Mijn zoontje maakt er zelf grapjes over...."mama kijk uit achter je een spook, ga vechten met hem!" En dan ram ik de spook in elkaar...haha! Maar hij zegt ook vaak genoeg Nee joh spoken bestaan niet!
Hoi, Daar hebben wij gelukkig (nog) niet echt last van. We zijn hier 2 jaar geleden komen wonen, en hebben toen gelijk de spoken het huis uit gestuurd. Als hij er nu heel af en toe over begint, zeggen wij altijd dat er helemaal geen spoken kunnen zijn, omdat we ze toen gelijk hebben weggestuurd en gezegd hebben dat ze nooit meer terug mogen komen. Tot nu toe gaat hij er nog voor.
Hier zit er een mamaspook, papaspook en babyspook onder het bed. De papa is stout en de mama met baby soms. Dus ik vertel dat alle mensenmama's speciale toverkracten hebben en ik stuur het papaspook naar t moeras, mama met baby mag blijven als ze lief zijn. O, papaspook kan niet terugkomen want dan ontploft hij door de mensenmamma toverkracht (gewoon een beetje abracadabra simsallabim ed zeggen).
Hier heb ik wel eens de meubels op de gang gezet, de leeuw bleef maar onder de stoel zitten. Uiteindelijk de stoel met leeuw en al op de gang gezet. De leeuw is toen alsnog onder de stoel weggekropen en weggegaan. Toen kon de stoel ook weer terug. Heb hier ook een keer de tip gekregen om samen een verbodsbord te knutselen, met verboden voor leeuwen (of in jouw geval spoken) erop. En die op de slaapkamerdeur plakken. Succes met de spoken.
Leuk topic! Wij komen net in de monster-fase terecht Ik ga er luchtig mee om. De ene keer is ie zo foetsie en de andere keer moet ik mee om te kijken. Ik praat wel met het monster. Altijd op een gezellige manier. Ook als Esmae zegt; mama, daar is een monster! Dan zeg ik dat ze gewoon gedag kan zeggen. "hallo monster". Het zijn geen grote angsten nog.
Leuk zo'n bord, zou dat ook werken voor de draak uit de Sprookjesboom? Die brandde 'm gisteren aan z'n billen omdat ie aan de schat had gezeten (papa las paar avonden geleden verhaaltje voor van de Sprookjesboom) . Zal morgen in ieder geval eens voorstellen om een verbodsbord voor spoken te maken, misschien helpt het.