Ik probeer het altijd eerst te verkopen op marktplaats. Maak er een mooi pakketje van en hoef er dan ook niet de hoofdprijs voor, alles is meegenomen.
ik heb tot nu toe echt alles bewaard wat er nog goed uitziet. ik wacht effe af of mijn kindje nu een jongen of een meisje word. word het deze keer een meisje dan kan er heel veel naar een goed doel. en anders gebruik ik veel zelf nog een keer
Een enkel ding bewaar ik, de rest verkoop ik op MP, doe ik in een kledingcontainer of geef ik weg aan iemand die het kan gebruiken.
Geef het negen van de tien keer weg. Vorig keer een zak mee aan het kdv. die had weer ergens iets waar ze het ook kwijt konden. Kapotte kleding en zo gaat de prullenbak in. Schoenen gooi ik weg. Is geen aanrader gedragen schoenen te hergebruiken. ( misschien van die ukkie.s schoenen die nog niet veel lopen) En mijn dochter is het enigste meisje op moment in beide familie.s
Ik breng het naar een 2e hands winkeltje hier in de stad Ik krijg dan een percentage van de verkoop. Levert nog best veel op
Spullen die kapot zijn (dus echt versleten) gooi ik gewoon weg. spullen die opzich nog wel een ronde meekunnen doe ik naar een goed doel. Spullen die nog heel mooi zijn, merkkleding enzo, bewaar ik voor ons 3e kindje.
aangezien ik niemand ken die een meisje heeft, heb ik laatst t/m maat 92 gesorteerd. de mooie en nette kleertjes zijn naar mijn zus gegaan omdat die een sterke kinderwens hebben. mochten ze een meisje krijgen kan ze uitzoeken wat ze wil en wat ze niet wil geeft ze maar weg of wat dan ook. mocht ze geen meisje krijgen idem verder doe ik het vaak gewoon in de zak voor humanitas of de kerk o.i.d. zodat andere mensen er nog gebruik van kunnen maken. Echte oude zooi gooi ik wel weg.
De eerste schoentjes bewaar ik sowieso, daar hebben ze toch de 1e echte stapjes op gedaan. De rest van de schoenen van mijn dochtertje en haar kleding wat nog goed is, gaat naar het zusje van een vriendje van haar. Voor de kleding van ons zoontje heb ik nog geen bestemming.
eerste schoentjes en eerste pakje heb ik bewaard, eerste pakje hebben we ingelijst. de babykleertjes hebben we weg gegeven aan iemand die het niet zo breed had. en de kleren die ze nu niet meer past geven we aan het leger des heils, en wat er echt niet meer uit ziet gooien we weg.
Eerste setjes en schoentjes bewaar ik. De rest gaat van grote zus naar kleine zus en daarna naar de kringloop of op marktplaats als het nog in goede staat is.
In een hele grote tupperware bak (en lades en kasten, want de bak zat al snel vol), bewaren voor de tweede! We hebben geluk, de tweede is ook een jongen. Maandje geleden alles in de kleinste maat eruit gehaald en gewassen. Ligt nu klaar voor spruit nummer 2. Uiteraard bewaar ik alleen dingen, die nog niet versleten zijn, maar dat geldt voor bijna alles van het eerste jaar. Nou ja... schoentjes niet zo. Daarnaast heeft iedereen andere voeten en schoentjes vormen toch naar de voet. Ik vind het belangrijk dat kindjes in elk geval de eerste 2 jaar goed, nieuw schoeisel dragen.
De spullen van de oudste hebben we een tijd bewaard, ik hoopte dat er nog een tweede zou komen. Die kwam er, en is een meisje. Een heleboel van oudste konden we toen alsnog wegdoen dus. Van allebei heb ik één babysetje gehouden. Weet nog niet wat ik daarmee ga doen, maar wil het later aan henzelf geven (alsof zij over 25 jaar nog zo'n mottig ding willen hebben ). De andere kleding die te klein is heb ik weggegeven, voornamelijk aan mijn nichtjes die kindjes hebben die net wat jonger zijn dan die van mij. Alleen kleding die echt heel erg verwassen is, of waar onuitwasbare vlekken in zitten, die heb ik weggegooid. Schoenen weggeven doe ik niet. Die gaan toch naar hun voetjes staan, en dat lijkt me niet goed voor de voetjes van een ander kind. Ik zal ze moeten weggooien, maar kan dat niet over m'n hart verkrijgen. Kinderschoenen vind ik echt uberschattig, en het doet me pijn om die in de prullenbak te zien gaan. Maar wat moet ik er dan mee??
Schoenen weggeven doe ik niet. Die gaan toch naar hun voetjes staan, en dat lijkt me niet goed voor de voetjes van een ander kind. Ik zal ze moeten weggooien, maar kan dat niet over m'n hart verkrijgen. Kinderschoenen vind ik echt uberschattig, en het doet me pijn om die in de prullenbak te zien gaan. Maar wat moet ik er dan mee??[/QUOTE] In een goede doel zak doen? Kindjes in arme landen zijn erg blij met schoenen. Gedragen of niet, liever dat dan geen schoenen.
Ik heb de setjes met herinneringen bewaard, de rest weggegeven aan een vriendin. In onze families zijn er buiten onze jongens alleen maar meisjes geboren de afgelopen jaren dus daar kan ik het niet kwijt. Maar mijn vriendin is er blij mee! Wat zij niet overneemt maar nog acceptabel is gaat in een goede doelenzak. De rest gooi ik weg...