wat doen jullie met rest kraampakket

Discussion in 'Na de bevalling' started by paars, Sep 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    hallo,

ik was gister de kast aan het opruimen en kwam daar dus nog het kraampakket tegen..
    Ik ben in het ziekenhuis bevallen en heb dus een paar dingen over..

Wat hebben jullie er mee gedaan??

vind het onzin eigenlijk om te bewaren.. mochten we nog eens een kindje krijgen dan haal je natuurlijk een compleet nieuw kraampakket

2. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb het gegeven aan iemand die het nodig had.

je kunt ook doneren aan stichting Hope. even googlen.

groetjes
    natasja

3. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Idd, er zijn vrouwen over de hele wereld die onze ongebruikte kraampakket-spullen heel goed kunnen gebruiken. Ik ben dus ook van plan om straks, als ik bevallen ben, alles wat ik overheb te doneren.
    Dat zou ik er dus als ik jou was mee doen (of inderdaad aan iemand anders geven waarvan je weet dat ze het nodig hebben).
    Ik vind het wel een fijn idee, dat je zo nog iemand anders op de wereld kunt helpen.

4. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Volgens mij heb ik het weggegooid, of het ligt in een doos ergens.

5. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    Hier vroeg de kraamverpleegster of ze het mee mocht nemen. Ging nl. naar een goed doel, ik denk dat het Hope was. Gelijk meegegeven, wat moet je er mee?

6. k3lly

k3lly Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,091
    2
    38
    Female
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    De stichting heet baby hope, denk dat je daar meer aan hebt, je levert het in en dan sturen hun het op naar landen als bv afrika enz.

7. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Indd baby Hope was het.. had gister nog even gegoogled.

Vaak kun je het dan in het ziekenhuis brengen.

8. valhalla

valhalla Niet meer actief

Via een kennis met nog wat andere dingen naar Roemenië gestuurd. Daar hebben ze echt ook geen geld voor dat soort dingen en zijn ze er superblij mee.

9. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    bedankt!! ik heb ook even gegoogled en ik zag indd dat je het kunt doneren.. dus ik breng het volgende week even naar het dichtsbijzijnde verzamelpunt!!

10. Skye

Skye Niet meer actief

Nu ik dat zo lees over "hope", schiet me opeens te binnen dat ik daar een brief over heb gehad, om mijn overige kraamspullen te doneren. Maar dat was ik tot nu helemaal vergeten, dus ik heb ze weggegooid.

11. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    ik ga ook ff zoeken naar Hope.. heb ook nog wel wat dingen over uit de doos..

Ik kwam stichting Baby Hope tegen.. www.stichtingbabyhope.org

Volop inzamelpunten.. Ik breng mijn restanten naar hen toe!

12. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    hier ook baby hope, konden ze hier in de buurt bij iemand brengen. En anders kun je misschien dingen geven aan iemand anders die zwanger is, mijn ervaring = dat je meer kraamverband nodig hebt. En als je baby nog niet schuift/kruipt kunnen de matjes handig zijn als je baby last heeft van luieruitslag: kun je m lekker in de blote billen laten liggen op zo'n matje.

Groetjes!

13. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ga morgen ook naar een verzamelpunt hier. Wist helemaal niet dat dat was totdat ik het hier las.

Is er ook ergens een verzamelpunt voor babykleertjes?

14. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    er is op hyves een site.. in hart van nederland is er laatst aandacht aan besteed.. wellicht dat je via de HVN site info vind over die van hyves..

Ik zelf bewaar de kleertjes eerst, voor evt een brusje voor Gijs.. en anders zou ik t (proberen te) verkopen via ebay

15. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

De meeste kleertjes ga ik ook zelf bewaren, of aan mijn zus geven. Die is nu 18 weken zwanger.

Maar heb van veel mensen een hoop kleertjes gekregen die ik afschuwelijk vind. De meeste kleertjes die al een paar gezinnen gehad hebben en dus al een tijdje meegaan.
    Is niet erg, maar totaal niet mijn smaak. Vind het alleen wel zonde om ze gewoon weg te gooien. Terwijl ik weet dat mijn zus dat wel zal doen als zij ze niet mooi vind.

Dan geef ik ze liever weg aan een goed doel.

Dank je! Ga meteen even kijken.

16. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

aan mijn collega gegeven..zij moet volgende maand bevallen en heeft het al niet zo breed dus ze was er ontzettend blij mee

17. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb net even die site bekeken...wat een mooi initiatief! Ik wist helemaal niet dat dit bestond. Toevallig heb ik mijn kraampakket nog in de kast staan, met bijna alles er nog in. Volgende week ga ik alles afgeven op zo'n verzamelpunt.

Share This Page