Wat doen jullie met peuter 's avonds wassen/douchen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door oogappel, 5 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    elke middag gaan ze in bad... en soms als het echt nodig is dan douche ik ze voor het slapen gaan nog even snel af....

2. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Hier ook een exceemhuidje, dus 3 a 4 keer per week in bad. Meestal op zondagavond, dinsdagavond, donderdagochtend en zaterdagochtend. De rest van de week inderdaad een washand.

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Hier geen eczeemhuid maar ik vind t niet nodig dat ze elke dag in bad / douche gaan. Dus om de dag badderen en de andere dagen gewoon wassen.

4. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Hier meestal op zondag, dinsdag en donderdag in bad of douche.
    De andere dagen altijd het hele lichaam met een vochtig washandje opfrissen en daarna lekker insmeren met zalf voordat de pyjama aan gaat.
    En iedere ochtend helemaal wassen.

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn meisje gaat bijna elke dag in bad of douchen met papa. Maar dat is eigelijk altijd s ochtends. Gaat ze een keer niet in bad dan wassen we haar even.

6. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    2x per week in bad. De rest van de tijd wassen ze regelmatig de handen, worden de snoeten na elke eetbeurt gepoetst en na het tandenpoetsen wordt de snoet nog eens met water nageveegd. Ik was dus niet het hele lijf of gezicht dagelijks met water en 'zeep'.

Ik ben niet zo'n 'wasser'. Niet dat ik mijn kindjes vuil rond laat lopen, maar ik ben ook niet zo precies hoor. En een beetje bacterien kunnen geen kwaad. Zo denk ik erover.

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wij hebben geen bad en dochter wordt nu toch wel een beetje te groot voor het baybadje dus we douchen altijd samen. Of zij samen met papa. Ongeveer 4x per week. Verder bij wakker worden en bij naar bed gaan washand over de snufferd en poeperd (ook in die volgorde:D).
    Zoontje gaat 2x per week mee douchen of in badje.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.792
    113
    Idem :)

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ze gaan gemiddeld 1 keer in de 3 dagen onder de douche, bad hebben we helaas niet.
    De andere dagen wassen we gezicht, handen en van onderen.

Vind dat douchen veel te veel gedoe en ook niet nodig ;)

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij precies het zelfde. De ene week 2x in bad de andere week 3x.

11. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Tygo gaat elke ochtend met mij samen (in het weekend meestal met pa) onder de douche.
    Zal straks als de jongste oud genoeg is, wel samen met haar in bad willen ipv douchen.

12. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    momenteel was ik hem of doe ik hem in bad in de keuken, omdat de douche zo koud is nu ivm oosten wind. ik zelf douche wel maar mijn zoon doe ik dit niet aan haha. maar zodra het weer kan gaat hij weer 3x per week onder de douche, dit vind hij nl geweldig. Maar nu even in bad en wassen ipv douchen en wassen.

13. AnnieP

AnnieP Lid

26 nov 2006
    68
    0
    0
    Limburg
    Hier precies hetzelfde.:)

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Heb ik al geprobeerd!
    Ik maak dan haar haar helemaal nat, en doe er anti klit lotion in speciaal voor kroes haar, maar zelfs dan kom je er niet doorheen...tenzij ik echt doortrek en haar pijn doe.
    Maar dat doen we maar niet!

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn dochter gaat maar 2 keer per week in bad, de andere dagen doe ik met de washand :)

16. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Hier elke dag in bad of douchen,Haar haartjes was ik om de dag,maar wel elke dag spoel ik haar haartjes...

17. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Bij ons op woensdagavond, vrijdagavond en zondagavond in bad en de rest van de dagen iedere avond in de douche.

18. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Elke ochtend wassen (snoet, handjes en kontje) en 2 keer per week in bad of onder douche. Tussendoor snoet en handen.
    Hele droge huid in de winter en water droogt de huid nog meer uit dus daarom 2 keer....

19. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier gaan ze allemaal elke dag in bad (3 tegelijk, dus schiet lekker op:)) De oudste douchet ook elke dag.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje gaat op vrijdag uitgebreid in bad en de rest van de week 2 x onder douche alleen of met papa mee. En natuurlijk wanneer nodig. In de ochtend wordt hij gewassen met een washand.

Dochterlief gaat 2 x per week in bad en 1 x mee onder de douche. In de ochtend wordt ook zij gewassen met een washand.

Deel Deze Pagina