3470 gram.. en maat 56 was echt ruim! Er klopt trouwens ook geen snars van die kledingmaten... dat heb je met onze kleding al maar met kinderkleding H&m valt bijvoorbeeld meestal groot uit... en C&A juist klein... Mijn zoontje heeft dan een maat groter qua truien, terwijl de broekjes weer te lang zijn.... pfff....
ja, het verschilt idd ook per winkel. Ik heb ook een kleintje, zwemt in maat 44, een hele berg kleertjes in maat 50/56 liggen nu ongebruikt in de kast. Iedereen vond dat ik teveel had.... En bij het wassen blijkt dat die maten erg willekeurig zijn. Mijn kind ligt in een rompertje zgn maat 56, erg gekrompen in de was, en voor de rest de (stomme) Nijntje collectie van de V&D maat 44, en van de bijenkorf een driekwart legging (rare aankoop maarja) maat 56 die gewoon zit als een broekje, en de vestjes maat 56 van de hema 'passen' dan weer wel.
ja was der ook al achter dat die maten niet overal hetzelfde zijn hahahaha hoeveel setjes ik heb? pffff kijk maar bij de foto's op onze babysite heb echt nu al veel te veel gekocht
Ik hoorde trouwens van een collega die net bevallen is, dat de maten van prenatal helemaal niet kloppen. Als je een broekje en shirtje in de zelfde maat koopt, dan is het broekje meestal te groot. Zij heeft dus niet voor haar zoontje maat 56 in shirtje en maat 50 in broekje. Ze vertelde dat haar schoonzus dit precies het zelfde had? Hebben meer mensen hier van gehoord?
Mijn man en ik zijn best lang (tegen de 2 meter), maar ons kindje woog bij de geboorte maar 4,5 pond. Binnen een week was ze uit maat 44 gegroeid, binnen twee maanden had ze maat 62/68. Ik zou niet al teveel kleertjes kopen (vaak krijg je ook nog het een en ander). Bij ons past bijna geen een broekje bij het shirtje van dezelfde maat, terwijl ons dametje toch behoorlijk lange benen heeft. Shirtjes lijken altijd kleiner te vallen dan de broekjes. Van welk merk dan ook.
Ik zou ook niet teveel kopen, ons zoontje heeft maar 1 week maatje 56 aangehad, daarna was het al te klein. (10 pond, 56 cm)
pfff vind ht echt moeilijk hoor :x je wet het gewoon niet. ik ben bang dat onze meid verzuipt in de kleertjes die ik gekocht heb. alles is maat 50/56 van hema of maat 56 van merken. weet iemand of maat 50/56 klein of groot valt van hema :