Wat doen jullie met slecht weer?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Bambino15, 18 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Ik herken het, mijn man is lange dagen werken en ik ben alleen met 3 kleintjes waarvan één klein baby'tje. Ik kan dan ook niet zo snel/lang naar buiten omdat de baby veel zorg vergt en slaapjes doet... en de oudsten hebben het speelgoed wel gezien zo ver.
    Op een gegeven moment weet ik het gewoon echt niet meer.
    Zo lastig om alleen te zijn met 3 kids. Je komt echt handen tekort. Alleen gaan wandelen is al een hele onderneming en kan maar een kort stukje; heb geen duowagen...

2. Bambino15

Bambino15 Fanatiek lid

10 aug 2013
    1.803
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Ja dat heb je idd met meer kinderen niet eens over nagedacht ;)
    Poe zeg dan snap ik dat je het soms echt niet weet. En ik vind even t niet erg maar geen hele dagen vind ik niet nodig eigenlijk

3. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Hier zit de 'fun' vooral in de variatie.
    Maar na een aantal dagen regen zijn we 't gewoon beu hoor;)

Vooral omdat mijn actieradius door voorgeschreven rust en een zwangerschap met HG, niet zo heel erg groot is.

Derhalve weet mijn peuter sinds ik zwanger ben ook wat een tv is:).

In elk geval vul ik de tijd met liedjes zingen (samen), een luisterboek, een cd-tje, spelletjes spelen, kleuren, knippen, verven, tv kijken en het normale spelen dat ze natuurlijk ook doet. Boekje lezen. Picknicken in huis, DL betrekken bij mijn bezigheden (ik babykleertjes opvouwen, zij weer uitvouwen...;)). We spelen samen met de poppen en ze kan gelukkig ook heel goed zichzelf vermaken met duplo, puzzels etc.

Op dagen dat ik mij redelijk fit voel, gaan we ondanks de regen naar de bieb, de indoor speeltuin, gewoon even lekker te voet boodschappen doen, zodat ze heerlijk met haar roze paraplu kan pronken (die ze standaard naast zich houdt en niet boven zich...., want anders kan ze 'm zelf niet zien:D). Balletje gooien of trappen in de regen, met regenlaarzen aan en dat soort kleine dingen.

4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Als je toevallig door de stromende regen buitenloopt doe je toch zeker ook geen handdoek om hem heen? Regenlaarsjes aan, regenjasje, parapluutje, desnoods een regenbroek ook nog maar idd dan zeiknat naar huis en lekker in een warm bad en daarna filmpje kijken met eigen gepofte magnetronpopcorn :D

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

in regenkleding en succes. Zoon ging van het weekend door de plas heen racen met zijn fiets. Ruim een uur buiten geraced, tot hij uitgleed �� toen wou hij zijn natte kleren wel uit . Hop douchen en klaar. ZE worden nort zomaar ziek.

6. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Zolang ze lekker spelen, hebben ze geen last van de kou. Ik zou niet ver van huis gaan, vlakbij huis zijn toch ook wel plassen?

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Never happened yet - althans, in mijn volwassen leven :cool:
    Tot nu toe heb ik dat altijd kunnen voorkomen of had ik een paraplu.

Moet maar eens een regenjas scoren voor meneertje koekepeertje dan. Ik heb alleen een regencape voor op de fiets. Laarzen heeft hij wel.

8. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Ja, en zelfs als het goed weer is kan ik maar even naar buiten voordat weer een andere plicht roept (slaapjes, maaltijden etc).
    Het is lastig om de kinderen allemaal samen bezig te houden met deze leeftijden.

Ik weet het echt niet meer, zo lastig om dagen binnen te zitten zonder veel mogelijkheden.

9. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Als we een hele dag niet naar buiten kunnen ivm slecht weer gaan we naar de Ikea of Ballorig. Hier ook wel redelijk te doen qua afstand.

Deel Deze Pagina